Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Itellä kallein auto on ollu kolmen kuukauden liksan hintanen.

Paljoko toimeentulostas olet valmis sijottamaan autoon?

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Sivut

Kommentit (19)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30818
Liittynyt16.3.2005

Meillä kallein auto on maksoi ehkä molempien senaikaiset 3-4 kuukauden nettotulot. Vaimo ihastui siihen. Minulle olisi välttänyt vanha raato, mutta nyt se on pelannut 8 vuotta yhtä juttua lukuunottamatta mallikkaasti (eikä se ollut uusi kuin ostimme). Onneksi emäntä rakastuu autoihinsa niin, ettei halua luopua niistä ennen kuin katsastusmies ruuvaa kilvet irti ja sanoo että se on paalin paikka. Kakkosautosta, jolla minä yleensä ajan, maksoimme tonnin (se meni vähän sukulaishintaan). Sen ajettavuus ja mukavuus ovat kaameat, mutta sillä malttaa römytä metsäteillä ym. mielenkiintoisissa ympäristöissä ja minä pidän kaupungissa sen pienestä koosta, koska sille löytyy paljon parkkiruutuja, joihin farmari ei sovi.

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008

Kallein auto on ollut ehkä 8x kuukausipalkka, mutta nyttemmin tullut taas siirryttyä halvempiin, kun periaatteena on ettei velalla kulkupelejä ostella.

Nykyinen käyttörakkine on luokkaa vähän alle 2x kuukausitulot ja jostain kumman syystä melko tai huomattavan halpoja autoja on alkanut kertyä talouteen, nyt on neljä ja pitäisi varmaan alkaa myymään ainakin pari pois, kun vaan raaskisi...

Kun ikkunasta katselee voi myhäillä partaansa nelivedosta, vanhastakin, meillä on käytännössä 4-5kk vuodesta aikaa jolloin autoillessa oikeastaan on täysin riippuvainen säästä, varsinkin jos joutuu liikkumaan Helsingissä tai hieman syrjäisemmällä maaseudulla

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008

Enintään sen verran, mitä tililtä löytyy. Velaksi hankitaan vain ansainta-, sijoitus- tai säästötarkoitusta palvelevia hyödykkeitä.

We're all mad here.

Tuhmeliini
Seuraa 
Viestejä403
Liittynyt28.11.2013

150 maksoin nissanista. 

Yhen illan puhteet että sai uuden leiman reiluksi vuodeksi eteenpäin.

Kyllä voisin enemmänkin autosta maksaa, mutta olen huomannut, että mitä kalliimpi kulkupeli, sen kalliimmat viat.

Johonkin uuteen autoon maksaa jo pikku nippeli sen 150.

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1767
Liittynyt9.6.2011

Edellisen autoni ostin uutena niin että kuukaudessa meni noin neljännes liksasta auton maksuihin (poislukien verot ja käyttömaksut ja bensat siis.) Yli vuoden nettoliksan verran maksoi se, jos ois käteisenä ostanut. Korkoineen toki paljon enemmän.

Toisaalta, jos mulla ei olisi tuota autoa ollut niin en olisi vuonut sitä myydä ja niillä (laina)rahoilla asustella Thaimaassa vuoden verran.

Nykyinen auto on sitten 20 vuotta vanha, maksoi 1200 euroa, ja toimii vieläkin (kaksi kesää ja talvea takana, kolmas talvi tulossa just nyt kohta...) loistavasti vaikka ei ulkonäöstä uskoisi. Joka kevät katsastus toki jännittää aika lailla.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Ite ostin ensimmäisen autoni velaksi - sitä virhettä en sittemmin ole tehnyt. Autojen hinnat ovat olleet sen jälkeen siinä luokassa 20 keur - sillä saa jo kohtuuhyvän käytetyn.

Chair
Seuraa 
Viestejä2799
Liittynyt6.9.2005
Nobelaner

Normaalilla ihmisellä ei ole varaa 20 kEur autoon ilman lainaa. 

Paitsi jos on säästöjä. Tavoitteellisella kuuusisäästämisellä 20 tontun säästäminen ei vie normaalilta ihmiseltä kovin montaa vuotta. Ja vaihtoautostakin normaali ihminen saa aina jotakin.

"Die Theorie bestimmt was wir beobachten können."(Albert Einstein)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Nobelaner

Kovin moni normaali ihminen ei voi odottaa monta vuotta jos autoa tarvitsee. Oletko ehkä vähän tyhmä?

Nimenomaan. Tarpeiden mukaan auto. Ottaa lainaa sitten tai ostaa sen satasen pommin. Itse otin ensimmäiseen autooni lainaa. Harmittihan se, kun auto lahosi nopeammin kuin lainanlyhennykset etenivät.

Ihmiset arvostavat eri asioita, eikä autokauppa muutenkaan ole niitä helpoimpia asioita. Hankintahinnan lisäksi merkitsee käyttötarkoitus, vakuutusmaksut, polttoaineenkulutus, huoltokustannukset jne. Elämä on valintoja.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

http://www.youtube.com/watch?v=kyJV8Q58Vlc

[video=youtube;a8Pdq6DplSw]http://www.youtube.com/watch?v=a8Pdq6DplSw[/video]

Hyvä lada

Kannattaako noita vanhoja Jeeppejä ostaa?

Vaikuttaa mun mielestä monitoimisilta ja käyttökelposilta autoilta.

Muutama vuotta vanhoissa kulutuksetki kohallaa.

Edt: EI näköjää saa noita videoita näkyvii kikkailemalla.

Löytyykö joku keino?

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Chair
Seuraa 
Viestejä2799
Liittynyt6.9.2005
Chair
Nobelaner

Normaalilla ihmisellä ei ole varaa 20 kEur autoon ilman lainaa. 

Paitsi jos on säästöjä. Tavoitteellisella kuuusisäästämisellä 20 tontun säästäminen ei vie normaalilta ihmiseltä kovin montaa vuotta. Ja vaihtoautostakin normaali ihminen saa aina jotakin.

Nobelaner

Kovin moni normaali ihminen ei voi odottaa monta vuotta jos autoa tarvitsee. 

Normaalilla ihmisellä voi olla säästöjä niin, ettei tarvitsekaan odottaa. Aikuisilla suomalaisilla on keskimäärin 28.000 euroa säästössä — siihen porukkaan mahtuu monta normaaliakin ihmistä.

"Die Theorie bestimmt was wir beobachten können."(Albert Einstein)

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008
SamikoKu

http://www.youtube.com/watch?v=kyJV8Q58Vlc

[video=youtube;a8Pdq6DplSw]http://www.youtube.com/watch?v=a8Pdq6DplSw[/video]

Hyvä lada

Kannattaako noita vanhoja Jeeppejä ostaa?

Vaikuttaa mun mielestä monitoimisilta ja käyttökelposilta autoilta.

Muutama vuotta vanhoissa kulutuksetki kohallaa.

Edt: EI näköjää saa noita videoita näkyvii kikkailemalla.

Löytyykö joku keino?

Vanhat amerikkalaiset maasturit on hyviä (nim.kokemusta on). Varaosat vähän kalliihkoja mutta luottopelejä kyllä, ja rautaa vaikkapa hirvikolarin varalle on paremmin kuin kevyillä perusautoilla, videot muuten ainakin minulla pelaa

Muoks eipä pelannutkaan lainaa-laatikko...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat