Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

Siis täysin turha toiminnallisuus jota joutuu maksamaan hunajaa.

Nikon on nimittäin tehnyt ensimmäisenä järjestelmäkameran, joka kestää vettä. Toki järkkäreitä on tähänkin asti voinut upottaa veteen, mutta se on pakottanut ensin hankkimaan kullekin kameratyypille sopivan suojakotelon. Sellaiset ovat isoja, kömpelöitä ja kalliita.

http://www.hs.fi/tekniikka/HS+testasi+Maailman+ensimmäinen+vesitiivis+järjestelmäkamera+toimii/a1385714239330

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Kommentit (11)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30866
Liittynyt16.3.2005

Ominaisuuksien turhuus on aina henkilökohtainen asia. Varmaan tuo on suurimmalle osalle kuvaajista turha, mutta varmasti jotkut haluavat kokeilla kuvausta vedessä ja ostavat tuon järjestelmän. Ja jos ei moista halua, niin ei siitä joudu maksamaan penniäkään, kun ostaa jonkun muun järjestelmän.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1351
Liittynyt13.3.2008

Aivan. Kaverini on etsinyt juuri tällaista kameraa ja oli aika innoissaan kun linkkasin tuon jutun sille. Jos hän tällaista kameraa tarvitsee, niin eivät nuo ominaisuudet ole silloin hänelle turhia. Minulle ne ovat, enkä tarvitse tuollaista kameraa, sen takia minulla onkin toisenlainen kamera. Kovin yksinkertaista.

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010
iMuke

Aivan. Kaverini on etsinyt juuri tällaista kameraa ja oli aika innoissaan kun linkkasin tuon jutun sille. Jos hän tällaista kameraa tarvitsee, niin eivät nuo ominaisuudet ole silloin hänelle turhia. Minulle ne ovat, enkä tarvitse tuollaista kameraa, sen takia minulla onkin toisenlainen kamera. Kovin yksinkertaista.

Hienoa kaverisi antaa varmaan sulle täppiä koska löysit hälle kameran. 

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008

Voisin kuvitella että vesitiiveys ei tarkoita tällaisten hankinnassa pelkästään veden alla kuvaamista. Esim.erittäin surkeilla keleillä voi olla maastossa melkoisen mukava juttu kun ei tarvitse olla niin tarkkana kameran takia, varmaan nopeammin käytettävissäkin kun ei tarvitse muovipussista penkoa

Itse olen useasti suosinut vesitiiviitä puhelimia juurikin sen takia ettei tarvitse olla niin tarkkana, ainakin pari luuria on kastumisen takia menetettykin.

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

Niin yleensähän valokuvia otetaan kaatosateessa, saa perhepotrettiin hiukan arkisutta mukaan. 

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30866
Liittynyt16.3.2005

Markkinoilla on ennestäänkin säätiiviitä järjestelmiä, ja ne toimivat käsittääkseni hyvin rankoissakin suomalaisissa sääoloissa, kuten vaelluksilla ja melontaretkillä. Kyllä tämä selvästi laajentaa niiden toimintaskaalaa veden alle tai muuten hyvin rajuihin oloihin, joissa tarvitaan iskunkestävyyttä. Tuo on kuitenkin suppea järjestelmä, jonka muut ominaisuudet ovat sangen keskinkertaiset (verrattuna muihin saman koko- ja hintaluokan peilittömiin), joten sen ostaessa tekee raskaan kompromissin.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30866
Liittynyt16.3.2005
Octopitos

Niin yleensähän valokuvia otetaan kaatosateessa, saa perhepotrettiin hiukan arkisutta mukaan. 

Ei tämä järjestelmä ole tietenkään tarkoitettukaan yleensä-ihmisten yleensä-kuviin. Onko mielestäsi kaikki muukin turhaa, mitä ei ole perusreiskalla arkikäytössä? Kaikki erikoisemmat harrastukset ja niiden välineet? Tuskin suurinta osaa maailman työkaluistakaan tarvitaan mihinkään, kun niitä ei löydy keskivertokallen työkalupakista.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Octopitos

Vuosisadan otokseksikin jo hehkutettu perhepotretti Usain ja Lighting Bolteista Olympiafinaalissa kuvattiin kaatosateessa. Moni muukin kuva otetaan säästä riippumatta tai jopa tarkoituksella pahassa kelissä silloin kun kuvattavaa on.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Retvoorti
Seuraa 
Viestejä160
Liittynyt12.11.2013

Ei se mitään olen minäkin kuvannut sateella aivan tavallisella pokkarilla, ei ihme kyllä hajonnut, oli nääs laatumerkki Sony.

(sade yllätti en hakeutunut sateeseen)

Selibatia ei ole perinnöllistä.

iMuke
Seuraa 
Viestejä1351
Liittynyt13.3.2008
Hillman
iMuke

En ymmärrä miksi hän tekisi niin.

Retvoorti
Seuraa 
Viestejä160
Liittynyt12.11.2013
iMuke
Hillman
iMuke

En ymmärrä miksi hän tekisi niin.

En minäkään mutta rikkailla on rikkaitten metkut. 

Selibatia ei ole perinnöllistä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat