Seuraa 
Viestejä1929
Liittynyt16.3.2005

Jalkaräteiksi noita meillä ennen sanottiin, mutta nykyään tuskin kukaan tietää mikä jalkarätti on, joten uusi nimitys kai syntyy. Vai onko  jo olemassa jossakin?

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Kommentit (11)

koepallo
Seuraa 
Viestejä251
Liittynyt19.9.2008

Luulin että jalkarätti (siis lumihiutaleesta puhuttaessa) on semmoinen iso räntälumihiutale, joka naamaan lävähtäessään kastelee puoli naamaa. Itse kutsuisin isoa lumihiutaletta isoksi lumihiutaleeksi :)

asdf
Seuraa 
Viestejä11824
Liittynyt16.3.2005

Minun vanhempani kutsuvat niitä räteiksi, joka lienee lyhennys jalkaräteistä ja toki nykynuori tietää, mikä jalkarätti on. Eikun enhän minä taidakaan olla enää nykynuori. Mutta lapseni ovat ja hekin tietävät.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Iso, märkä lumihiutale on kintas. Sataa kinttaita. Tai sitten jos on megasuuri pakkashiutale, niin hitten se on höhtyvää.

Hämmentää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mutta aika hyvä kun yhdellekään meistä ei ole vielä kelvannut tuo gallupin kysymys. Kaikki ovat sitä mieltä, että ei voi vastata kun ei tiedä että onko kyseessä märkä vai "kuiva" lumi.

Hämmentää.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8640
Liittynyt16.3.2005

Milloin sanotaan että sataa ämmiä ja äkeitä?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

TieKu
Seuraa 
Viestejä581
Liittynyt25.5.2010
Paul M

Milloin sanotaan että sataa ämmiä ja äkeitä?

Olen kuullut tuon vertauksen vain vesisateesta, olisko lumisateesta vastaava sitten äijiä/ämmiä ja rekiä.

Jurpula
Seuraa 
Viestejä722
Liittynyt1.12.2006
Vatkain

Iso, märkä lumihiutale on kintas. Sataa kinttaita. Tai sitten jos on megasuuri pakkashiutale, niin hitten se on höhtyvää.

Tämä.

You just made the list, buddy.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat