Seuraa 
Viestejä1532
Liittynyt29.7.2010

Perinteiset on tietysti paljon kuumaa juotavaa, hunajaa, inkivääriä, valkosipulia,C-vitamiinia ja lepoa.

Mitenkäs Burana?, pitkittääkö se vaan flunssaa, kuumeen alenemisen kautta, koska kuumehan auttaa tappamaan pöpöjä.

Mitenkäs nenähuuhtelu, onko sillä merkitystä? Äkkiseltään voisi, kuvitella, että olisi, koska erittyvä limahan juuri huuhtelee viruksia pois.

Mitenkäs vesikuurit? Eli siis juo sen 4-5L päivässä.

Ikivanha aihe siis, mutta onhan se mahdollista, että jotain uutta on ilmaantunut.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Kommentit (11)

Kurkö
Seuraa 
Viestejä179
Liittynyt16.10.2013
Cryosat

Mitenkäs vesikuurit? Eli siis juo sen 4-5L päivässä.

Ei ole auttanut ainakaan minua. Ja kuka jaksaa juoda 4-5L päivässä? Itseäni on parhaiten auttanut raaka valkosipuli, itse tehty inkivääri juoma ja runsas lepo. Varsinkin lepo on se kaikkein tärkein.

''Mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarmaa.''

emp2
Seuraa 
Viestejä369
Liittynyt19.11.2012

Sinkkiä kans suosittelevat. Joissakin flunssalääkkeissä sitä jo onkin. Itselleni toimii parhaiten kiireinen työteliäisyys. Lomalla flunssa tuppaa sekä iskemään helpommin, että pitkittymään. 

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Sinkki cee ja tulehduskipulääkkeet. Sinkin syöminen pitää aloittaa jo mielellään silloin kun riski korostuu, mutta ympäri vuoden ei päiväsaannin ylittäviä annostuksia kannata syödä. Lonkalta sanon että 2-3x kuuri siinä vaiheessa päälle kun yhteisössä alkaa leviämään. Parempi se on sotia varustautuneena sitten, kuin vältellä hautaan saakka.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38533
Liittynyt6.12.2009
Tuoreen brittitutkimuksen mukaan probioottien nauttiminen ehkäisee tehokkaasti lasten flunssia. Pediatrics-lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan lapsi saattaa säästyä joka toiselta flunssalta, jos hän syö päivittäin Lactobacillus- ja Bifido-maitohappobakteereja.

Professori Olli Ruuskanen Turun yliopistollisesta keskussairaalasta ei ihmettele tutkimustulosta.

– Se on selvä asia, että probiootit auttavat. Siitä olemassa tajuttomasti tutkimusta, Ruuskanen sanoo.

Tuoreessa lääketieteen Cochrane-katsauksessa todettiin myös sinkin lievittävän flunssan oireita ja lyhentävän flunssan kestoa. Lääketieteilijöiden piirissä arvostetussa Cochrane-katsauksessa vedetään yhteen useiden kansainvälisten tutkimusten tuloksia.

Ruuskasen mukaan sinkin myönteisestä vaikutuksesta flunssan ehkäisyyn on olemassa paljon tutkimusta, mutta sinkkikuuri auttaa vain, jos se aloitetaan 24 tunnin kuluessa flunssaoireiden alkamisesta. Cochranen mukaan aikuisen tulisi nauttia sinkkiä 80 mikrogrammaa vuorokaudessa, jotta flunssapöpöt säikähtäisivät.

80 mikrogrammaa on suuri annos siihen verrattuna, että Terveyden ja hyvinvoinnin laitos suosittelee korkeintaan 25 mikrogramman sinkin syöntiä vuorokaudessa. Ruuskasen mukaan jättiannoksesta ei kuitenkaan ole haittaa, kun kuuri on lyhytaikainen.

Parhaan tehon flunssaa vastaan saa Ruuskasen mukaan imeskeltävistä sinkkitableteista, joita pitäisi nauttia noin neljän tunnin välein. Niistä voi jäädä suuhun epämiellyttävä maku, mutta se on flunssan estämisen hinta.

Ruuskanen suosittelee syömään myös D- ja C-vitamiinia flunssan ehkäisemiseksi.

– D-vitamiinin myönteisistä vaikutuksista flunssan ehkäisyyn kaikki ovat samaa mieltä. Riitaa on vain siitä, mikä on oikea annos. Itse syön sitä joka aamu 20 mikrogrammaa, Ruuskanen sanoo.

Parhaan tehon flunssaa vastaan saa Ruuskasen mielestä syömällä C- ja D-vitamiinin sekä sinkin yhteiscocktailia flunssan alla. Tämä johtuu siitä, että flunssa on usein 5-15 eri viruksen aiheuttama, ja eri viruksiin vaikuttavat eri aineet.

Kiistellympi flunssankarkottaja on auringonhattu-uute, jonka tehoon Ruuskanen itse uskoo, mutta jonka tehosta farmakologit kiistelevät.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/sinkki---uusi-ihmelaake-flunssaan--/1882600

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010

Varmaan kuuriluontoisesti kohtuullisia annoksia sinkkiä lienee turvallista syödä, mutta pidempiaikaisesti mitenhän mahtaa olla sinkin turvallisuus? HS 7.5.2012 s D2 väitettiin näin: 

"Sinkin sanotaan korjaavan solujen syöpämuutoksia. Koehenkilöillä sinkki kuitenkin lisäsi syövän riskin kahdeksankertaiseksi. Turhat pillerit kannattaa jättää pois."

Jos joku viitsii, tuon voisi tarkistaa. Itseäni ei kiinnosta, kun en muutenkaan söisi jatkuvasti lisäravinteita, paitsi D-vitamiinia näillä leveysasteilla.

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010
PSYbuse

kuuma rommitoti feat. Captain Morgan.

Rommitotia siemaillessa voi kyllä olla kivempi sairastella, mutta yleisesti ottaen alkoholi taitaa alentaa immuunipuolustusta, eli sitä kannattaisi välttää flunssassa.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Ainoa syy parantua sairaudesta on, ettei ole kivaa sairastella. Jos mä sanon että mä oon narkkari, niin saan elämänlaatua parantavia tekijöitä. Jos mä sanon että mä oon transu, niin saan elämänlaatua parantavia tekijöitä. Jos mä sanon että mulla on flunssa, niin yht'äkkiä elämänlaadun paranemisella onkin terveyspoliittiset kriteerit.

Tosin suosittelen kyllä amfetamiinia flunssaan mielummin kuin alkoholia. Toimii kuin junan vessa.

Siipiveikkonen
Seuraa 
Viestejä1532
Liittynyt29.7.2010

Nyt alkaa helpottamaan 3 päivää oli kuumetta. Nokka viellä vuotaa, mutta kuume laskenut. Inkivääriteetä, tuoremehua ja kalanmaksaöljyä vetelin. Sinkkiä, en jaksanut hakea apteekista, mutta söin paljon juustoa. Omituinen jälkitauti tällä hetkellä on, että iho on kosketusarka ja kipeä vatsan ja selän alueelta, oikeastaan koko kropan iho tuntuu siltä kuin olisi kärähtänyt auringossa. Tämmöistä ei ole tapahtunut aikaisemmin, joten ihmetyttää.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat