Sivut

Kommentit (79)

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Jäärä
deezee

Tietoturvahan on vain toinen noista tärkeistä session pituuden rajoittamiseen vaikuttavista seikoista. Toinen on palvelimen resurssit, ja veikkaan, että tämän foorumin tapauksessa se on paljon painavampi seikka.

"a measly few kilobytes of memory state per user doesn't sound like much, but multiplied by a few million, it absolutely is."

Ye, right. Täällä varmasti kävijöitä on ihan poskettomia määriä.

Niinpä.

Tää on tätä ylinörtteilyä: kuvitellaan että kaikki sivustot ovat multigigamegamiljoonasuosittuja, jonka takia suunnitellaan kaikki asiat päin v*ttua.

Olisivat edes voineet laittaa session pituudeksi vaikkapa kuukauden. Pitäisi vaikka kuun ekana päivänä kirjautua. Siihen voisi jopa tottua.

Noh, pitänee hommata joku toinen plugini jolla tämä kirjautuu automaattisesti.

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

Ohman
Seuraa 
Viestejä1637

Yritin taas äsken kirjoittaa viestin. Olin kyllä kirjautuneena eikä viestin tekoon mennyt varmaankaan kuin korkeintaan puoli tuntia. Mutta sinne 404-ilmoitukseen vaan taas mentin ja viestini katosi bittien taivaaseen. Ei tunnu sivusto toimivan vieläkään.

Ohman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Ohman

Yritin taas äsken kirjoittaa viestin. Olin kyllä kirjautuneena eikä viestin tekoon mennyt varmaankaan kuin korkeintaan puoli tuntia. Mutta sinne 404-ilmoitukseen vaan taas mentin ja viestini katosi bittien taivaaseen. Ei tunnu sivusto toimivan vieläkään.

Ohman

Luulen omien havaintojeni tai ainakin mielikuvieni perusteella, että juurikin tuo puoli tuntia saattaa olla se maaginen raja, jota ei saa ylitää. 

Isäntämies
Seuraa 
Viestejä177
Ohman

Ohman

Miten kauheen pitkiä viestejä kirjoitat jos menee ½ tuntia..?

Viiteen - kymmeneen minuuttiin kirjoittaa jo monen rivin pakinan!

Kukaan ei ole hyödytön:
Aina voi olla edes huonona esimerkkinä

Ohman
Seuraa 
Viestejä1637
Isäntämies
Ohman

Ohman

Enpä nyt niin kovin pitkiä. Mutta sisältävät paljon matemaattisia merkintöjä, joiden aikaansaaminen edes jollain tavalla on minulle aika hidasta kun en hallitse sitä,miten erilaisia erikoismerkkejä saadaan aikaan. Täytyy improvisoida. Pakinoita ehkä kirjoittelee muutamassa minuutissa, mutta matemaattisia juttuja kirjoittaessa täytyy myös ajatella. Jos nyt ei sitten joku mieti niitä ensin paperilla ja sitten vain puhtaaksikirjoittaa.

Ohman

Ohman
Seuraa 
Viestejä1637
Ohman
Isäntämies
Ohman

Ohman

Enpä nyt niin kovin pitkiä. Mutta sisältävät paljon matemaattisia merkintöjä, joiden aikaansaaminen edes jollain tavalla on minulle aika hidasta kun en hallitse sitä,miten erilaisia erikoismerkkejä saadaan aikaan. Täytyy improvisoida. Pakinoita ehkä kirjoittelee muutamassa minuutissa, mutta matemaattisia juttuja kirjoittaessa täytyy myös ajatella. Jos nyt ei sitten joku mieti niitä ensin paperilla ja sitten vain puhtaaksikirjoittaa.

Ohman

P.S. Huomasin nyt, miten erikoismerkkejä tehdään:Δ∫∑∞j.n.e.. Mutta aika hidasta kirjoittamista silti, jos kirjoittaessa myös esim. ratkaisee tehtävää samalla.

Aiheetta enempään:

Ohman

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1365

Tää toimii ihan randomilla, eli ei toimi oikeastaan ollenkaan. Tänään aiemmin koitin kirjautua, ei hyväksynyt mun salasanaa. Sit kun sain kirjauduttua, mut potkittiin ulos noin kymmenen minuutin viiva puolen tunnin välein. Nyt sit tulin melkein kolme tuntia myöhemmin käymään tääl, oon edelleen kirjautuneena.. :o

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Isäntämies

Kyllä kai se joillekin riittää jos tavoite on peräti monen rivin mittaisia (beats one-liners!) tekstejä tuottaa ja pakinatyylillä vielä jolloin mitään varsinaista asiaan syventymistä ei tarvita, kunhan antaa virtuaalihuulten heilua tuulessa. Mutta jossain pitkiksi ja mutkikkaiksi venyvien viestien kestoväittelyissä jostain tietystä aiheesta lähdeviitteineen jne. voi viestin editoimiseen kulua helposti tuntikin. Vituttaa ankarasti jos huomaa tuon ajan valuneen hukkaan kun unohtaa kopipeistata sisällöt ensin talteen. Yleensä minulla on se tapana mutat vanhalla palstalla kyllä session pituus lie ollut pidempi koska nyt uudelle kirjoitettuani vain muutamia viestejä tämä tuntuu toistuvan paljon useammin. Juuri äsken kävi näin ja sitten piti sutaista sinnepäinvastine kiireellä uudelleen, koska keskusteluun varattu aika muuten on loppumassa.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18401

Tuli jo. Eli olen ollut kirjautuneena nyt jostain 14 alkaen yhdellä lusimisella.

Rasti vaan rohkeasti Muista minut -ruutuun, niin jo vain pelittää. Kiitos ja kumarrus! 

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Ohman
Seuraa 
Viestejä1637

Missähän edelleen on vika? Sivun yläreunassa luki, että olen kirjautuneena. Yritin 3 kertaa vastata erääseen viestiin mutta joka kerralla "lähetä"-klikkauksen jälkeen ei tapahtunut mitää muuta kuin että tekstini hävisi.

Ei tullut edes 404-ilmoitiusta eikä teksti myöskään yhdelläkään kerralla ilmestynyt palstalle.

Eipä viestien kirjoitteluun kannata nähdä vaivaa kun sitten häviävät salaperäisesti.

Ohman

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18401
Ohman

Missähän edelleen on vika? Sivun yläreunassa luki, että olen kirjautuneena. Yritin 3 kertaa vastata erääseen viestiin mutta joka kerralla "lähetä"-klikkauksen jälkeen ei tapahtunut mitää muuta kuin että tekstini hävisi.

Ei tullut edes 404-ilmoitiusta eikä teksti myöskään yhdelläkään kerralla ilmestynyt palstalle.

Eipä viestien kirjoitteluun kannata nähdä vaivaa kun sitten häviävät salaperäisesti.

Ohman

Tämä nyt tuli kuiten komeesti... 

itselle kävi samoin tässä päivällä.mutta olin ilmeisesti painanut epähuomiossa esikatselua, koskapa se viesti oli tallessa avoimessa lootassa... loikkasi vain sen verran sivu ylöspäin, että jos en olisi katsonut, niin olisin luullut että katosi.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Ohman
Seuraa 
Viestejä1637
DedMoroz
Ohman

Ohman

Tämä nyt tuli kuiten komeesti... 

itselle kävi samoin tässä päivällä.mutta olin ilmeisesti painanut epähuomiossa esikatselua, koskapa se viesti oli tallessa avoimessa lootassa... loikkasi vain sen verran sivu ylöspäin, että jos en olisi katsonut, niin olisin luullut että katosi.

Painoin ihan varmasti "lähetä"-kenttää. Ohman

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat