Seuraa 
Viestejä295
Liittynyt11.5.2005

Session pituus on nyt nostettu neljään (4) tuntiin. Toivottavasti se nyt toistaiseksi riittää.

m3

Sivut

Kommentit (79)

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012
PSYbuse

Kuulostaa hyvältä, pitäisi riittää. Tämä tarkoittanee aikaa, ennenkuin epäaktiivinen käyttäjä logataan ulos automaagisesti.

Meinaatko, että yölläkin on noustava välleen kirjottamaan, että pysyy kirjoissa ja kansissa.

-tuntoaisti on tärkein aistimme-

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010

Mistä syystä sessiolla pitää olla pituus? Ainakin itse toivoisin, että sessio pysyisi päällä koko sen ajan kuin tietokoneeni on päällä, koska tiede-välilehti on koko ajan auki, ja kommentoin pitkin päivää. Jos sessio on sattunut vanhentumaan, tulee se 404-messu, että sivua ei löydy, ja jos on juuri väsännyt antaumuksella ja kauan jotain viestiä, niin sen viestin häviäminen harmittaa. Paljon. Tätä on tapahtunut liian monta kertaa.

Ymmärrän session pituudesta olevan hyötyä silloin, jos kirjoittelee jostain yhteiskoneelta, mutta kuinka yleistä se oikeastaan on? 

Isäntämies
Seuraa 
Viestejä177
Liittynyt4.12.2013
BCK

Mistä syystä sessiolla pitää olla pituus? Ainakin itse toivoisin, että sessio pysyisi päällä koko sen ajan kuin tietokoneeni on päällä, koska tiede-välilehti on koko ajan auki, ja kommentoin pitkin päivää. Jos sessio on sattunut vanhentumaan, tulee se 404-messu, että sivua ei löydy, ja jos on juuri väsännyt antaumuksella ja kauan jotain viestiä, niin sen viestin häviäminen harmittaa. Paljon. Tätä on tapahtunut liian monta kertaa.

Ymmärrän session pituudesta olevan hyötyä silloin, jos kirjoittelee jostain yhteiskoneelta, mutta kuinka yleistä se oikeastaan on? 

Minkä ihmeen takia on aina auki, etkö tee mitään muuta kun istut päivät päästään koneen ääressä ?

Kukaan ei ole hyödytön:
Aina voi olla edes huonona esimerkkinä

deezee
Seuraa 
Viestejä1643
Liittynyt6.6.2011

Sessio ei näytä pysyvän auki neljää tuntia. Kirjauduin viimeksi sisään alle tunti sitten, ja nyt jouduin kirjautumaan uudelleen.

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010
Isäntämies
BCK

Minkä ihmeen takia on aina auki, etkö tee mitään muuta kun istut päivät päästään koneen ääressä ?

Lukihärö? Kirjoitin: "toivoisin, että sessio pysyisi päällä koko sen ajan kuin tietokoneeni on päällä". En siis kirjoittanut, että se on koko ajan päällä. Ja vaikka olisikin, mitähän se sinulle kuuluu?

-----------------------------

Tuo oma viestini olisi kyllä pitänyt alkaa kehuilla: hyvä, etteä sessiota on pidennetty. Kauanko se aiemmin oli?

Jätin äsken koneen päälle, kun menin syömään. Viimeinen viestini kirjoitin juuri ennen lounaalle menoa, ja kun tulin takaisin, oli tasan puoli tuntia mennyt. Siinä ajassa sessio oli ehtinyt vanhentua. Eli tuo neljä tuntia ei taida pitää paikkansa ainakaan omalta osaltani? Miksiköhän?

Isäntämies
Seuraa 
Viestejä177
Liittynyt4.12.2013

Mulla ainakin kirjautuminen ei ole niin kovin hankalaa vaikka välillä hyppäisi poiskin päältä, kokeilin piruutani kirjauduin ulos, muutama sekuntti jo ollaan takas.

Laiskuutta sanon minä.

Kukaan ei ole hyödytön:
Aina voi olla edes huonona esimerkkinä

---
Seuraa 
Viestejä3518
Liittynyt6.9.2006

Session kestävyyden toisessa vaakakupissa on käyttäjäystävällisyys, mutta mitä siihen toiseen vaakakuppiin nyt sitten tulee? Jos ei mitään, niin sessiohan voisi silloin kestää forever.

Mulla ei tunnu pelittävän tuo 4h, mutta tein nyt sellaisen muuvin että dellasin kaikki evästeet ja noukin ne uudestaan, kun evästeisiinhän se varmaankin perustuu tämä session pituus?

deezee
Seuraa 
Viestejä1643
Liittynyt6.6.2011
Isäntämies

Mulla ainakin kirjautuminen ei ole niin kovin hankalaa vaikka välillä hyppäisi poiskin päältä, kokeilin piruutani kirjauduin ulos, muutama sekuntti jo ollaan takas.

Laiskuutta sanon minä.

Oletko kokeillut samaa kesken viestin kirjoituksen? Näin voi käydä, kun puhelin soi, jätät viestin kesken ja vastaat puhelimeen, palaat lopulta kirjoittamaan viestiä ja yrität sitten lähettää sen....

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

Eipä näytä toimivan, kirjoitin äsken viestin joka hävisi bittiavaruuteen, kun palvelu oli kirjannut minut ulos. Jätänpä tämän foorumin, kun viestitkin häviävät kesken kirjoittamisen. Eikä todellakaan mennyt 4h, ei edes tuntia.

Muutenkin mielestäni asiakkaan eli palstan jäsenen tulisi saada määritellä kirjautumisensa pituus eikä operaattorin. Ei tälläinen ole toimiva foorumi.

Edellinen toimi 1000 x paremmin, miksi huononnettiin uudistuksella? Uusi foorumi on kaikinpuolin sekavampi ja huonompi kuin aikaisempi.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010
Isäntämies

Laiskuutta sanon minä.

Jos kirjottaa kovin lyhyitä viestejä, silloin ehkä koko asiaa ei ehkä huomaakaan. Vähänkään pidemmän viestin kirjoittamisessa tuo ei välttämättä onnistukaan, varsinkin jos viestiä varten kaivaa esiin esimerkiksi tieteellisiä tutkimuksia, pohtii asiaa monelta kantilta, analysoi, ja yrittää parhaansa mukaan perustella sanomansa.

Ja jos taas kirjoittaa one-linereita (tai parin lauseen mittaisia viestejä), se tuskin harmittaa niin paljon kuin jos on käyttänyt esimerkiksi tunnin jonkin viestin kirjoittamiseen. One-linerinhan kirjoittaa nopsaan vaikka uudestaan, sehän kestää vain muutaman sekunnin kirjoittaa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat