Pakkohoito

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Nii, voiko sellasta henkilöä viedä pakkohoitoon jos kyseinen potilas ei ole vaarallinen muille taikka ei ole vaarallinen myöskään itsellensä? Eli niiku minun tilanteessa näi oli. Että voisko haastaa ne oikeuteen perusteettomasta huostaan otosta?

Entäs mikäs idea siinä on, että siellä sairaalaan minne joutu pakkohoitoon, nii ei ollu mitään tekemistä? Oli siellä muutamia lehtiä, jotka suuri osa oli kyllä vuosienki vanhoja ja sitten ei edes ollu kirjoja siellä eikä nettiäkään. Eli siellä ei käytännössä oikein voinu tehdä mitään, muuta kuin patsailla. Uloskaan ei saanu omin lupine mennä ja sielläkään ei koskaa saa kauaa olla. Saatana että oli pelle paikka..ei ihme että monet ihmiset joutuu kaikenmaailman sairaala kierteeseen yms. ku saakeli ihmisistä pidetään pakkohoidoissa niin huonoa huolta. Itsekkin olen laiskistunut sen jälkee iha älyttömästi, ei meinaa edes jaksaa kävellä kaupungille ja takas. Tosin ny on kesä nii ei mikää ihme, mut kuiteski melkei pari viikkoa tekemättä mitää kyllä ei tee hyvää kunnolle.

Noh, voinpahan hyvillä mielin ottaa sairaspäivärahaa, ku kerta jouduin perusteettomasti tommoseen, nii "kostona" voin sitten hyvissä mielin ottaa ne rahat vastaan pitemmältäkin ajalta hyvin mielin. Reilua...ite menee vapaaehtoisesti mielenterveysttoimistoon ja sitten ne passittaakin pakkohoitoon...vi*tun laadukasta hoitoa.. tiedämpähän pitää turpani kii omista asioista aina kun on sossujen kaa tekemisissä..ihmisiin ei voi luottaa, oishan se pitäny tietää..argh..miksen mää luottanu omaan luonteeseeni ja yrittäny ite selvittää ongelmia niiku ennen aina olen tehny..saakeli.

Onko pakkohoitoosastoilla jotai eroaki, vai onko ne samallaisia? Ce-hyväksytyllä taitaa olla jotai kokemuksia jostakin laitoksesta?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (32)

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Olen ollut suljetulla muutaman kerran ja onhan se ikävä paikka ihmiselle olla. Meillä oli netti tunnin ajan ja kirjoja ja jotain pelejä mutta kyllähän se vapauden riistolta tuntuu.

En joutunut sinne pakosta - soitin itse ambulanssin koska aivoissa meni hommat ufoksi.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

dot4
Seuraa 
Viestejä410
Liittynyt11.5.2007

Vai käyttäisimmekö mieluummin termiä "tahdosta riippumaton psykiatrinen sairaalahoito" kuten oikeuskirjallisuudessa ja lakitekstissä käytetään? Joka tapauksessa hyvä että sait apua ongelmaasi, juuri näin pitää toimia että hankkii apua oma-aloitteisesti.

Vierailija

Teräspuh.. Mistä kukaan tiesi sut hakea?

Kun sä siellä niitten huumejuttujes kans sähläät niin joku kait ajatteli että pojalle olis parempi olla siellä missä edes jotenkin voidaan yrittää jeesata..

Jos ei kukaan olis tiennyt että sulla on asiat ihan poskellaan niin sun nuori elämä olis ehkä jo päättynyt ja me täällä päiviteltäis että mihin se on häippässyt ja sitten olis taas kukkahattumuijat tippa öögassa että siinä meni sekin nuori ihminen.

Siis mitä *ttua sä siellä oot säätäny? Wtf?

dot4
Seuraa 
Viestejä410
Liittynyt11.5.2007
tiäremiäs
En ole ite ainakaan joutunut.

Yleensä jos joutuu pakkohoitoon niin on hyväksi ihmismielelle.

Itekin epäilin että psykiatrit ei osaa mitään, mutta kai ne jotain osaa.

En ole minäkään joutunut.

Ai se on hyväksi ihmisimielelle, löytyykö tutkimustuloksia tästä?

Vierailija

Enpä ole kuullut että kukaan olisi parantunut noissa hoitopaikoissa

Muistakaa että pakkohoidon joutuu maksamaan itse. Jos siis näyttää siltä että on joutumassa kohta pidempään hoitoon, tyhjentäkää tili ja piilottakaa rahat. Hoidon jälkeen viette sairaalalaskut sossuun ja sanotte ettette pysty maksamaan niitä.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Pakkohoito on mielestäni oikeutettua silloin jos kieltäytyy avohoidosta ja on vaaraksi muille.

Ja sitten viesti psykologeille, psykiatreille, lääkäreille ja muille alan ihmisille: Sen sijaan että te vain tarkistelette pintaa ja teetätte palikkatestejä niin antakaa paperi ja kynä käteen ja antakaa potilaan kertoa oma näkemys. Tutkijat vois lukea ne ja nähdä asioita meidän silmin - kai nyt jotain pitäis tehä tulevaisuuden nimissä.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

dot4
Seuraa 
Viestejä410
Liittynyt11.5.2007

Henkilöllä on muuten oikeus tulla kuulluksi ennen hoitoon määräämistä, joten siitä vaan paperille teksitä mikä se oma näkemys on.

Vierailija
dot4
Henkilöllä on muuten oikeus tulla kuulluksi ennen hoitoon määräämistä, joten siitä vaan paperille teksitä mikä se oma näkemys on.

Toteutuuko tuo käytännössä?

Vierailija

Suomessa ihminen saa esimerkiksi juoda itsensä hengiltä ihan vapaasti. Pakkohoitoon ei voi viedä, ellei yritä selkeästi vahingoittaa ympäristöään tai itseään, eli kyynisesti ajateltuna ei kannata epäonnistua itsemurhayrityksessään.

Ruotsissa on pakkohoito myös alkoholisteille. Näin kertoivat siellä asuneet ja rankempaa ryyppäystä harrastaneet.

Vierailija
Luttu
Suomessa ihminen saa esimerkiksi juoda itsensä hengiltä ihan vapaasti. Pakkohoitoon ei voi viedä, ellei yritä selkeästi vahingoittaa ympäristöään tai itseään, eli kyynisesti ajateltuna ei kannata epäonnistua itsemurhayrityksessään.

Ruotsissa on pakkohoito myös alkoholisteille. Näin kertoivat siellä asuneet ja rankempaa ryyppäystä harrastaneet.

Itsemurhahan on laitonta, että teoriassa ainakin jos henkilö ilmoittaa "MÄ RYYPPÄÄN ITTENI HENGILTÄ", niin se tulisi ainakin estää ja tulkita itsemurhan yrittämiseksi, ainakin jos se vaikuttaa uskottavalta motiivilta.

Vierailija
Vatkain
hanipuppeli
Itsemurhahan on laitonta

Jaa Suomessa vai?

Aha, ei ilmeisesti luokitellakaan enään. Pahoittelen väärää tietoa =/. Mutta, varmasti se silti käsitetään itsetuhoiseksi käyttäytymiseksi, jota pyritään ehkäisemään / auttamaan, jopa pakkohoidolla. Joku saisi mahdollisesti valistaa minua asian tiimoilta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat