Triopsit ja niiden kasvatus

Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Onko kellään triopseja lemmikkinä? Mä ajattelin laittaa oman farmin pystyyn. Pitää vaan käydä ostamassa sopiva astia ja hiekkaa akvaarioliikkeestä. Triopsien munia ja ravinnetta mulla jo on.

Onko teillä kellään kokemusta triopsien kasvattamisesta? Kertokaa mulle kaikki mitä tiedätte niistä! Onko ne esmes niin ranttuja kuin mitä pakkaus antaa ymmärtää (hautomavedeksi max. litra pullovettä, hautomalämpötilat jne.)

http://www.mulletoi.com/PublishedServic ... mcode=2900 Juuri tommonen aloituspaketti mulla on. Maksoin siitä S-joella n. 8 €. Olivat niin veijareita kun uiskentelivat siinä reilun kenkälaatikon kokoisessa boksissaan että en voinut vastustaa! Siitä on yli vuosi ja nyt voisi koittaa laittaa munat itämään

Hämmentää.

Kommentit (12)

Vierailija

Helteen ja siitä johtuvan huonounisuuden väsyttämä mieleni luki sitten sinun kasvattavan Triceratopseja. Hieman hätkähdin, ymmärrettävästi. No, parempi näinpäin, siihen olisi jo vaadittu hieman isompi akvaario.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

No niin! Projekti etenee! Olen nyt saanut hommattua akvaarion ja huomenna käyn ostamassa hiekkaa. Pitäs saaha aikaseksi pestä tuo akvaario vielä... Saapa nähä virläkö nuista mun munista mitään tulee.

Hämmentää.

Vierailija

Mulletoi palstalta:
"T. Riops (Triopsila)
K:Tossa meiän "kirppu" on sätkinyt ylöspäin ja vajonnut alaspäin vähän väliä jo vartin. Eli mikäköhän häntä vaivaa? Ikää on noin 10 tuntia eli ei mikään vanhus.

V: Hän viettää iloista Triops- elämää. Ei siinä muuta."

Laita sinne triopsien sekaan pari mantista ,ne ovat kiehtovimpia merieläimiä.
http://www.youtube.com/watch?v=ehZmPEelFp8

Kannattaa sitten olla varovainen,ne murskaavat sormet..

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013
Vatkain

Onko kellään triopseja lemmikkinä? Mä ajattelin laittaa oman farmin pystyyn. Pitää vaan käydä ostamassa sopiva astia ja hiekkaa akvaarioliikkeestä. Triopsien munia ja ravinnetta mulla jo on.

Onko teillä kellään kokemusta triopsien kasvattamisesta? Kertokaa mulle kaikki mitä tiedätte niistä! Onko ne esmes niin ranttuja kuin mitä pakkaus antaa ymmärtää (hautomavedeksi max. litra pullovettä, hautomalämpötilat jne.)

http://www.mulletoi.com/PublishedServic ... mcode=2900 Juuri tommonen aloituspaketti mulla on. Maksoin siitä S-joella n. 8 €. Olivat niin veijareita kun uiskentelivat siinä reilun kenkälaatikon kokoisessa boksissaan että en voinut vastustaa! Siitä on yli vuosi ja nyt voisi koittaa laittaa munat itämään

Miten kävi Vatkain?

Meilläkin on munia ja äsken tulivat vastaan kaapissa. Innostuin ajatuksesta ja googlasin ja kas. Niin että tuliko ötököitä ja miten meni? Entä onko muilla ollut triopseja?

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10619
Liittynyt16.3.2005

Eivätkös nuo triceratopsit ole pikemminkin kuivan maan asukkaita? Onko ne pakko pistää veteen sätkimään?

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Vaihdokas
Vatkain

Miten kävi Vatkain?

Meilläkin on munia ja äsken tulivat vastaan kaapissa. Innostuin ajatuksesta ja googlasin ja kas. Niin että tuliko ötököitä ja miten meni? Entä onko muilla ollut triopseja?

En sitten pannut kasvaan. Oli vedet ja astiat hankittuna, mutta homma tyssäs pestyn akvaariohiekan hintaan. Nyt saattas olla paalua ostaa sitä, mutta en osaa päättää että hienojakoista vai sitä karkeampaa. Eli periaatteessa kuhan saan tuon hiekka-asian mietittyä (ikinä?) niin laitan.

Kerroppa omasta projektista jos polkaset käyntiin!

Hämmentää.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013

^No oikeasti tässä menee vielä ainakin kuukausi ennen kuin tuollaista projektia voisin aloittaa. Mutta pitipähän heti kysellä kun juttu tuli vastaan ja mieleen. Tosin sun projekti on kyllä kestänyt vielä kauemmin.

Meilläkin on munat ja astia ja ruokaa (pitänee tarkistaa päivämäärä, jos sellainen löytyy), vesi ja hiekka puuttuu. Tiedätkö ja muistatko, että mitkä ne argumentit sitten karkeamman hiekan puolesta on, entä hienomman? Vai onko se vaan makuasia, kumpaa tykkää käyttää?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Vaihdokas

Tiedätkö ja muistatko, että mitkä ne argumentit sitten karkeamman hiekan puolesta on, entä hienomman? Vai onko se vaan makuasia, kumpaa tykkää käyttää?

No siinäpä se kun en ole löytänyt mitään argumentteja kummankaan puolesta.  Mutta ajattelin ite sitte loppujen lopuksi tuota hienompaa että ne pikkiriikkiset munat ei uppoa sinne hiekkaan liian syvälle.

Hämmentää.

Uusimmat

Suosituimmat