Onko nopea parempi kuin hidas, onko mies parempi kuin nainen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Taas iankaikkisuusaiheesta naiset ja miehet. Loputtoman mielenkiintoinen aihe josta ei vatvominen lopu eikä tarviikkaan loppua. Puhehan on kuin hengitystä ja ne jotka on kyllästyneet hengittämään voivat siirtyä miettimään sitä vaikka psykologiaa käsittelevään ketjuun.

Muualta:

Sivistyneemmin esittäisin asian niin että ihmettelin jossain vaiheessa että onko se tosiaan niin hauska kestovitsi miehenä ränkyttää ja vänkyttää naisista ja/tai naisille kaikesta mahdollisesta mistä vain jotain eroja tai kuviteltuja eroja suinkin löytyy..

Tuosta kirvoittui ajatus että asetteleminen paremmuusjärjesykseen on ehkä se mikä suututtaa, ei se että vertaillaan eroja.
Yhdessä heittokäsi sanailussa, josta on oma ketjunsa, kuin monissa (lukemattomissa) muissa mies/nais väännöissä kompastutaan ihan liian usein joko tahattoman huolimattomaan tai tahallisen pirulliseen sanakäyttöön: Miehet on parempia.

Elikkäs nyt puhutaan käsitteiden käytöstä suhteessa sukupuolisiin eroihin. Osa, ehkä valtaosa ihmisistä pitää eri sukupuolia tasa-arvoisina erivertaisuudesta huolimatta mutta sitten on niitä rääpäleitä joilla on joku ihme tarve pullistella ja paapattaa jostain paremmuudesta.

Eikö kaiken järjen mukaan erilaiset ominaisuudet vain täydennä toisiaan? Jotkut voi olla yksilötasolla kieroonkasvaneita tai muuten vaillinaisia ja omata haitallisia ominaisuuksia mutta periaatteessa ei sukupuoli tai mikään muukaan aseta ketään mihinkään paremmusjärjestykseen.

Narsisti tai sosiopaatti voi kuvitella olevansa itseriittoinen mutta kun lähdetään tutkailemaan ihan ketä tahansa (erakoita ei voi käsitellä kun kukaan ei voi tietää onko erakkoa) niin jokainen jotenkin tarvitsee toisiaan.
Jos paljon matkustavan pitää usein poiketa assan vessassa ja siistijä ei tee kunnlla töitään niin hirvessä paskanhajussa voi helposti laatta lentää. Vanhat Viipurin kävijät muistaa sen löyhkän sieltä assalta. Neukkulandiassa kun rahvas alkoi yhtäkkiä leikkiä herana olemista niin eipä siellä kukaan viittiny toisiaan jeesata. Istuivat luukun takana ja vetivät mahorkkaa niin miehet kuin aniset ja sehän on siis nähty että ahkerana olla pitää ja soiaalinen etenkin. Toinen toisiaan pitää osata arvostaa ja paremmuuttaan on paha toitottaa.

Edes se isoin gorilla, joka osaa metsästää ja jota liehitellään lihapalojen toivossa, ei se paras oo. Se on mr nobody ilman niitä muita, joista kukin tekee jotain muuta ja on arvokas muuten.

Nopea, hidas, kuuma, kylmä, valoisa, pimeä, rosoinen, tasainen, joustava, jämäkkä, luova, vakaa, heiluva, pysähtynyt..

Systeemiälyllä nuo ovat vain ominaisuuksia joilla on itseisarvonsa mutta ne ei ole toinen toistaan parempia.
Tunteellisesti toki voi olla ihq ja ihanaa, ihan best joku jäykkä tai sit rento ja gool. Mutta parasta on olla liittämättä parasta ominaisuutta sen koommin naiseuteen kuin miehuuteen ettei munaa iteensä.

Sivut

Kommentit (33)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Jos kilpaillaan nopeudesta niin silloin nopeampi on parempi kuin hidas.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Älä irroita viestejäni muusta kontekstista. Voit aivan hyvin käsitellä tätä aihetta lainaamatta pätkää minun ja Qadeshan välisestä keskustelusta.

Vierailija
Aweb

Missä hullulassa on laitettu naiset ja miehet kilpailemaan nopeudesta?

Nyt nimenomaan puhutaan sukupuolieroista jotka on synnynnäisiä ja pysyviä. Eihän kukaan niin idiootti ole että laittaa sellaiset kilpailemaan keskenään, jotka on ihan erivertaisia!
Kuvastaa kulttuurillista rappiotilaa se missä asetellaan sukupuolisesti ihmiset kilpailutilanteeseen. Pöpien puuhaa.

Vierailija

vapaa-sana-f5/onko-mun-huumorintajussa-jotain-vikaa-vai-t39974.html

Kyseinen lainaus ei voi olla "Echin ja Qadeshan välisestä keskustelusta", koska en tiennyt lainattua osiota laatiessani että tulen jatkossa keskustelemaan Echin kanssa. Kirjoitelmaan innoittivat tällä kertaa muut tahot, ja mitään nimirimssuja en ala tähän ripottelemaan koska näitä tahoja oli niin monta. Kysymys oli omasta närästyksestäni foorumilla kovin yleiseksi kokemaani & äänettömästi hyväksyttyä käyttäytymistä kohtaan.

Mutta hengitellään. Itseänikin on alkanut ihmetyttää (eikä tietenkään ekaa kertaa) että haetaanko näillä sukupuolien vertailuilla aina kunniakasta voittajan pallia nimenomaan miehille. Mutta jos miehet ovat niin varmoja oman sukupuolensa paremmuudesta, mitä ihmettä varten sitä pitäisi jatkuvasti työstää, selvittää ja ennenkaikkea toitottaa? Onko jotain jäänyt epäselväksi vai?

En tietenkään osaa sanoa olisinko miehenä itse sellainen joka saa jatkuvaa orgastista hekumaa nimenomaan omasta sukupuolestaan. Jos puhtaasti fyysiselle tasolle tämän vie, niin itseasiassa olen ihan helvetin lääpälläni siihen että minulla on nimenomaan naisen keho. Se mikä alkaa aina ärsyttää on se että tulee ulkopuolelta ikäänkuin vaatimuksia että ei saisi olla tyytyväinen jos on nainen. Nainen suorastaan samaistuu tyytymättömyyteen, ja siltä se tuntuu että kehtaapa vähän kehaista timmiä takamustasi niin johan on markkinat. Mutta voi toki olla että ei miehiltäkään mitään itsekehua hyväksytä (no minkä perkele takia se sitten on loppumaton luonnonvara?!)

Minkä ihmeen takia pitäisi repiä (=saada aikaan) parhaat urheilutulokset? Miksi pitäisi edes olla siellä äo yli 170 joukossa jos siellä ihan oikeasti on sielläkin miesten ylivalta? Pitääkö tämä koko elämä olla kilpailua ja suorittamista? - Kysyn näitä itseltäni. Koska jo lapsena havaitsin että fyysisissä toiminnoissa en pärjää edes muille tytöille, vaan olen aina oleva vitsi ja naurunaihe, se voip olla että tuli sitten takerruttua älyyn. Nautin suunnattomasti siitä jos havaitsen voivani järkeillä ja analysoida jotain asiaa oikein perusteellisesti ja tulosta tehden. En osaa vain olla, pelkästään elää huolettomasti ja välittämättä siitä että tuleeko jotain näyttöä annettua.

Jos sitä vain ottaisi naisille tyypillisen huumorilinjan ja toteaisi edes sisimmässään miesten puuskutuksiin ja puhinoihin että HAH HAH, on aivan paskanhailea mitä kuvittelet olevasi ja mihin typeriin ja yhdentekeviin "sankaritekoihin" pystyt? Jaa-a. Ei toisaalta viitsisi kovin nurjamieliseksikään ryhtyä.

Vierailija
Pönni
Aweb

Nyt nimenomaan puhutaan sukupuolieroista jotka on synnynnäisiä ja pysyviä. Eihän kukaan niin idiootti ole että laittaa sellaiset kilpailemaan keskenään, jotka on ihan erivertaisia!
Kuvastaa kulttuurillista rappiotilaa se missä asetellaan sukupuolisesti ihmiset kilpailutilanteeseen. Pöpien puuhaa.

Kysymys kuului: Onko nopea parempi kuin hidas, onko mies parempi kuin nainen. Nyt kiellät laittamasta kilpailemaan erivertaisia. Tarkentaisitko ystävällisesti mistä oikein haluat keskusteltavan?

Reiska
Seuraa 
Viestejä5099
Liittynyt6.5.2007

Jos kaikki valta olis naisilla, miehet vois kerranki keskittyä olennaiseen - Jari Tervo

Minusta tälläset vertailut on täysin turhia eikä hyödytä ketään. Onko meidän joukossa paljonki byrokraatteja?

Per se

Vierailija
Qadesha
http://www.tiede.fi/keskustelut/vapaa-sana-f5/onko-mun-huumorintajussa-j...

Kyseinen lainaus ei voi olla "Echin ja Qadeshan välisestä keskustelusta", koska en tiennyt lainattua osiota laatiessani että tulen jatkossa keskustelemaan Echin kanssa. Kirjoitelmaan innoittivat tällä kertaa muut tahot, ja mitään nimirimssuja en ala tähän ripottelemaan koska näitä tahoja oli niin monta. Kysymys oli omasta närästyksestäni foorumilla kovin yleiseksi kokemaani & äänettömästi hyväksyttyä käyttäytymistä kohtaan.

Älä nyt viitsi saivarrella. Aina kun ihmiset vaihtavat informaatiota toistensa kanssa, kyse on keskustelusta. Sitä paitsi vastasit kirjoittamaani viestiin melko pian.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Pönni
Aweb

Miksi sitten avaat keskustelun aiheesta, jonka vastaus on sinulle itsellesikin ilmiselvä?

Mies ei ole naista parempi eikä nainen miestä parempi, mutta jos heidät laitetaan kilpailemaan joissakin tietyissä asioissa, esim. nopeudessa, niin noissa tietyissä asioissa toinen on toista parempi.

Ei sun tässä keskustelussasi ole paljon järkeä, paitsi jos riitaa haluat haastaa, kuten ehkä haluat.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Reiska
Jos kaikki valta olis naisilla, miehet vois kerranki keskittyä olennaiseen - Jari Tervo

Minusta tälläset vertailut on täysin turhia eikä hyödytä ketään. Onko meidän joukossa paljonki byrokraatteja?

Ehkä vertailuja tehdään, koska niitten tulos on joillekin tärkeä ja he arvottavat sitten itsensä niiden vertailujen tulosten perusteella. Yksilöitä kuitenkin kaikki ollaan ja jokaisella oma elämä elettävänään, joten kannattaisi ehkä sitten tietyn asteisesti etsiä itsensä sisältä se itselleen sopiva esimerkki eikä niinkään antaa painoa tai sen enempää välittääkään sen tyyppisten henkilöiden mielipiteistä, joitten ainoa ulosanti on vihamielistä, muita halveksuvaa ja yleensä ottaenkin muihin negatiivisesti suhtautuvaa. Itsensä rehellisestä silmäilystä on hyvä alkaa ja siinä mielessä voi muidenkin mielipiteitä ottaa huomioon, että jos ollaan samasta asiasta useammaltakin taholta huomautettu, niin silloin saattaa muiden jutussa olla ituakin. Samaten jää muille sitten vähemmän valittamista, kun piruuttaan poistaakin näiltä syyn siihen valitteluun ja asennevalittelijoilla lienee sitten vaikeuksia, koska joutuvat keksimään valittamisen syitä ja ne keksitythän taas on sitten helppo kaataa nurin.

Ne jotka pyrkivät pätemään sellaisilla seikoilla kuin johonkin tiettyyn sukupuoleen tms. vastaavaan ryhmään kuulumisella, ovat jo alunperinkin sitten sisältä aika sisällyksettömiä tyyppejä, joiden mielipiteille ei kannattane antaa painoa sen enempää kuin niitä kannattaa kommentoidakaan. Jos reagoi tunnepitoisesti sen tyyppisten henkilöiden joutavanpäiväisiin kirjoituksiin, niin tavallaan antaa heille vallan vaikuttaa omaan elämäänsä ja omaan persoonallisuuteensakin. Tällaisia turpajouhikkaita ketuttaa eniten se, ettei heidän kirjoituksiaan noteerata mitenkään ja se, että ne painuvat alas muiden suositumpien kirjoitusten tullessa esiin kenenkään noteeraamatta ja kommentoimatta. On erehdys laskeutua sen tyyppisten ihmisten tasolle ja antaa heille aihetta jatkaa sen sontansa ympäriinsä levittelyä.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
Echi
Qadesha

Älä nyt viitsi saivarrella. Aina kun ihmiset vaihtavat informaatiota toistensa kanssa, kyse on keskustelusta. Sitä paitsi vastasit kirjoittamaani viestiin melko pian.

Jos satun olemaan online jossain ketjussa, en jää miettimään koko illaksi vastaamista/vastausta [size=50:2ynousnh](vaikka ehkä joskus olisi syytä)[/size:2ynousnh] vaan päräytän heti kommenttia jos fiilistä ja tarvetta on.

Halusin korjata tuota mainitsemaasi "meidän välisen keskustelun" ideaa koska pidin mahdollisena että olet jotenkin liittänyt viimeaikaisimmat motkotukseni niihin mitä olen sinuun aiemmin kohdistanut. Näinhän ei siis ole että olisit ollut mielessäni tuossa toisessa Pönnin ketjussa. Voin motkottaa kelle hyvänsä, vaikka toisaalta mieluiten tietenkin ns. yleisellä tasolla eli kehenkään erityisesti kohdistamatta ettei kenenkään tarvitse sitten loukkaantua henkilökohtaisesti. Onhan se nähtävissä että silloin kun mainitsen jonkun nimen, niin saatan hetken tiimellyksessä sanoa jotain mitä ei olisi kannattanut sanoa.

En pidä lärvikohtaisista räpätyksistä. Sellaiset ovat helposti ahdistavia, ja suurin osa niistä kuitenkin on vain räpättäjän itsensä huonoa tuulta jonka hän purkaa johonkuhun joka sattuu olemaan hollilla ja ärsyttämään juuri sillä hetkellä.

Mutta toisaalta se on tietysti ihan sama että puhui epämääräisesti "koko joukolle" tai jollekulle tietylle - ainahan joku jostakin hermostuu.

Vierailija
Qadesha
En tietenkään osaa sanoa olisinko miehenä itse sellainen joka saa jatkuvaa orgastista hekumaa nimenomaan omasta sukupuolestaan. Jos puhtaasti fyysiselle tasolle tämän vie, niin itseasiassa olen ihan helvetin lääpälläni siihen että minulla on nimenomaan naisen keho.

Tuskin vaan olisit, koska olet ilmiselvästi ajatteleva. Fyysisellä tasolla minäkin olen lääpälläni naisen kehoon. Mies on yhtä kaunis, jos vaan on.

Ei ole paremmuutta, mutta täytyy myöntää, että itseäni ärsyttävät poikkeuksellisen hitaat ihmiset.

Vierailija

Ehkä aiheesta ohimennen, mutta nettikommentointia kommentoiden, pakko sanoa että melkein eniten harmittaa se että todella mielenkiintoiset, hauskat ja fiksut ihmiset välillä syyllistyvät sellaisiin löperryksiin että hirvittää. Tuntuu välillä että meillä kaikilla on jokin tietty sokea piste jossa kohdassa se älykkyysosamäärä jumpsahtaa maan tasalle. Jos se nyt sitten älykkyydestä on kiinni miten sivistyneesti osaa esiintyä - ehkä yksinkertaistan suotta liikaa.

Täten en voi kauhean mustavalkoisesti mennä jakamaan porukoita että on ne joita ei ikinä kannattaisi lukea (ehkä jotain ihan paria tyyppiä lukuunottamatta, mallia uskis ja mallia trolli joka saa bannit ja palaa aina vaan - tai useampi tällainen?) ja sitten jotkut nerot joilla on aina pelkkää Asiaa. Ei, ei se noin mene. Yrittäessäni itse muistaa ettei ihmisiä voi jakaa kahteen leiriin millään syyllä tai tekosyyllä saatan ehkä vähän helposti hermostua siitä että jotkut muut yrittävät tätä dualistista jakoa, tai tuntuu siltä että joku yrittää. Miksi ylipäätään pitää lähteä laatikoimaan ihmisiä? Se on sitä ja tämä on tätä. Emme me mitään kurkkuja ole joiden käyryys pitää mitata ja tilastoida. Niin ja nämä kurkutkin ilmeisesti nykyään saavat olla jo käyriä. On se nyt kumma jos ei saa ihminen olla monena eläissään.

Vierailija
Electric shadow
Qadesha
En tietenkään osaa sanoa olisinko miehenä itse sellainen joka saa jatkuvaa orgastista hekumaa nimenomaan omasta sukupuolestaan. Jos puhtaasti fyysiselle tasolle tämän vie, niin itseasiassa olen ihan helvetin lääpälläni siihen että minulla on nimenomaan naisen keho.

Tuskin vaan olisit, koska olet ilmiselvästi ajatteleva. Fyysisellä tasolla minäkin olen lääpälläni naisen kehoon. Mies on yhtä kaunis, jos vaan on.

Ei ole paremmuutta, mutta täytyy myöntää, että itseäni ärsyttävät poikkeuksellisen hitaat ihmiset.

Tiedä sitten...

Hitaat ovat täällä opettamassa kärsivällisyyttä meille muille. Niin kauan kuin me olemme muita, emmekä heitä...

Vierailija
Qadesha

Kyseinen lainaus ei voi olla "Echin ja Qadeshan välisestä keskustelusta",..jne..

Ehdin korjata sen ennekuin muokkausmahkut katos.
Sinun ylhäisyytesi kuitenkin assiudesta huolimatta sallii lainata kuolematonta ja pyhää tekstiäsi.. näämmä. Kiitos!

Mutta hengitellään. Itseänikin on alkanut ihmetyttää (eikä tietenkään ekaa kertaa) että haetaanko näillä sukupuolien vertailuilla aina kunniakasta voittajan pallia nimenomaan miehille. Mutta jos miehet ovat niin varmoja oman sukupuolensa paremmuudesta, mitä ihmettä varten sitä pitäisi jatkuvasti työstää, selvittää ja ennenkaikkea toitottaa? Onko jotain jäänyt epäselväksi vai?

Huono itsetunto voi aiheuttaa kateutta kaunaisuutta ja "kilpailuhenkeä" tyyliin että saattepa vielä nähdä, saattepa vielä kuulla kunnianne ja muuta semmosta.

Mä oletan että jauhaminen kilpailullisuudesta ihmisten mitassa on ylikorostunutta sikälis kun laumaominaisuuksia on valtavasti ja ne on usein kaikkea muuta kuin säälittävää kostonhimoa.
Surullista se tietenkin on että on kyykyteetyjä, koulukiusattuja, on uskonnllisessa viitekehyksessä ja ties minkä nimissä ahtaisiin raameihin ahdettuja lapsipoloja, joilta ei kysytä itseltään mitään, vanhemmat päättää, määrää, ohjaa eikä ehkä edes kuuntele silloin kun pitäis tai eivät tajua lasta, joka ei osaa ilmaista itseään.. Kaikenlaista on. Ihmisillä on monia mahdollisuuksia kasvaa ihan vinoon.

Jotkut vanhemmathan yrittää elää lastensa kautta.
Kun eivät itse saaneet koulutusta (jossa eivät olis ehkä pärjänneet) voivat pakottaa omat jälkeläisensä suoriutumaan ja suoriutumaan ja sekin on hemmetin huono homma jos ei se mene luonnikkaasti.
Siperia on tietenkin siperia, elämä on.
Miten sitä kenekään kotiin, perhe-elämään puuttumaan jos ne on varakkaita. Köyhiähän vaan kytätään.

Piha6
Seuraa 
Viestejä907
Liittynyt26.8.2008

En oikein ymmärtänny et mistä tässä nyt taas keskustellaa, sitä ko on nii hias ymmärtämmään. Ai oliko se miesten ja naisten eroavaisuuksista. Joo, onha ne aika eroavaisia ja vällii eroavatki. Minäki tunne monta sellasta, mut ite en eroa.

Mies tientenki parempi ko nainen, naiset vaa luulee muuta, mut luulo ei oo tiedon väärtti. Kommunisti on parempi ku kapitalisti, mut se ei auta yhtään. Kuusi on parempi ku koivu, vaik molemmista tekköövät vaneria. Ja ilman muuta minä oon parempi, sen muun kanssa en tiiä. Mut positiivinen ei o parempi ko negatiivine, ei varmana nii.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat