Ajurit hukassa

Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Mitä löytyisi äänikortin ajuri free kaverin koneeseen joka on ollut minulla rehabilisoitavana. Emolevyn etsimiseenkin on mennyt aikaa, se kortti on siihen integroitu. En ole löytänyt kuin maksa dollareita. Mikrosoftin sivuilta en voi impata. Emolevy on: PCChips M810DLU

Lierikki Riikonen

Kommentit (12)

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Kiitos feno, nuo sivut ovat kyllä tulleet tutuiksi, ei auta, nyt viimein se ilmoittaa, että driveria ei voi asentaa koska ohjain puuttuu. Olen luullut että nuo driverit/ajurit on juuri niitä. Kaveri halusi siihen win 2000 sijalle XP:n. Nyt siinä on XP pro sp 3:lla, joka kyllä tökkii muistin vähyyden vuoksi pahasti. Sillä win 2000 ei ongelmaa kuulemma ollut. AIDA 32 ei emolevyä tunnistanut, mutta sen numeron perusteella löytyi, myöhemmin varmistui toisella diagnostiikkaohjelmalla tuo mainitsemani emo.

AIDA 32 ehdottaa kyllä Biosin päivityksestäkin kuluneen yli 2v ja olisi päivitettävä, siihen en ole lähtenyt, kun en sellaista ole ennen tehnyt, enkä usko siitä apua olevan.

Lierikki Riikonen

Vierailija
lierik
Kiitos feno, nuo sivut ovat kyllä tulleet tutuiksi, ei auta, nyt viimein se ilmoittaa, että driveria ei voi asentaa koska ohjain puuttuu. Olen luullut että nuo driverit/ajurit on juuri niitä. Kaveri halusi siihen win 2000 sijalle XP:n. Nyt siinä on XP pro sp 3:lla, joka kyllä tökkii muistin vähyyden vuoksi pahasti. Sillä win 2000 ei ongelmaa kuulemma ollut. AIDA 32 ei emolevyä tunnistanut, mutta sen numeron perusteella löytyi, myöhemmin varmistui toisella diagnostiikkaohjelmalla tuo mainitsemani emo.

AIDA 32 ehdottaa kyllä Biosin päivityksestäkin kuluneen yli 2v ja olisi päivitettävä, siihen en ole lähtenyt, kun en sellaista ole ennen tehnyt, enkä usko siitä apua olevan.

Mistähän ohjaimesta se ilmoittelee, näytönohjain?
Jos biosista laittaa emolevyn laitteita pois toiminnasta, se ei asenna ajureita.
Ota biosin paristo pois joksikin ajaksi, niin se nollautuu, kokeile sitten uudestaan.
Kuinka paljon siinä on muistia/prosessorin nopeus?
Klikkaa oma tietokone-->näytä järjestelmätiedot-->laitehallinta, onko siellä punaisia rasteja tai keltaisia kolmioita, joissa huutomerkki?

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Sieltä puuttuu multimedia äänisovitin tietenkin ja näköjään vielä vga yhteensopiva videoohjainkin. Amd prossu 1,3 Ghz, muisti vain 191Mt. Minun ylimääräiset muistikortit ei siihen sopineet. Olen yrittänyt noita ääniajureita montaa, viimeksi tuli tällainen ilmoitus yksiltä malleilta: Fail to Installed components :
VIA HD Audio Codec Driver v6.30.30.080925 :0xfffffffe

Jotkut toiset ilmoitta yhteensopimattomasta win versiosta mm, vaikka xp on mainittu. On kokeiltu 32 ja 64 bittisiä versioita.

Lierikki Riikonen

Vierailija
lierik
VIA

Multa saattaa löytyä koneeseen sopivaa muistia 2x512MB kammat. Pystytkö laittamaan muistikampojen tyypeistä lisätietoa? Onko SDRAM / DDR, 100MHz, 133MHz? Jos ei mitään tuohon viittaavaa, niin kammoissa lukevia numerosarjoja etc.

Kammat saa minulta yhteensä 10€ sis postikulut.

Vierailija
lierik
Sieltä puuttuu multimedia äänisovitin tietenkin ja näköjään vielä vga yhteensopiva videoohjainkin. Amd prossu 1,3 Ghz, muisti vain 191Mt. Minun ylimääräiset muistikortit ei siihen sopineet. Olen yrittänyt noita ääniajureita montaa, viimeksi tuli tällainen ilmoitus yksiltä malleilta: Fail to Installed components :
VIA HD Audio Codec Driver v6.30.30.080925 :0xfffffffe

Jotkut toiset ilmoitta yhteensopimattomasta win versiosta mm, vaikka xp on mainittu. On kokeiltu 32 ja 64 bittisiä versioita.

Ei XPeetä kannata edes asentaa, jos muistia on alle 512 k.
Kone täytyy yleensä käynnistää uudestaa että ohjelmat asentuvat.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
ilesoft
lierik
VIA

Multa saattaa löytyä koneeseen sopivaa muistia 2x512MB kammat. Pystytkö laittamaan muistikampojen tyypeistä lisätietoa? Onko SDRAM / DDR, 100MHz, 133MHz? Jos ei mitään tuohon viittaavaa, niin kammoissa lukevia numerosarjoja etc.

Kammat saa minulta yhteensä 10€ sis postikulut.

Pitää kysyä siltä tyypiltä kenen tuo kone on. Irroitettiin kyllä se kampa, eipä tullut katsottua kuin liitos. Se oli sellainen, jossa on vain yksi kolo keskellä. Saahan sen vielä helposti pois, mutta ilmoittelen siiten lisää jos on kiinnostusta.

edit: Hetkinen, voisin kyllä tilata nuo köpösen koneeseen itsellenikin, sillä on neljässä kammassa yhteensä 512 Gt.

edit 2: niitä kapmpoja oli 3, yhdessä oli teksti VM 128MB PC 133, se oli fyysisesti kapeampi, kuin kaksi muuta.

Lierikki Riikonen

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
fenomenologi

Ei XPeetä kannata edes asentaa, jos muistia on alle 512 k.
Kone täytyy yleensä käynnistää uudestaa että ohjelmat asentuvat.

No kun hän halusi ja ilmoitti sen olevan kova mylly, niin en edes tarkistanut, kyllä se hitaasti jauhaa sitä xp_tä.

Lierikki Riikonen

Vierailija
lierik
Pitää kysyä siltä tyypiltä kenen tuo kone on. Irroitettiin kyllä se kampa, eipä tullut katsottua kuin liitos. Se oli sellainen, jossa on vain yksi kolo keskellä. Saahan sen vielä helposti pois, mutta ilmoittelen siiten lisää jos on kiinnostusta.
Onko varma, että oli vain yksi kolo? Silloin viittaisi DDR-muistiin, joka on mielestäni melko nopeaa verrattuna tuohon prosessoriin. Jos kaksi koloa tähän tyyliin:
ja jotain viittausta 133MHz, niin nuo minun vanhat ylijäämämuistit passaavat.

Ilmoittele yksityisviestillä, jos komponentit kiinnostavat.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Nyt kun tiedän tuon koneen äänikortin ja sen ajureitten sivun löydyttyä, äänikortti on SIS 7012, windows ei sitä anna asentaa vaan haluaa plug and play päivityksiä, Tuo ajuri oli siellä sivustolla suosituin lataus.

Lierikki Riikonen

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Nyt toimii äänet, ainakin cd levyiltä, ajuri on mikä lienee. Yle Areean tökkii täydellä screenillä vähän, siinä on vain tämä win. Pitää alkaa etsiin sitä.

Lierikki Riikonen

Uusimmat

Suosituimmat