Milloin aiot aloittaa helteestä valittamisen?

Seuraa 
Viestejä11072
Liittynyt16.3.2005

Mikä olisi hyvä ajankohta aloittaa valitus liian kuumista ilmoista? Itse olisin aloittanut huomenna, mutta kun kaikki tutut muistavat vielä hyvin, kun valitin sateesta, ajattelin lykätä valitustani. En nimittäin halua leimautua miksikään kitisijäksi.

Jos helteet jatkuvat, minä ryhdyn valittamaan niistä maanantaina, ehkä joskus klo 13.30 - 14 välillä. Ajattelin aloittaa sillä tavalla varovasti, että onpas kuuma ja sitten siirtyä vakavampaan valitteluun, tyyliin "ei tästä luontokaan tykkää, kasvit kuolevat tässä kuumuudessa ja kuivuudessa" jne. Valittaessani yritän korostaa, että enhän minä tästä kuumuudesta kärsi, mutta kun esimerkiksi pienillä lapsilla on hankala nukkua päiväuniaan tai kasvit ja lemmikit kärsivät nestehukasta tai jotain sellaista. Annan niinkuin sellaisen kuvan, etten ole mikään valittaja, vaan ihan vain huolissani kanssaihmisistä sun muista ötököistä.

Milloin itse aloitat valittamisen ja miten sen teet? Hyvät vinkit ovat tervetulleita.

Sivut

Kommentit (167)

Vierailija

Itse en aio valittaa helteestä sanallakaan.

Ilmoitan vain toivovani, että tulisipa pian talvi.

Sitten jos on monia hellefiilisiä kohkaamassa, niin voisin myös tokaista, että toivoin sydämestäni, että juuri heidän kohdalleen sattuisi nestehukka tai auringopistos, eikä sairaille tai heikkokuntoisille vanhuksille...

Vierailija
sapetix

Meitin mamma ottaa arskaa ja rakastaa hellettä.Hänen ihonsa on vieläkin kuulaan kaunis.

Minä jo luulin, että kyseessä on lopputuote kansalaisopiston kurssilta: "Parkitse oma nahkasi"

Vierailija

Helle suomessa? Eihän siellä sellaista ole!

Täällä meikäläisen asuinseuduilla on kesäisin lämmintä, mutta ei täälläkään nyt valittamista vaativia lukemia ole. Viime vuonna oli vain muutamana päivänä yli 40 ja juuri nyt on vain 27, joka noussee päivällä tuonne 36 tienoille. Oikeastaan juuri sopivaa keliä, saisi jatkua tätä rataa myös talvet.

Vierailija

Ihan vartavasten heräsin aamulla päästääkseni pitkän valituksen helteestä, niin eikös taivaspirulainen ollut vetänyt pilvipatjan päälleen ja ulkona tihutti vettä. On se törkeää, vievat ilmanhaltijat vanhukselta viimeisen kesäilon

Vierailija

Ei tarvitse Suomen kesällä helteestä valittaa, täällä ei liian kauan nämä lämpimät kestä. Kitisijät muuttakoot Pohjoisnavalle.

Kävin eilen uimassa, vesi oli lämmintä. Onpa hienoa kun on kesä!

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

Kaikki ikkunat on auki. Kissakin läähättää. Metsä tuoksuu ja pelkät bokserit on päällä. Kaikki on hyvin, mitä nyt aivot vähän sulaa, pelkäksi nesteeksi.

Mulgeron

Vierailija

En varsinaisesti ole valittanut, mitä nyt sarkastisin kiertoilmauksin... ("on se hyvä ettei ole liian kuuma, tarkenetko varmasti?" jne.) Tuulettimen siirtäminen tuohon puolen metrin päähän pöydän nurkalle auttaa kummasti.

Vierailija
odyseus
Helle suomessa? Eihän siellä sellaista ole!

Täällä meikäläisen asuinseuduilla on kesäisin lämmintä, mutta ei täälläkään nyt valittamista vaativia lukemia ole. Viime vuonna oli vain muutamana päivänä yli 40 ja juuri nyt on vain 27, joka noussee päivällä tuonne 36 tienoille. Oikeastaan juuri sopivaa keliä, saisi jatkua tätä rataa myös talvet.

Meillä Rio de Janeirossa (missä asun suurimman osan vuotta, nyt kyllä olen
Suomessa) tuo 27 astetta on aika tyypillinen talvipäivän lämpötila. Yöllä toki mitataan alhaisempia lämpötiloja. Onneksi kesällä on lämpimämpää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat