Seuraa 
Viestejä976
Liittynyt14.12.2013

Terve, olen ollut vähän poissa foorumilta ja tauko on tehnyt paljon kudaa.

Uusi foorumi ei välttämättä ole kaikkein paras mahdollinen mutta ehkä tätä uutta sitea vielä jatkokehitetään. Mutta asiaan. Mikä sai sinut kiinnostumaan psykologiasta? Jos syitä on useampia niin kerro. Itse kiinnostuin psykologiasta jo nuorena, ehkä jo senkin takia että maailmassa on helvetisti vammaisia ihmisiä ja varsinainen syy oli tänne tiede.fi tulla "mind controlin" takia. Halusin kertoa muille, mitä minulle alettiin tekemään vuodesta 2003 ja varoittaa muita, ja varsinkin sen takia, jotta saisin tilanteeseeni apua. Kaikki varmaan voi myöntää että fysikaaliset ihmiset ei omaa palomuuria. Tän hetken päivitys tilanteestani on se että Ryssä-mafia vaatii lunnaita ja vaatii että menisin töihin. "Eliitit" on vammaisia eikä tee mun kaltaisten ihmisten vapauttamiseksi mitään. Yli 20 sähköpostia erilaisiin osoitteisiin ei saanut yhtään vastausta takaisin kun kyselin "mind control" asiasta tietoa. Päässä voi poksahtaa verisuoni milloin tahansa, muuten menee ihan hyvin.

When people become inviduals again, instead of being a cattle, we'd get back in business again. <--

Kommentit (7)

slam
Seuraa 
Viestejä2129
Liittynyt11.5.2006

Lukiossa tajusin psykologian kirjat aika helposti ja heti. Niissä ei ollut mitään ihmeellistä opittavaa suhteessa esim. matematiikkaan, joten pärjäsin niissä parhaiten. Myöhemmin asia on kiinnostanut omien aivojen toiminnan kiinnostuksen vuoksi ja yleensäkkin miten ihmiset toimivat, kuten toimivat.

Nämä paremmin asiat tietävät eliitit ja opintomenestyjät tietysti rasittivat typerää mieltäni ainakin joskus kymmenen vuotta sitten. Enhän minä menestynyt, en ansainnut erikoiskunniaa siitä, että omasin erikoistaitoja, joita muut eivät tienneet. (Hehe)* Näin voidaan helposti pohtia, kun sanan säilä luistaa ja tuntuu, että muut ihmiset pitäytyvät melko normaalin raidan lähettiläinä. Miksi nämä ovat se edistyksellinen osuus ja miksi he saavat päättää asioista?

- He ovat oppineet tekstinsä ja lukeneet huolellisesti kokeensa. Ulkoa opitut toiminnat ja positiivinen ihmisiä miellyttävä asenne ajaa heidät suorastaan synnyttämään paikallaan junnaavaa yhteisöämme pienissä erissä. Ei kirjallinen menestys tai sanansäilä ole minkään arvoista nykyään. Suorastaan nousen seisaalleni taputtamaan käsiäni, kun kuulen Jari Tervon kirjallisen höpötyksen itsenäisyyspäivän tapahtumista.

Voidaan olettaa, että omaat kirjallisia lahjoja, koska kirjoitat asioita ihan muuten, vaan aikasi kuluksi pyrkimättä saavuttamaan asialla itsellesi kunniaa tai arvostusta. No, suorastaan ehkä hieman epäloogista, koska yleensä sitä lienee toki varmasti pyrkii hajoittamaan ja hallitsemaan sitten sitä tapahtuman luomaa tilannetta, mikä siitä syntyy. Raha ja mammona? kirjoittamalla kakkaraa? No, en tiedä ehkä kiinnostaisikin, mutta toisaalta onneksi olen tai en ole kaupallisuuden täyttämä ilmentymä sen puolen kaaressa ja myynnin kestävyydessä. Ainahan tietysti selosteelle tilaa on, mutta (tarvisi lähtiä syömään) _>

Hyvin polkee.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
slam

Lukiossa tajusin psykologian kirjat aika helposti ja heti. Niissä ei ollut mitään ihmeellistä opittavaa suhteessa esim. matematiikkaan, joten pärjäsin niissä parhaiten.

Joo mulla on sama. Psykologiassa riitti kun kirjoitteli omasta päästä kaikenlaisia juttuja koepaperiin. Sillä sai ysin. Kirjaa ei tarvinnut lueskella.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Tulin teininä ostaneeksi jonkin luonnetestikirjan, entuudestaan olin lapsena jo tutustunut unia käsittelevään kirjaan (ei mikään lapsellinen unienselitysopas vaan freudilaisuudesta ammentanut pieni tietokirjanen). Tämän sorttiset kirjat innostivat tonkimaan omaa mieltä ja ajattelemaan ihmismielen kommervinkkeja vähän laajemminkin. Isäukolla taisikin olla myös joku paksumpikin teos josta erityisesti jäi mieleen oheiskuvituksena olleet pikkulasten söherrykset joissa olevia olentoja nimitettiin kirjassa pääjalkaisiksi.

Voinee siis sanoa että kirjat minut saivat kiinnostumaan. Kuten niin monen muunkin asian tai aiheen suhteen on käynyt.

slam
Seuraa 
Viestejä2129
Liittynyt11.5.2006

En ole kait yhtään varsinaista psykologista teosta lukenut ja sen varmaan huomaakin laaduttomuutena, mutta oli jotenkin pakko kiinnostua aiheesta, kun ajattelu oli outoa jo lapsesta lähtien. Eli jotakin outouden ja selkeyden välistä vuoropuhelua. Olin todella outo etäinen naisten tuijottaja yläasteella ja lisäksi aika mojovaa legendaa pyöritin päässäni. Näistä olisi varmasti selvitty ihan puolessa sekunnissa ja sen se yleensä vaatikin, että havahtui typeryyksistään. Mietteiden varjoon jää helposti etäiseksi olennoksi. Ei tämän tyylinen aivotoiminta ole varmasti kauheasti edesauttanut elämisen suhteen, mutta on kait sitä sitten ollut jotakin mielenkiintoakin asioissa, kun ei aina ole lapioimassa puuroa suuhun ihan normaalissa vähäisemmässä tietoisuudessa tai ei vähäisemmässä, vaan sumentamattomassa vähemmän runollisessa ideamaailmassa.

Ihan normaalia tietysti varmasti muillekkin. Ei asia kehity välttämättä vaan tälle "asteelle", koska pysytään paremmin kiinni siinä vastavuoroisuuden herättelyssä, mikä ihmisen mukana varsinaisen metsästystajunnan puitteissa. Karsiva keskittyminen olennaiseen vähentää myös katoniaa, mikä on pohdinnan mahdollistava ihmisaivojen asettuma, jossa on laattaa enemmän levällään kuin toiminnassa. Ehkä hankalin on tietysti, jos ei siirry toisesta toimintamallista toiseen kovin helposti, vaan jää miettiminen päälle, vaikka pitäisi tuli palo sammuttaa pikaisesti tai pelastaa ihminen hankesta. Yleensä kuitenkin mietinnän lätty pamahtaa mahdollisemman minimiin, että pystyy suoriutumaan käsien liikkeistä mahdollisemman ripeästi.

Liikaa päällekkäisyyksiä hereillä aivotoiminnassa ja synnyttää ehkä turhaa ahdistusta myöskin. - No, eipä tarvitte käydä kutistajalla tämän lausuttuaan. Ditto ja mähän olen ihan normaali. Oikeasti saa huolissaan olla määrärahoista ja niiden riittävyydestä oikeasti oikeisiin sekoamisiin. Ei tällä toimintakyvyllä voi itseäni vielä sellaiseksi verrata, vaikka mietteliäisyydestä tuleekin välillä noottia jostakin suunnalta. Täytyykin olla toimeentarttuvampi, kun pitäisi tuo ammattikin olla sen osapuolen heiniä. Lienee siihen suuntaan paremmin kannattaa itseään kehittää ja vaikuttaahan se paljon mitä esim. tekee viikon ajan, että onko millä tavoin virittynyt asioiden suhteen. Ei tämä tietenkään poissulje sitä ihmisen ominaistumista prosenttuaalisesti tiettyihin suuntiin, mutta uskoisin olosuhteiden luovan lähes oireettomankin tilan. Näin I see ja lienee kokenutkin. 

Hyvin polkee.

Emotion Science
Seuraa 
Viestejä451
Liittynyt18.3.2008

Ainakin kiinnostukseni psykologiaan loppui, kun luin MajBrit Bergström-Walan ja Malena Ivarssonin kirjasta Kielletyt haaveet Kirjayhtymä, (Jyväskylä 1994)

Tuli tunne, että tämänhän olin halunnut juuri tiettää. Eli millaisia ovat naisten seksifantasiat.

Vierailija

Itse kiinnostuin siitä sen tähden että se toimii pitkälti kuin kultti. Eka indoktrinoidaan ja sitten kastetaan papiksi, joka voi parissa sekunnissa tehdä arvion jota ei voi falsifioida, ja jota ei voi edes tehdä kuin indoktrinoitu puoskari.

Nyt puhun kyllä epänormaalin psykologiasta. Jo itse nimi kertoo kaiken. Normatiivinen tieteenhaara. Ihan kuin lait ja etiikka olisivat jollain tapaa osa luonnollista järjestystä. Nehän ovat kollaasi varsin epänormaaleja käsityksiä siitä mikä on oikein. Helvetti, jos säännöistä voidaan poiketa korkeamman totuuden ja oikeuden edessä, niin mitäs vittua me tehdään koko aiheella. Tutkitaan vaan sitä korkeampaa totuutta ja oikeutta.

Nykypäivän dekadentti käsitys harmaasta massastakin on niin narsistista, mutta silti niin normaalia. "Suomi on niin nähty." Ota kartta ja ylitseviivaa jokainen tie jota olet kulkenut. Lopuilta löydät sisältöä, josta et varmasti ollut tietoinen. Nyt voi tietenkin väittää että heidän kulttuurinsa ei eroa omasta, mutta nyt tekeekin virheen, jonka mukaan ihminen on kulttuurinsa tuote, vaikka todellisuudessa ihminen on kulttuurinsa vaalija, jos kokee kulttuurin merkittäväksi. Ne jotka eivät koe, tekevät kulttuuria ja näitä toisinajattelijoita löytyy jokaisesta pitäjästä vaikka millä mitalla.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat