Ketkä estävät tasa-arvoisemman Suomen?

Seuraa 
Viestejä501
Liittynyt15.1.2008

[size=150:92lkqhzs]Ketkä estävät tasa-arvoisemman Suomen?[/size:92lkqhzs]

Eliittikaupunginosissa asuvat ovat niitä, jotka ovat todellisia esteitä tasa-arvoisemmalle Suomelle.

Nämä kaupunkien osat asukkeineen ovat ahneuden, epäoikeudenmukaisuuden ja yhteiskunnallisen vääryyden alkulähteitä ja maamerkkejä.

Ne ovat täynnä kieroonkasvaneita ja pönöttäviä teeskentelijöitä sekä umpinarsistisia pyrkyreitä.

Mitä syöpäpesäkkeille ja mätäpaiseille voi ja pitää tehdä?

Kommentit (4)

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

K: Ketkä estävät tasa-arvoisemman Suomen?
V: He, joilla asiat ovat hyvin, haluavat asioiden olevan hyvin.

Kyse on luonnonlaista. Ihminen pyrkii luomaan pysyviä kasteja. Pääsi kastin huipulle kuka tahansa, niin aina saavutetusta edusta pidetään huoli ja se onnistuu, koska on saavutettu myös voimaa.

Miksi noin yksinkertaisesta ilmiöstä ei puhuta? Ollaan muka kaukana jostain intian vastaavasta.

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Vierailija
Pirta

Eliittikaupunginosissa asuvat ovat niitä, jotka ovat todellisia esteitä tasa-arvoisemmalle Suomelle.

Nämä kaupunkien osat asukkeineen ovat ahneuden, epäoikeudenmukaisuuden ja yhteiskunnallisen vääryyden alkulähteitä ja maamerkkejä.

Ne ovat täynnä kieroonkasvaneita ja pönöttäviä teeskentelijöitä sekä umpinarsistisia pyrkyreitä.

Mitä syöpäpesäkkeille ja mätäpaiseille voi ja pitää tehdä?

Muisteleppas tai perehdy Suomen vapaussotaan, niin ymmärrät, että ei punikkien pakkovalta tule koskaan saamaan tarpeeksi kannatusta Suomessa, eikä pidemmällä aikavälillä tuskin missään muuallakaan.

http://www.youtube.com/watch?v=tBlWfpK0Nb0

Vierailija

Ei ole mikään väistämätön yhteys asuinpaikan ja puoluevärin välillä.. Itsekin olen rikkaasta akateemisesta perheestä hyvältä alueelta, mutta olen varmasti paljon lähempänä kommunistia, kuin uusliberalistia.
Rikkaus ja "ylihyvinvointi" ajavat helposti ihmisen sokeaksi maailman todellisille ongelmille. Yksinkertaiset ja hedonistiset ihmiset mielellään mässäilevät vaikka muiden kärsimyksellä, kunhan yhteys ei tule liian selvästi joka päivä ilmi. On totta että ympäri maailmaa epätasa-arvoa ja kärsimystä tuovat ennen kaikkea jo valmiiksi rikkaiden ahneus - heillä kun sattuu olemaan pelimerkit siirtojen tekemiseksi ja nykymentaliteetilla jokainen pelaa omaan pussiinsa kaikkien muiden kustannuksella. Rikkaus ei itsessään ole niin halveksuttava piirre ihmisessä, mutta rikkauden ja vallan sokaisema maailmankatsomus omasta muka-tärkeydestään ekosysteemiin ja 7 miljardiin muuhun ihmiseen nähden on hyvin haitallista ja harmillista. Vaikka en uskonnollinen ihminen ole, niin olen silti kuullut fiksuja Jesse-siteerauksia elämäni aikana. "Vaikeampi on kamelin mennä neulansilmästä läpi, kuin rikkaan päästä autuuteen" on mielestäni siksi osuva, että vaurastumisella ja vallan kasaantumisella on tapana turmella ihmisen rakkauden- ja oikeudenmukaisuudenjano. Näin rikas ihminen päätyy helposti tekemään itsekkäitä valintoja, jotka ovat haitaksi muille.
Mutta lähtökohtaisesti jo hyvin empaattinen, lähimmäisen rakas ja maailman huutavaan epäoikeudenmukaisuuden määrään reagoiva ihminen ei voi pysyä/päätyä maailman rikkaimpien joukkoon. Jotta rikastuu, on usein tallottava muita ja kaikki eivät tähän eettisistä esteistä johtuen pysty.

Reino, punikkien pakkovaltaa kukaan ei varmaan tässä vaatinutkaan? Kansanvaltaista ja tasa-arvoisempaa touhua vaan nykyisen monopolisoituvan yritysmaailman aateliskastin syntymisen sijasta.

Vierailija

Asun itse varmaan ainakin joltain kantilta tarkasteltuna eliittikaupunginosassa. Syynä sijainti lähellä keskustaa.

Jos tästä johtuen olen narsisti ja pönöttävä teeskentelijä, niin todella ehdotan, että asialle tehdään nopeasti jotain.

Ehdotuksia siitä, mitä voin tehdä itselleni ja naapureilleni, otetaan vastaan.

Uusimmat

Suosituimmat