Seuraa 
Viestejä2
Liittynyt13.1.2014

Miten voi perustaa wordpress-blogipalveluun sellaisen blogin, ettei voida saada selville kuka olen?

Täytyykö se tehdä Torin kautta, eli avata gmaili Torin kautta ja sitä kautta myös blogi, jolloin IP-osoitteksi jää Torin antama IP, vai onnistuuko se avaamalla kaikki yllämainitut omalta koneelta, mutta ei laita oikeita yhteystietoja?

Haluaisin kirjoittaa kantaaotavaa blogia, mutta olen julkisessa ammatissa, enkä haluaisi jäädä blogistani kiinni, haluan siis avata blogin totaalisen nimettömänä ja ylläpitää sitä täysin nimieetömästi - onnistuuko muutoin kuin Torin kautta?
Kysyn, koska Tor on niin tuskastuttavan hidas.

Kommentit (10)

koepallo
Seuraa 
Viestejä251
Liittynyt19.9.2008

Salassapysymisen helppous, noin niin kuin teoriassa, riippuu kait siitä. että saako paljastamasi asia liikkeelle:

0. Ketään ei kiinnosta oikeasti

1. yrityksen lakimiehineen

2. poliisin (tietotekniikkarikos-tutkimus heput)

3. Tiedustelupalvelun

4. Ulkomaisen tiedustelupalvelun

5. Jonkun superhakkeriryhmän

Noh, tuosta viimeisestä en tiedä, mutta kuitenkin noilla on hieman eri resurssit selvittää sitä ip:tä. Anonymisoinnissa en osaa auttaa, valitan. En käytä myöskään tor:ia vaikka nyt suunnilleen tiedänkin mikä se on tai miten se toimii.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Ei kai noista oikeen varma voi olla. Turvallisinta kai olis kirjottaa jostakin muulta kuin omalta koneelta. Jos oikeen foliopipo haluu olla niin hommaa kotiin kone joka ei ikinä ole ollu sun verkossa. Ostaa jostain vanhan käytetyn käteisellä ilman nimee. Sillä kirjottelet himassa muistitikulle. Eikä ikinä kytke sitä nettiin himasta. Käyt avaamassa sen blogin ja mailiosoitteen jostakin julkiselta koneelta, jossa ei tarvii rekisteröityä omalla nimellä tai sitte sillä koneella johonki julkiseen laniin kiinni. Päivittelet blogia sen tikun kautta julkisilta koneilta. Toi vaatii fyysistä jäljittämistä lisäks jos joku haluu sut löytää.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

King Louie
Seuraa 
Viestejä2
Liittynyt13.1.2014

Minulla ei ole aikaa väistöliikkeisiin, haluan tehdä blogin omalla koneellani.

Eikö täällä ole yhtäkään OIKEAA tyyppiä, joka edes tajuaisi, mikä on Tor!?

mmärtääkseni pyydän apua yksinkertaiseen ongelmaan - mutta kuitenkin niin monimutkaiseen, etten itse osaa - vaikka paljon osaankin.

Täytynee kysyä muualta.

Thank's for nothing. ♥

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Täällä sua sentään edes yritettiin auttaa. Kysy Suomi24:ssä niin saat yhtälailla kiitellä tyhjästä - sen jälkeen kun 10 tyyppiä on vittuillut kuka milläkin tavalla.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
King Louie

mmärtääkseni pyydän apua yksinkertaiseen ongelmaan - mutta kuitenkin niin monimutkaiseen, etten itse osaa - vaikka paljon osaankin.

Täytynee kysyä muualta.

Thank's for nothing. ♥

Jos blogisi on samaa sävyä kuin viestisi niin ehkä on ihan hyvä että se jää kirjoittamatta.

Hämmentää.

Zäp
Seuraa 
Viestejä2315
Liittynyt19.10.2009

Eikö sinua pelota että henkilöllisyytesi paljastuu sitä kautta että olet kysynyt henkilöllisyytesi salaamiseen liittyviä ohjeita julkiselta keskustelupalstalta? Jos osaisit salata henkilöllisyytesi, et olisi mitään ohjeita joutunut kysymään, eli mitä ilmeisimmin henkilöllisyytesi olisi jäljitettävissä seuraamalla nimimerkin "King Louie" jättämiä digitaalisia sormenjäkiä. Mahdoitkohan siis kuitenkaan miettiä tätä asiaa ihan loppuun asti?

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010
King Louie

Täytynee kysyä muualta.

Thank's for nothing. ♥

Eikö niissä julkisissa hommissa opi nöryyttä?
Meinaan vaan kun on jotakin pyytämässä niin olis syytä olla hattu kourassa eikä sylkee auttajia päin naamaa.

Tommoset julkut on parempi paljastuakkin et oikee karva näkyy. 
Miks ylipäätään viitsis auttaa henkilöä jota ei tunne ja joka "ensitapaamisella" käyttäytyy kuin mulkku?
Vai onks ne julkiset hommat niin kireitä että pikku kipollinen kakkaa kaataa koko kuorman?

Mene vaan muualle kyselee. 

"Pojat" jo jäljitti sut tän kirjotuksen perusteella.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
Liittynyt1.2.2010

a) Tiedon hankinta vaatii panostusta ja sen jako vastikkeetta on hölmöä.

b) Ei ole yleisesti ottaen viisasta levitellä netissä keinoja joilla voi tehdä pahoja kiinnijäämisriskin ollessa matala.

c) Kun keinot yleistyvät käytössä, niihin vastataan väkivaltakoneen suunnalta joten mitä harvempi tietää kikkoja, sitä kauemmin ne toimivat. Siksikin on tyhmää levitellä niitä julkisesti.

Ja jos tietää ja osaa käyttää Tor.ia, miksi kysellä tyhmiä?

- Ubi bene, ibi patria -

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat