"Pillupoliisin" psyyke/mieli?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tätä:
Musta tuntuu, että se on kunnon ***** tarpeessa olen lapsesta asti kuullut pikkupoikien ja jälkeenjääneiden taholta. Mistä ne sen oppii..
Tuli tuolta aihe mieleen:
historia-kulttuurit-ja-yhteiskunta-f13/paljon-maksaa-mamuihin-kohdistunut-kiusanteko-t39861-75.html

En ollut mitään puhunut kenestäkään henkilökohtaisesti, en ollut paheksunut, en mitään sellaista mutta kun olen nainen niin tuota taas..
Naisiin kohdistetaan valtavat siveyspaineet ja taustalla on toki luonnollinen syy, nainen on se joka tulee raskaaksi, naisen kautta syntyy lapset, nainen on se jolla on se ensisijainen hoivavelvoite ja lisäksi naista uhkaa kehitysvammaiset tai psyykkisesti häiriintyneet urokset, alkoholihuuruiset, jne. ja siks tyttölasten siveys saa kintereilleen enemmän opastusta, varoittelua ja holhousta. Ok.

Tähän asti homma selkee mutta sitten ihan asia erikseen kaikenmaailman jonninjoutavat pillupoliisit, muka uskonnon tai jonkun muun "ideaalin" nimissä jatkuvasti muiden sukupuolista käyttäytymistä arvioivat ja sen tiimoilla riekkuvat talipäät.

Uskonto ei sinällään ole yhtään mitään. Yksilöllähän on taipumuksia riippumatta kulttuurista tai ympäristövaikutteista. Yksilö kehittyy yksilölliseksi riippumatta siitä mikä aatesuunta on vallalla. Keisareita menee ja tulee, pappeja kärähtää pedofiliasta, valta vaihtuu ja ihmiset ovat yksilöitä.

Onko se aina kongnitiivisen kyvykkyyden merkki että ihminen on suvaitsevainen? Viisas, ei pelkästään älykäs joidenkin mensatestien mukaan? Kyvykäs yhdistelemään syitä ja seurauksia. Ymmärtää vapauden kytkösen niin että se onkin synonyymi vastuulle..

Uskovaiseksi olletikin ajautuu tietyntyyppisiä ihmisiä.
Osa on jälkijättöisiä niin että tarvitsevat sen auktoriteetin ja porukan ympärilleen.
Onko tuossa juurikin se jutun juju?
Yksilöt, jotka ovat kyvyttömiä itsenäistymään kunnolla, kyvyttömiä selviytymään omillaan, riippuvaisia siitä porukasta ja sitä kautta pakotettuja puolustamaan sitä porukkaa, samalla itseään ovat pakotettuja konservatiivisuuteen, missä ei voi muuttaa tapoja eikä käyttäytymistä, missä on oltava myös kontrolloiva muita laumalaisia kohtaan, holhousta ristiinrastiin ja lopputuloksena sitten myös pillupoliisit, niistä kaikkein avuttomimmat jotka eivät osaa tehdä edes eroa teorian ja yksittäisten yksilöiden välille ja päätyvät sitten rääpimään jopa julkisesti toisten sukupuolikäyttäytymistä.

Vähentymään päinhän tuo on että huudellaan naisille: Oot puutteessa.. tai että munaa se vaan on vailla..
Kuuluu nykyisin (on ehkä aina kuulunut) räkäläkapakkapiireihin ja tyypillistä teineille yläasteiässä?

Vallankäytöstä.. siitä on kyse silloin kun ideana on häväistä kohde. Pyrkimys loukata = nujertaa.

Oli miten oli..
Olis mielenkiintoista tietää miten kehittyy pimppapollarin profiili? Minkälainen psyyke, mikä kongnittiivien taso, neurologia, jne. on kyseessä?

Sivut

Kommentit (67)

rcislandlake
Seuraa 
Viestejä2683
Liittynyt3.10.2006
Pönni
Tätä:
Musta tuntuu, että se on kunnon ***** tarpeessa olen lapsesta asti kuullut pikkupoikien ja jälkeenjääneiden taholta. Mistä ne sen oppii..
Olis mielenkiintoista tietää miten kehittyy pimppapollarin profiili? Minkälainen psyyke, mikä kongnittiivien taso, neurologia, jne. on kyseessä?

öö.. Mikä on kongnittiivi ? Tarkoititko kognitiivinen ?

Asiaan.. Siis miksi miehet yleisluontoisesti tulkitsevat naisen ärtymyksen seksinpuutteeksi ? Naiset tai miehet voinevat vastata siihen itse : http://www.google.fi/search?hl=fi&q=%C3 ... uute&meta=
Ilmeisesti joillekin miehille on kehittynyt taito tulkita vihjeitä ja ilmassa olevia "myrskynmerkkejä". Ja toisaalta voi olla niinkin, että miesten tulkinta heijasteleekin vain heidän omia ajatuksiaan.

Duodaduoda.. Eihän sitä viitsisi kertoilla kaikkea, mutta kyllä sen ainakin kotona huomaa. Silloin siivotaan..

Ville se pistikin hyvän linkin. Kyllä mies tietää, koska patukkaa vois tarjota.. Se on pistetty keeneihin.. Olen kyllä aina ihmetelly sitä, että miehet ja naiset pitäs samaistaa toisiinsa eli että ne on täysin samanlaisia.. Onhan se nyt tiedetty vuosituhansia ettei näin ole.. On tosin olemassa naismaisia miehiä ja miesmäisiä naisia.. mutta perusasetelma on lisääntymistä ajatellen kuin magneetin eri navat, yö ja päivä, kaunotar ja hirviö, lukko ja avain etc.

Parempi on olla sanomatta mitään, jos ei ole mitään sanottavaa. Keskustella voi aina.

Vierailija
rcislandlake
öö.. Mikä on kongnittiivi ? Tarkoititko kognitiivinen ?

Kirjvihr. Tulkintasi oikea.

[size=85:27acgiae]Asiaan.. Siis miksi miehet yleisluontoisesti tulkitsevat naisen ärtymyksen seksinpuutteeksi ? Naiset tai miehet voinevat vastata siihen itse : http://www.google.fi/search?hl=fi&q=%C3 ... uute&meta=
Ilmeisesti joillekin miehille on kehittynyt taito tulkita vihjeitä ja ilmassa olevia "myrskynmerkkejä". Ja toisaalta voi olla niinkin, että miesten tulkinta heijasteleekin vain heidän omia ajatuksiaan.

Duodaduoda.. Eihän sitä viitsisi kertoilla kaikkea, mutta kyllä sen ainakin kotona huomaa. Silloin siivotaan..

Ville se pistikin hyvän linkin. Kyllä mies tietää, koska patukkaa vois tarjota.. Se on pistetty keeneihin.. Olen kyllä aina ihmetelly sitä, että miehet ja naiset pitäs samaistaa toisiinsa eli että ne on täysin samanlaisia.. Onhan se nyt tiedetty vuosituhansia ettei näin ole.. On tosin olemassa naismaisia miehiä ja miesmäisiä naisia.. mutta perusasetelma on lisääntymistä ajatellen kuin magneetin eri navat, yö ja päivä, kaunotar ja hirviö, lukko ja avain etc.[/size:27acgiae]

PMS ei ole sama kuin ovulaatio. Ovuloidessahan on kima ja puutos. PMS on päinvastainen. Silloin munasolu vuotaa veren mukana vex ja nainen tarvitsee sen rauhansa ja luonto on järkännyt kivikautiset tzydeemit että vertauotava naaras on äreä ja vaikea saalis vaikka sapelihammastiikerille.

Sinäkään et kuitenkaan tainnut ymmärtää kysymysten ydintä? Mikä tekee joistakin ihmisistä toisten holhoajia ja kyttiä. Tunkevat nokkansa muiden asioihin ja vahtivat toisten sukupuolielämää.
Sitä minä tässä oon pohtinut että mikä muovaa moisen?

Vierailija
ville-v
http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=167[/quote]

Thänks ville-v!
Hyvä pointti. Keskinkertaisella laumaihmisellä se sitten vois toimia ikäänkuin kaikki lauman jäsenet olis omia kumppaneita?

Joittenkin mustasukkaisuus on kuitenkin aivan älytöntä nykyaikaisessa systeemissä, jossa voi olla itsellinen, opiskella ja tienata, elää sinkkuna ja suhteilla ihan kuin itte huvittaa.

Agraariyhteisössä ihmiset, suku, naapurusto, yms. oli kuin iso perhe missä vahdittiin omia.
Tänäpänä näyttää niin naurettavalta kun ihmisillä on tuonsorttisia kyyläysjuttuja. Ei ole mitään perusteita.
Aika kornia kun heebot huorittelee vieraita naisia ja syyttää siveettömyydestä vaikka eivät voi millään olla paikanpäällä tarkistamassa jokaisen kondominkäyttöä tai muutakaan.

Enemmän ne tapaukset kai on vaan perus huonoa käytöstä, tökeryyttä. Junttiutta.

Mua on itteeni hyvinkin paljon askarruttaneet nä kysymykset lapsuusajoilta kun mutsi paapatti niitä jehovantodistajajuttuja ja siinä oli sellainen p-poliisi että oksat pois. Minä sitten piruuttanikin härnäsin kun mennä viuhdoin välillä ties keiden kanssa ja muori syyllisti ja maalas maailmanlopua myöden kaikki kauhut koloistaan.
Pahin oli kuitenkin kun oli kerran sekopäisyyttän, olisko ollut vahdevuosiensa takia jotenkin psykoottinen tjms. niin oli antanut mun 8v. lapselle Herätkäälehden ja alleviivannut artikkelia missä kerrottiin AIDS:ista. Ämmä oli käskenyt lapsen sanoa että äiti voi kuolla aidsiin kun on vieraiden miesten kanssa..
Jmlauta kun sain sellaiset sieppendaalit ensin puhelinlankoja pitkin ja sitten menin vielä paikanpäälle lukemaan lakia. Mummo? Idiootti uskovainen!
Tein sitten päätöksen että muutettiin lapsen kanssa kauas pois. Oltiin liki kolme vee. Mun oli pakko pelastaa lapseni psyyke ja omanikin.

Ei sellaista jatkuvaa kyyläämistä ja syyyllistämistä kestä. Etenkin kun se on oma mutsi ja sitä on kehdosta.. kait usein itsariin.
Melkoista äitiyttä mutta minkäs sille voi kun sekoaa.

rcislandlake
Seuraa 
Viestejä2683
Liittynyt3.10.2006
Pönni
ville-v

Ei sellaista jatkuvaa kyyläämistä ja syyyllistämistä kestä. Etenkin kun se on oma mutsi ja sitä on kehdosta.. kait usein itsariin.
Melkoista äitiyttä mutta minkäs sille voi kun sekoaa.[/quote]
Musta tuntuu siltä, että kirjoittelusi heijastelee lapsuuttasi. Isä on katkera puolestaan oman lestadiolaisäitinsä "opetuksista". Maailma on täynnä tuomareita, joille se valta ei oikeasti kuulu.

Parempi on olla sanomatta mitään, jos ei ole mitään sanottavaa. Keskustella voi aina.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Pönni

PMS ei ole sama kuin ovulaatio. Ovuloidessahan on kima ja puutos. PMS on päinvastainen. Silloin munasolu vuotaa veren mukana vex ja nainen tarvitsee sen rauhansa ja luonto on järkännyt kivikautiset tzydeemit että vertauotava naaras on äreä ja vaikea saalis vaikka sapelihammastiikerille.

Taidat sekoittaa menstruaation ja PMS:n keskenään. PMS on kuukautisia edeltävä oireyhtymä, joka aiheuttaa monenlaista vaivaa kuten hikoilua, selkä-ja päänsärkyä, mielentilanvaihteluita, palelua, rintojen arkuutta, turvotusta jne.

Wikipediassa PMS:tä

Kuukautisia edeltävä oireyhtymä (premenstruaalisyndrooma eli PMS) tarkoittaa kuukautiskierron lopulla ilmeneviä psyykkisiä ja fyysisiä oireita, jotka olennaisesti haittaavat naisen elämää. Oireyhtymä ei tarkoita sellaisia ennen kuukautisia yleisesti esiintyviä lieviä oireita tai negatiivisia tuntemuksia, jotka ovat useimmiten normaaleiksi katsottavia. Jonkinlaisia negatiivisia oireita esiintyy noin 80 prosentilla naisista ennen kuukautisia, mutta varsinaisen premenstruaalioireyhtymän esiintyvyys lienee huomattavasti harvinaisempaa. Määritelmästä riippuen PMS:n esiintyvyydeksi on eri tutkimuksissa saatu jopa 1–90 prosenttia, mutta vaikean oireyhtymän esiintyvyys lienee noin 2,5–8 prosenttia. Oireyhtymän oireet ovat syklisiä ja ne alkavat keskimäärin viikkoa tai kahta ennen menstruaatiota ja päättyvät vuorokauden sisällä menstruaation alkamisesta. PMS:n kuvasi brittilääkäri Katharina Dalton 1950-luvulla.

Oireet

Premenstruaalioireyhtymään kuuluu vaihtelevasti erilaisia oireita. Usein kuitenkin pinnalla ovat erilaiset psyykkiset oireet kuten stressinsietokyvyn, libidon ja mielialan lasku. Lisäksi todetaan hikoilua, päänsärkyä, rintojen arkuutta ja kipeytymistä sekä yleistä turvotusta. Oireet voivat alkaa ilmetä jo pian ovulaation jälkeen, useammin kuitenkin vasta alle viikkoa ennen kuukautisia. Lisäksi esimerkiksi partneri saattaa havaita oireiston ennen kuin oireilija itse.

Syyt

PMS:n syyt johtuvat pääasiassa hormonaalisesta muutoksesta. Kuukautiskierron loppuvaiheessa estrogeenien tuotanto on voimakasta verrattuna toiseen naissukupuolisteroidiin progesteroniin. Estrogeenien ominaisuudet selittävät suurimman osan oireista, mutta mukana voi olla myös psykosomatiikkaa, joskin PMS:n käsittäminen psyykestä johtuvaksi katsotaan vanhentuneeksi.

Diagnostiikka ja hoito

Yleensä tilan diagnosoiminen ei vaadi kuin tilanteen anamneesin eikä välttämättä edes yhteydenottoa lääkäriin. Asianmukainen informaatio tilasta voi jo helpottaa oloa. Myös partnerin olisi syytä ymmärtää tilanne, jossa asiantuntijan neuvoista voi olla apua. Kuitenkin lääkärin on syytä sulkea pois muut tilat, joissa turvotusta tai rintojen arkuutta voi esiintyä, ja erityisen tärkeää olisi löytää ehkä taustalla oleva masennus ja hoitaa se asianmukaisesti. Vaikeahkoissa tapauksissa voi käyttää hormonipillereitä ja jopa tilapäisesti unilääkkeitä tai rauhoittavia lääkkeitä itselle tai partnerille. Raskaudestakin voi olla apua, mutta sitä on kiistanalaista suositella hoitokeinoksi. Myös turvotuslääkkeitä on kokeiltu. B6-vitamiinilla on joillekin ollut hyödyllisiä vaikutuksia. Hoidossa merkittävää on etenkin ammattihenkilökunnan suhtautuminen, kunhan vakavat sairaudet on suljettu pois.

Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Premenstru ... htym%C3%A4

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
rcislandlake
Musta tuntuu siltä, että kirjoittelusi heijastelee lapsuuttasi. Isä on katkera puolestaan oman lestadiolaisäitinsä "opetuksista". Maailma on täynnä tuomareita, joille se valta ei oikeasti kuulu.

Voisinko mitenkään pyytää ettei ruveta höpöttämään käyttämäni esimerkin henkilöistä kun nyt kuitenkin ollaan tiedesaitilla ja asioista pitää voida puhua yleisellä tasolla vaikka esimerkkeinä on yksittäistapauksia.
Tottakai kaikilla ihmisillä vaikkuttaa oma kokemusmaailma. Se mistä kiinnostumme ja mitkä asiat meitä motivoi on omaa, jne..

Paljon on ihmisiä samassa jamassa ja just siksi pitää voida puhua tieteellisessä kontekstissa neutraalisti. Ei minua saa laittaa psykoanalyysiin maalliikovoimin. *auts*

Olis vaan "fantsuu" löytää se kaava millä rakentyy kyylämieli?
Onhan niitäkin jotka pervoilee työttömien kanssa. Mene luuseri töihin! on kait samaa kategoriaa? Kun on itse onnistunut saamaan sopivan työn ja siitä ehkä hyvät tulot ja elämä rullaa niin työtön näkyy erilaisena ja työkkäripoliisi hyökkää kimppuun.

Siinäkin on taustalla joku pelko tms. tunne että työtön syö tuon työllisen jotain ikiomaa, on uhka, tuhoaa jotain häneltä. Samoin kuin pimppapollari voi pelätä että viriili partnerinvaihtaja vie hänen kumppaninsa tjms.

Moraalinvartijat voi olla ika karseita jos ovat pikkasen yksinkertaisia ja saavat kytätä ja aukoa päätään miten mielivät. Moraalin ja "moraalin" vartijat..

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008
rcislandlake
Siis miksi miehet yleisluontoisesti tulkitsevat naisen ärtymyksen seksinpuutteeksi ?

Kun pitelee meisseliä, kaikki ongelmat näyttävät ruuveilta. Ei siis osata ratkaista alkuperäistä ongelmaa, joten kuvitellaan se joksikin muuksi. Tähän toiseen ongelmaan, seksinpuutteeseen, miehet aina luulevat tietävänsä ratkaisun.

We're all mad here.

Vierailija

OT

Stinger
Taidat sekoittaa menstruaation ja PMS:n keskenään. PMS on kuukautisia edeltävä oireyhtymä, joka aiheuttaa monenlaista vaivaa kuten hikoilua, selkä-ja päänsärkyä, mielentilanvaihteluita, palelua, rintojen arkuutta, turvotusta jne.

Niinnojoo mutta kun se liittyy sihen ja siitä oli just puhe. Mulla oli kamalat PMS oireilut, alkoi 13v. niin rajuina että kivusta lähti usein alussa taju. Kerran koiranäyttelyssä systerin kanssa ollessa pökräsin kun yritin vaan sinnitellä kun sisko väitti että teeskentelen aina. Uskoipa edes kerran kun valuin kanveesiin ja taju lähti. Hänellä itsellän kun ei ole ollut PMS eikä aspergeroireilujakaan niin asenne on että pelkkää teeskentelyä ja huomionhakuisuutta.

T
Josta aasinsilta aiheeseen _ _ _
Yksi syy voi olla se että seksuaalisuus, halukkuus, tarpeet, jne. on yksilöllisiä. Joku on ehkä ihan frikidi eikä voi edes ymmärtää kiihkeän ihmisen aktiivisuutta.

Useinhan näkee pilkattavan ja pilailtavan kiimaisten ihmisten kustannuksella. Sanotaan että joku on ihan hullu kun on viriili. Se voi olla kateuttakin jos on itsellä valtavat asuntovelat, kulutusluotot ja vaikka firmankin velat, on stressiä, niin kiirettä ettei edes ole aikaa sukupuolielämälle vaikka kumppani olis ihan ok, tai sit kumppanin kanssa on kaikki lätsähtänyt eikä enää huvita.

Joku toinen on voinut tietoisesti valita elämän ilman stressaavia asioita ja elää rennommin. Kun ei ole velkaa/omaisuutta ei ole pakko mennä naimsiin. Jos suhde ei tomi, voi erota ja solmia uuden suhteen. Molemmat voi tulla tahoillaan onnellisiksi. Onhan the onni kuitenkin aika tärkeä. Onnellinen ihminen ei tee riitoja, ei systytä sotia, ei riko eikä riehu.

Kaikille Paljon Onnea! Toivon ma.. Maailma pelastuu!

Vierailija
abskissa
rcislandlake
Siis miksi miehet yleisluontoisesti tulkitsevat naisen ärtymyksen seksinpuutteeksi ?

Kun pitelee meisseliä, kaikki ongelmat näyttävät ruuveilta. Ei siis osata ratkaista alkuperäistä ongelmaa, joten kuvitellaan se joksikin muuksi. Tähän toiseen ongelmaan, seksinpuutteeseen, miehet aina luulevat tietävänsä ratkaisun.

Ihana! Tän heti kopsaan ja teen huoneentaulun! Kiitos! (taas)

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Pönni
OT
Stinger

Niinnojoo mutta kun se liittyy sihen ja siitä oli just puhe. Mulla oli kamalat PMS oireilut, alkoi 13v. niin rajuina että kivusta lähti usein alussa taju. Kerran koiranäyttelyssä systerin kanssa ollessa pökräsin kun yritin vaan sinnitellä kun sisko väitti että teeskentelen aina. Uskoipa edes kerran kun valuin kanveesiin ja taju lähti. Hänellä itsellän kun ei ole ollut PMS eikä aspergeroireilujakaan niin asenne on että pelkkää teeskentelyä ja huomionhakuisuutta.

Varsinaisten kuukautisten (menstruaatio) aikaanhan saattaa toisilla olla niin kovat kivut, että taju on kankaalla ellei riittävän vahvoja kipulääkkeitä ensituntemusten aikaan ota, mutta tuollaiset vuodon ulkopuolella esiintyvät pyörtymisasteelle menevät kivut voivat olla oire jostain sen alueen sairaudesta, kuten esim. endometrioosista.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
Pönni
abskissa
rcislandlake

Ihana! Tän heti kopsaan ja teen huoneentaulun! Kiitos! (taas)

Kas niin!

Vierailija

OT

Stinger
[size=50:1laif3iy]
Pönni
OT
Stinger

[/size:1laif3iy]
Varsinaisten kuukautisten (menstruaatio) aikaanhan saattaa toisilla olla niin kovat kivut, että taju on kankaalla ellei riittävän vahvoja kipulääkkeitä ensituntemusten aikaan ota, mutta tuollaiset vuodon ulkopuolella esiintyvät pyörtymisasteelle menevät kivut voivat olla oire jostain sen alueen sairaudesta, kuten esim. endometrioosista.

Minulla olikin jotain häikkää. Kohtu poistettiin ajat sitten ja se oli niin kiinnikkeinen ja leikkaus jonka piti labaraskopiana kestää 20:minsaa, venähti 1½t:iin ja olin seuraavanakin päivänä aika pökissä. Labaraskobialeikkaus kuitenkin oli aivan upea kokemus sikälis että mulla oli kettan avattu vatsa vanhanaikaisesti kun oli operoitu naisjutskia ja sehän oli pitkään kipee ja kesti kauan parantua. Kk:n kuljin kuin haudasta lomalla ollut haamu. Toisen, labaraskopialeikkauksen jälkeen toivuin n. 2:vkossa ennalleen ja siinä kun oli ollut 3v. erittäin kivulloinen issias syystä että se viheliäinen kohtuni oli taakseppäin kallistunut ja alkoi painaa menkka-aikaan johonkin hermoihin ja se oli jotain aivan kauheeta se kipu sitten kun oli ne menkkakivut + issias. 3v. olin kerran kuussa ihan inva ja silti piti pakertaa töitä. Välillä lattialle kippuraan ja vaikka mitä kylmiä kääreitä ja suihkussa kylmää ja .. se oli kamala elämänvaihe sekin.

Naiseus voi olla yhtä helvettiä kun niikseen on.
Onneks värkit senverran toimi että yhden ipanan sain kun halusin.
Kummallista oli se että ihan vieraat ihmiset päättivät kohdunpoistostani ja sitä evättiin ja evättin kun ne kahjot oli sitä mieltä että olin nuori ja terve ja muka ehkä halukas tekemään lisää lapsia huom! vaikka olin jo itse tajunnut että jotakin on vialla, mikään ei suju niinkuin muilla. Autistisuudestani en tiennyt mutta ihminen itse kyllä huomaa ongelmansa. Niittenhän olis pitänyt päinvastoin hoksata asiat ja suostua hetimiten.

Mokomatkin kohtupoliisit tekemässä päätöksiä toisen puolesta ja usuttaa autistia tekemään lisää pentuja. *glups!*
Kertakaikkiaan järkyttävää.

Vierailija
omena
mites sitte jos on ruuvi... ?

Saivartelua.. muttereilta tietysti.

Metkaa ettei mutterimuijilla aina ole joka lähtöön ohjetta ruuvipojille tarjota pesää ratkaisuksi kaikkiin ongelmiin? Miälenkiintoista.

Mattoja ei voi tampata meisselillä?
Ja se siitä..
Asiaan, tai tää aihe lähtee niin perjantaipuheiks ettei mitään rajaa.. jengillä viikonloppu edessä ja natisuta hetekata.. Huurteiset jo huulillaan..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat