Ristiriitaista, juolahti mieleeni...

Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

havaittuani Helsingin Eläintarhan urheilukentän erääseen suorituspaikkaan kiinnitetyn (kielto)kilven. Nappasin kuvan alkeellisine kameroineni ja vähäisine taitoineni. Kuva luuraa (toivottavasti) oheisen linkin takana:
http://kuvaboxi.fi/julkinen/2cop8+aksy- ... isuus.html
Jos kuva löytyy oheisin linkein - harjoittelen paitsi kuvaamista niin myös mm. linkitystä - niin kyselen, mitä ristiriitaista kuvaan liittyy?
PS. Itse löysin kuvan äsken mutta se täytyy suurentaa näytön kokoiseksi, ennen kuin se paljastaa jujunsa.

Kommentit (5)

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Olin juniorina moukarinheiton piirinmestaruusmitalisti, mutta en kyllä näe tuossa ristiriitaisuutta.

Se olisi kyllä selvästi ristiriitainen, jos kuvan alaosassa olisi yksi juttu, mutta en näe sitä siinä.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Selkis! Kiitos vastauksesta, Agent082. Olin mieltänyt, että vain moukaria heitetään häkistä mutta kyllähän ympäristöä pitää suojata kiekkojenkin harharetkiltä. Keihäänheitossa ei kai verkoista olisi paljon hyötyä...

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Moukariringissä on sellainen metallinen kehys ringin sisällä, joka tekee ringistä pienemmän kuin kiekkoa heitettäessä. Kuvan ringissä ei sellaista ole, joten se on kiekkorinki. Ei siinä moukarinheittoa edes voisi kunnolla harjoitella.

Moukarin pyörimishalkaisija on suurempi kuin kiekossa, joten sen lentosektori on leveämpi. Se voi sinkoutua siis laajemmalle alueelle kuin kiekko, ja painavampana ja halkaisijaltaan pienempänä se voi myös lentää verkon läpi kiekkoa helpommin. Ja tehdä enemmän vahinkoa. Siksi moukari on usein kielletty siellä missä kiekko on sallittu.

Uusimmat

Suosituimmat