Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008

Avaan Shotsin olympilaiset -ketjun jo nyt, koska huomasin hyvän spekuloinnin aiheen. Ei kai ollut vielä avattuna? En löytänyt. Hyvä.

Nimittäin arvauksia Suomen jääkiekkojoukkueen kokoonpanosta. Westerlund kertoi jo, että loppiaisen jälkeen tuodaan julki koko joukkue. Yksi nimi sentään saatiin jo julkisuuteen? Iltalehti

On se hauska, että meillä on yksi urheilija yli koko muun joukkueen

Everything you know, is about to change.

Sivut

Kommentit (33)

Tesseract
Seuraa 
Viestejä241
Liittynyt26.4.2012

Varmaankin miksi jengi ei oikein tartu tähän on kysymys siitä mikä widdu on shotsi. Kaikki ymmärtävät kyllä, että tarkoitit сочи-nimistä kaupunkia http://en.wikipedia.org/wiki/Sochi, mutta on kai ymmärrettävää, etteivät kaikki tartu aloitukseen, jossa noin rankalla kädellä väärinkirjoitetaan keskustelun kannalta aika olennainen paikan nimi.

Mitä tulee itse asiaan, niin parempien puuttuessa voisi Teemun ottaa joukkueeseen. Rightin pelaajia meillä ei ole yhtään liikaa, ja pukukoppijohtajuuskin voisi olla tervetullutta.

Dresden
Seuraa 
Viestejä1191
Liittynyt16.3.2005

Ketjun aloittaja tarkoittanee Sotšin kaupungissa pidettäviä olympialaisia. Nimimerkki Tesseractia pyytäisin tarkemmin määrittelemään käsitteen "rankka käsi" sekä perehtymään siihen miten venäläiset sanat litteroidaan suomeksi.

Die Lust zur Zerstörung ist eine schaffende Lust. - Jules Elysard

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Minusta ihan hyvä otsikko, asia tulee selväksi.

Jääkiekkojoukkueeseen en vielä ota kantaa. Tai ollenkaan. Hiihtojoukkueen nimeämistä odotan, en tiedä miksi. Ainoa kellä on joku känssi pärjätä on sprintterit ja ampumahiihdon puolelta Kaisa Mäkäräinen, jos ei tuule ja pystyammunta kulkee. Hiihtohan kyllä kulkee.

Hämmentää.

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008
Tesseract

Varmaankin miksi jengi ei oikein tartu tähän on kysymys siitä mikä widdu on shotsi. Kaikki ymmärtävät kyllä, että tarkoitit сочи-nimistä kaupunkia http://en.wikipedia.org/wiki/Sochi, mutta on kai ymmärrettävää, etteivät kaikki tartu aloitukseen, jossa noin rankalla kädellä väärinkirjoitetaan keskustelun kannalta aika olennainen paikan nimi.

Mitä tulee itse asiaan, niin parempien puuttuessa voisi Teemun ottaa joukkueeseen. Rightin pelaajia meillä ei ole yhtään liikaa, ja pukukoppijohtajuuskin voisi olla tervetullutta.

No en kyllä huomioinut asiaa, vaan kirjoitin olympialaisten hengessä intuitioon luottaen. Onneksi otit puheeksi. Nimittäin pienellä tutkimuksella selvisi, että kirjoitusasuni antaa googlessa eniten osumia – n. 32 miljoonaa. Oikeakaan kirjoitusasu ei anna vastaavaa määrää suomenkielisiä tai englanninkielisiä osumia "Sochi" -asusta puhumattakaan. Jos kirjoittaisi kokonaan venäjäksi myös sanan "olympialaiset" saattaisi hyvinkin löytyä, mutta en osaa ja kuka sitä nyt ymmärtäisi tai haluaisikaan, kun ainakin itse toivon keskustelun pyörivän Suomen olympiajoukkueen ympärillä – suomeksi.

Selvitykseni osoittaa, että keskustelun kannalta kirjoitusasu on paras mitä on tarjolla.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Mä en kyllä äkkikattomalla tuolla kirjoitusasulla löytänyt googlesta mitään olympialaisiin liittyvää. Näyttäisi olevan niin, että paras tarjolla olevista asuista on "sotshi".

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008
CE-hyväksytty

Mä en kyllä äkkikattomalla tuolla kirjoitusasulla löytänyt googlesta mitään olympialaisiin liittyvää. Näyttäisi olevan niin, että paras tarjolla olevista asuista on "sotshi".

"shotsin olympialaiset" tarjoaa ne osumat

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Isäntämies

Uskonpa, että mitalipuoli lepää lumilautailun puolella! 

Sepä voipi olla näin kyllä juu.

Hämmentää.

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008
Vatkain
Isäntämies

Uskonpa, että mitalipuoli lepää lumilautailun puolella! 

Sepä voipi olla näin kyllä juu.

Kyllähän naiset hiihtää mitalin toisesta viestistä ja jääkiekosta nyt on tullut tasaisesti mitali.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Teekkari
CE-hyväksytty

Niin joillekin paskafoorumeille ja kirjoitustaidottomien blogeihin. Mä luulin että kyse olisi virallisen ja suhteellisen luotettavan tiedon etsinnästä.

Ei väärä kirjoitusasu muutu oikeaksi vaikka kaikki urpot sitä käyttäisikin

Enkä jotenkin jaksa uskoa että tulevista olympialaisista keskustelun kannalta merkitäviä hakutuloksia ovat tulokset tyyliin:

"Our movie was shot in Seattle and Morton, and the locations were perfect for ...... State Legislators today during Washington Filmworks' "Film Day in Olympia".

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008
CE-hyväksytty
Teekkari
CE-hyväksytty

Niin joillekin paskafoorumeille ja kirjoitustaidottomien blogeihin. Mä luulin että kyse olisi virallisen ja suhteellisen luotettavan tiedon etsinnästä.

Ei väärä kirjoitusasu muutu oikeaksi vaikka kaikki urpot sitä käyttäisikin

Enkä jotenkin jaksa uskoa että tulevista olympialaisista keskustelun kannalta merkitäviä hakutuloksia ovat tulokset tyyliin:

"Our movie was shot in Seattle and Morton, and the locations were perfect for ...... State Legislators today during Washington Filmworks' "Film Day in Olympia".

No tuo näkyy tosiaan olevan merkittävässä roolissa osumissa.

Dresden
Seuraa 
Viestejä1191
Liittynyt16.3.2005
Tesseract

Hyvä on Shotsi se on.   Jos mä siis kirjoitan jatkossa jotain Shuomesta tai Njyy Joorkista niin se pitää hyväksyä, koska kaikki ymmärtävät mistä on kysymys ('Suomi' ja 'New York') Dresdenille vielä, että tämä http://en.wikipedia.org/wiki/Romanization_of_Russian on  suht tuttua kauraa. Voit toki opettaa lisää.

Jos tuon yrität lukea oikein ajatuksen kanssa, niin ehkä jotakin selviää. Se on valitettavasti kirjoitettu suomeksi. Ehkä pidät sitä puutteena.

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/iso9.html8

Mitä tarkoitat ilmaisulla "tuttu kaura"?

Die Lust zur Zerstörung ist eine schaffende Lust. - Jules Elysard

Isäntämies
Seuraa 
Viestejä177
Liittynyt4.12.2013
CE-hyväksytty

Näsäviisastelijat joutaa hevon vittuun täältä sähläämästä!

Eikä tässä kai kehoitettu netistä mitään kattomaankaan.

Kukaan ei ole hyödytön:
Aina voi olla edes huonona esimerkkinä

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Isäntämies
CE-hyväksytty

Näsäviisastelijat joutaa hevon vittuun täältä sähläämästä!

Eikä tässä kai kehoitettu netistä mitään kattomaankaan.

Sieltähän minä jo kirjotan.

Ja kyllä tuossa googlen hakutuloksista oli aloittajankin puolesta juttua.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat