Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Tuleeko teille kohdennettuja mainoksia paljonkin?

Netissä kerätään nykyään paljon käyttäytymispohjasta tietoa ja ihmisistä voidaan nettikäyttäytymisen perusteella tehdä monenlaisia johtopäätöksiä.

Tuntuu siltä että myös älykkyyttä yritetään kartoittaa ja niihin liittyviä tuotteita sekä palveluja joko tarjota ilmaiseksi tai myydä. Myös sukutaustaa ja älykkyyttä koitetaan selvittää.

Alla yksi mainos joka tupsahti mailiboxiini.

Eli homma menee niin että tulee mainos joka houkuttaa tekemään yksinkertaisia älykkyys tai muistitehtäviä ja sen jälkeen menee yhä syvemmälle profilointiin.

Kaupallisestihan tuommosesta tiedosta on suurta hyötyä mutta sitä voidaan käyttää myös paljon muuhun.

Oletko osallistunut älykkyyden tai persoonallisuuden kartoittavin ilmaisiin tai maksullisiin palveluihin netissä?

_____________________

Welcome to Lumosity
You've just joined a brilliant community of 50 million brain trainers committed to challenging their brains with scientifically-designed brain games and exercises. Ready to discover what your brain can do?

Start a Lumosity Family Plan
The Lumosity Family Plan lets you add up to 4 friends and family members to your account for free. That means huge savings compared to an individual plan!
See Family Plan Prices

Training Tip
Challenge your memory and attention by completing 3 to 5 daily training sessions each week.
Train Now

____________________

Kommentit (11)

Vierailija

Esimerkiksi tälläkin saitilla pyörii seuraavat tietojenkeruu ohjelmat keräämässä sinusta tietoja.

ADTECH
Facebook Connect
Facebook Social Plugins
Google +1
Google Analytics
Improve Digital
Semasio
TNS
ZigZag

F-Secure tiedottaa:

http://www.tekniikkatalous.fi/ict/fsecuren+hypponen+kaipaa+ihmisilta+raivoa++ja+naytti+itse+mita+se+tarkoittaa/a956398?s=u&wtm=tt-30122013

F-Securen Hyppönen kaipaa ihmisiltä raivoa - ja näytti itse, mitä se tarkoittaa

F-Securen tutkimusjohtaja Mikko Hyppönen sanoo internetin kehityksen olevan pirstaloitumassa.

Hyppönen sanoo F-Securen sivuilla julkaistussa haastattelussa, että internet tuli valtavirtaan noin 20 vuotta sitten, ja ensimmäiset 15 vuotta ihmiset elivät "utopiassa", missä ihmiset eivät välittäneet siitä, missä heidän tietonsa kulkivat.

Raivoa Hyppösen malliin

Mikko Hyppönen peräänkuuluttaa ihmisiltä raivoa, ja näyttää itse esimerkkiä. Ennen joulua Hyppönen julkaisi avoimen kirjeen amerikkalaisen elektroniikkavalmistaja RCA:n ja ohjelmistoyhtiö EMC:n hallituksen puheenjohtajille, jossa hän peruuttaa puhujakeikkansa RCA:n helmikuisessa suurtapahtumassa. RCA:lle kyseessä on iso arvovaltatappio, sillä Hyppönen on ollut yhtiön tapahtumissa puhujana kahdeksan kertaa.

Syy on se, että RCA on suostunut laittamaan yhteen laitteeseensa takaportin NSA:n vaatimuksesta ja kymmenen miljoonan dollarin voitelemana.

Harri Junttila

Nyt tämä utopia on Hyppösen mukaan katoamassa vakoiluskandaalien vuoksi ja ihmiset kysyvät, missä maassa eri tietoja säilötään.

- Nämä ovat kysymyksiä, joita kukaan ei kysynyt 20 vuotta sitten. Tämä on hyvin surullinen kehityssuunta, koska suuri globaali internet pirstoutuu ja hajoaa maarajojen mukaan, Hyppönen sanoo.

Hyppönen sanoo, että ihmisten ei pitäisi olla verkkovakoilusta vain huolissaan mutta myös raivoissaan.

Haastattelussa Hyppönen sanoo myös, että ensi vuonna Bitcoinin kaltaiset kryptovaluutat nousevat valtavirtaan. Valtavirtaan ei nouse välttämättä Bitcoin, vaan ehkä jokin sen klooni, hän sanoo.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Itse aloitin lässyttämisen näistä joku kymmenisen vuotta sitten. Hienoa että esimerkis F-securelta otetaan julkisesti kantaa.

Foliohattuilusta on kuultu paljon matkan varrella. Ne urpot voi pysyä poissa tästä ketjusta.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

https://apps.facebook.com/my-phrases/apps/index.php?id=425966&prd=1388337700&rdcount=1

Tämmöstä FB kakkaa nyt vaikka. Kertoo sinulle mitä olet viiden vuoden päästä. Sinne vaan kilvan kokeilemaan.

Omalla kohdalla tämmöinen viesti "sinulle on tulossa toinen lapsi."

Mielenkiintoista että kyseisestä aiheesta on keskusteltu mailissa erään tuttavani kanssa.

Sekä myös eräistä häistä. Jonka jälkeen pätkähti välittömästi pukuvuokraamon mainos.

Meilejä siis luetaan koneellisesti ainakin avainsanatasolla.

"Opera

Facebook has problems with your browser, Opera. Please use any other browser or Phrases won't work correctly. You can download the browser Chrome, for example, from www.google.com/chrome"

 Ei toimi kun selaimena on "musta hevonen".

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28076
Liittynyt13.5.2005

Näen netissä hyvin harvoin mainoksia, jotka mainostaisivat mitään minua edes etäisesti kiinnostavaa tuotetta puhumattakaan siitä, että mainokset liittyisivät mitenkään tyypillisimmin suorittamiini nettihakuihin, poislukien aina sen haun hakusana ja siihen liittyvät mainokset, mitä olen juuri googlella etsinyt. Toisin sanoen en ilmeisesti ole niin kaavoihin kangistunut netin käyttämisen osalta, että googlen tai facebookin botit olisivat kyenneet profiloimaan minut kovinkaan tarkasti, jotta voisivat tarjota aina tietyn tyyppistä mainontaa.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010
-:)lauri

Näen netissä hyvin harvoin mainoksia, jotka mainostaisivat mitään minua edes etäisesti kiinnostavaa tuotetta puhumattakaan siitä, että mainokset liittyisivät mitenkään tyypillisimmin suorittamiini nettihakuihin, poislukien aina sen haun hakusana ja siihen liittyvät mainokset, mitä olen juuri googlella etsinyt. Toisin sanoen en ilmeisesti ole niin kaavoihin kangistunut netin käyttämisen osalta, että googlen tai facebookin botit olisivat kyenneet profiloimaan minut kovinkaan tarkasti, jotta voisivat tarjota aina tietyn tyyppistä mainontaa.

Noi hömppälinkit naamakirjassa mitä tarjotaan klikkailtavaksi ja jaettavaksi. Kai nekin jotain kartottaa. Eli ainakin niitä kiinostusalueita. Toisaaltaan jos jotakin tiettyä asiaa tutkii enemään alkaa siihen liittyviä mainoksiakin tulla. Eli että suorittaa samaa asiaa koskevia hakuja ja lukee linkkejä.

Semmonen tunne munaiskuissa myös on että meleistäkin avainsanoja hakemalla kohdistetaan mainontaa.

Älykkyyden tai luonteenominaisuuksien kartottaminen näyttää olevan tulossa kaupalliseen mediaan myös mukaan. 

webster
Seuraa 
Viestejä1284
Liittynyt27.11.2013
SamikoKu
Noi hömppälinkit naamakirjassa mitä tarjotaan klikkailtavaksi ja jaettavaksi. Kai nekin jotain kartottaa. Eli ainakin niitä kiinostusalueita. Toisaaltaan jos jotakin tiettyä asiaa tutkii enemään alkaa siihen liittyviä mainoksiakin tulla. Eli että suorittaa samaa asiaa koskevia hakuja ja lukee linkkejä.

Semmonen tunne munaiskuissa myös on että meleistäkin avainsanoja hakemalla kohdistetaan mainontaa.

Älykkyyden tai luonteenominaisuuksien kartottaminen näyttää olevan tulossa kaupalliseen mediaan myös mukaan. 

Naamakirjat ja niiden hömppälinkit onkin tarkoitettu idiooteille.

Vierailija

http://www.tekniikkatalous.fi/ict/kun+orwellin+ennustus+toteutui+hellepaivan+paljastukset+ravistelivat+pitkin+vuotta+2013/a955406

 

Kun Orwellin ennustus toteutui: Hellepäivän paljastukset ravistelivat pitkin vuotta 2013

Kesäkuun viidentenä päivänä Suomessa odotettiin jo innokkaasti juhannusta ja lähestyviä kesälomia. Lämpömittari pyöräytti näytölle hellelukemat ainakin Etelässä.

Samana päivänä brittiläinen Guardian ja yhdysvaltalainen Washington Post julkaisivat yhtäaikaisesti yhden vuoden kovimmista skuupeista.

Uutisten mukaan Yhdysvaltain kansallinen turvallisuuspalvelu NSA (National Security Agency) oli vuosikausia vakoillut systemaattisesti internetin käyttäjiä keräämällä heistä tietoa maailman suurimmissa verkkopalveluissa – muun muassa Facebookista, Googlesta ja Microsoftin palveluista. Verkkourkinta tunnettiin viraston sisällä Prism-ohjelmana.

Ei toki ollut uusi ajatus, että turvallisuuspalvelut pyrkisivät tarkkailemaan verkkoliikennettä, mutta seurannan systemaattisuus ja laajuus yllätti asiantuntijatkin. –Tämä on pahempi kuin Orwellin kuvitelma, parahti tietoturvayhtiö F-Securen tutkimusjohtaja Mikko Hyppönen tuolloin.

Uutisten taustalla olivat NSA:n alihankkijan Booz Allenin entisen työntekijän Edward Snowdenin paljastukset. Snowden joutuikin paljastusten jälkeen maanpakoon Yhdysvalloista ja vietti hyvän tovin Moskovan kansainvälisellä lentokentällä ennen kuin sai tilapäisen turvapaikan Venäjältä.

Guardian ja Washington Post ovat jatkaneet Snowdenilta saamiensa tietojen paljastamista hiljalleen vuoden mittaan.

Olemme saaneet esimerkiksi tietää, kuinka Yhdysvallat on vakoillut laajasti liittolaismaiden johtajia niin Euroopassa kuin kehittyvissäkin talouksissa sekä Yhdysvaltain laatimasta kyberhyökkäysten kohdelistauksesta.

Valokeilaan on joutunut myös Britannian tiedusteluviranomainen GCHQ, joka on seurannut puhelinliikenenttä paitsi kotimaassaan, myös murtautunut belgialaisen teleoperaattorin tietokantoihin.

Verkkovakoilusta on käyty poliittista keskustelua ympäri maailmaa, mutta konkreettisia muutoksia toimintaan tai maiden välisiin suhteisiin ei juurikaan ole nähty. Brasilian presidentti Dilma Rousseff perui valtiovierailun Yhdysvaltoihin sen jälkeen, kun tuli ilmi, että NSA on vakoillut hänen henkilökohtaista puheluliikennettään.

Suomessa puolustusministeri Carl Haglund asetti joulun alla työryhmän selvittämään, miten kybersodankäyntiä koskevaa lainsäädäntöä pitäisi muuttaa.

Yritysrintamalla vakoilukohu on näkynyt ainakin yhdessä suhteessa: useat yhdysvaltalaiset it-jätit, kuten Cisco ja IBM, ovat kertoneet myyntinsä erityisesti Kiinaan vähentyneen syksyn aikana selvästi. Ciscon toimitusjohtaja John Chambers myönsi tulosjulkistuksen yhteydessä poikkeuksellisen suoraan, että NSA-paljastukset ovat vaikuttaneet asiaan.

Euroopassa on peräänkuulutettu eurooppalaisten pilvipalveluiden kehittämistä amerikkalaisten vaihtoehdoksi.

Kuluneen sanonnan mukaan yliarvioimme uusien ilmiöiden vaikutukset lyhyellä aikavälillä ja aliarvioimme ne pitkällä aikavälillä. Googlen ja Facebookin käyttö jatkuu ympäri maailmaa myös ensi vuonna, mutta yritysten it-päätöksissä tietoturvalla lienee tulevaisuudessa entistä isompi rooli.

TILAA Tekniikka&Talouden uutiskirje ja T&T autot-uutiskirje tästä.

 

_______________________

 

Noilla "älykkystesteillä" muuten kartotetaan ihmisten regointia nykyään erilaisiin ärsykkeisiin.

Eli kuvaruudulta täytyy hakea jotakin tai reagoida johonkin niin nopeesti kuin pystyy. Havainto- ja oivallusaikoja haetaan. Nämä kaikki on tärkeitä juttuja mainonnan kohdentamisessa eritavalla älykkäille ihmisille. Siis nykyään kun on mahdollisuus jakaa kohdennettua mainontaa niin on aivan luonnollista että ihmistyyppejä ruvetaan lokeroimaan jopa älykkyyden ja persoonallisuuden mukaan, näin saadaan ammutua paras ja tehokkain mainos jokaiselle yksilölle.

Ja tietysti noita tietoja voidaan käyttää paljon, paljon muuhun. 

Vierailija
-:)lauri

Näen netissä hyvin harvoin mainoksia, jotka mainostaisivat mitään minua edes etäisesti kiinnostavaa tuotetta puhumattakaan siitä, että mainokset liittyisivät mitenkään tyypillisimmin suorittamiini nettihakuihin, poislukien aina sen haun hakusana ja siihen liittyvät mainokset, mitä olen juuri googlella etsinyt. Toisin sanoen en ilmeisesti ole niin kaavoihin kangistunut netin käyttämisen osalta, että googlen tai facebookin botit olisivat kyenneet profiloimaan minut kovinkaan tarkasti, jotta voisivat tarjota aina tietyn tyyppistä mainontaa.

Hipsteri. Done.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat