Seuraa 
Viestejä7453
Liittynyt17.3.2005

Aamulla - ennen heräämistä - näin toistuvasti unta, jossa en saanut suljettua selainta.

Joku oli ilmeisesti kaapannut istunnon ja yritti varastaa luottokorttitietoni, koska aina toisessa välilehdessä välähti jotain kirjautumistietoja. Tiesin kuitenkin unessa(kin), ettei minulla ole sellaista luottokorttia, enkä käytä Windowsia tai Chrome-selainta.

Oliko tämä ns. enneuni ja pitääkö minun huolestua?

Liittyneekö tämä unennäkö jotenkin toissapäiväisiin muisteluihin kouluajoilta (1960-luku)? Kerroin siskoksille, kuinka yllätyin vuosia myöhemmin, kun ravintolassa joku aikaisempi rinnakkaisluokkalainen muisti minut unesta. Äidinkielen opettajani oli lukenut heille minun uniaineeni esimerkkinä hyvästä kirjoitustyylistä.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Kommentit (8)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Metsänreunassa oli hirvi ja jokin muu eläin, jotka lähemmin tarkasteltuna muuttuivat mieheksi ja naiseksi. Koska nämä henkilöt olivat metsänreunassa tarkkailemassa minua ja perhettäni, seurasin heitä autolla (en oikeasti osaa ajaa eikä minulla ole korttia) saadakseni selville heidän tarkoitusperänsä. Ajoimme loputtoman pitkää ja jyrkkää tietä ylöspäin, ja tilanne hirvitti, koska tuntui ettei auton veto voi mitenkään riittää vaan että kohta vyörymme takaisin alas. Autoni oli kuitenkin nopeampi ja sain heidät kiinni. Seuraavaksi kiinnittelin heitä rautalangan avulla lattiaan, mutta he pääsivät koko ajan irti. Jouduin ampumaan miestä nukutusnuolella. Rautalanka oli ihan perseestä. Näillä main heräsin.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Jaa mitäkö?

Viimeyönä tsiigailin unessa isoa anagondaa.
Siin oli keskellä kolme pullistumaa ja kaks niistä liikku edes taas toisiinsa kiinni ja irti. Se oli iso kärmes, mut oli jumittunu piikkilankaan kiinni. Katoin sitä, että pitäisköhän tota auttaa. Hain paikkaa että pääsen siihen käsiks niin että se ei yllä mua puremaan. Samassa mulle tuli mieleen että onko se vetäny poskeen meidän koirat. Siinä samassa ne koirat haukku siinä vieressä kaikki kolme. Huh, helpotti. Katoin sitä piikkilanka kohtaa ja siinä lähti käärmeeltä jo suomut irti. Oli kovassa puristuksessa. Mieleen kuitenkin juolahti että jos mä päästän sen irti niin se voi syödä meidän koirat ja poikakin leikkii pihalla. Päätin tappaa käärmeen. 

Unessa en sitä kuitenkaan tehnyt vaan se jäi päätöksen asteelle.

Myöhemmin tänään päivällä koirat haukku pihalla ja vaimo meni kattoon. Naisen ranteen paksununen käärme piukkelehti lannotesäkin taakse piiloon seinän vierelle ja sieltä karkuun pusikkoon.

Oliskohan koirat haukkunu yöllä kun tommosta unta näin.

Edit: Hen on ollu muillakin unissa rautalankaa viimeyönä.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Ei ihan viimeksi, mutta jonninmoisen ajan sisällä.

Taannoin näin unta että olin valtavan kokoisen rakennuksen sisätiloissa, vaeltamassa muiden ihmisten kanssa avaria rappusia kerroksesta toiseen. Rakennus oli jonkin opinahjon asuntola, ja joka kerroksessa oli lukuisia ovia joiden takana oli asuntoja joissa opiskelijat asuivat omissa huonesoluissaan. Tässä unessa seinät olivat muistaakseni valkoisia ja keskustelin tms. muiden tulevien opiskelijoiden kanssa.

Äskettäin näin unta tuosta täsmälleen samasta rakennuksesta, mutta tällä kertaa pysyteltiin vain yhdessä kerroksessa ja seinät olivat lämpimän roosan väriset. Minä olin lihava homomies joka oli pukeutunut naiseksi (transu siis?) Menin sisälle yhteen huoneistoon ja sen olohuoneeseen oli kerääntynyt useita opiskelijoita, me kaikki juhlimme opiskelujen alkamista. Istuin seinää vasten ja vierelläni istui toinen nuori mies jota en voinut nähdä, mutta jonka reisi painautui omaa reittäni vasten, ja tilanne tuntui kutkuttavalta kuten jostakusta nuoresta varmaan voisi tuntua kun kaikki on hänelle avoinna ja mahdollista.

Erikoista on että olen vuosien ajan nähnyt unia joissa olen asukkaana erilaisissa opiskelijasoluissa, ja yleensä unessa opintoni ovat päättymässä. Ne huoneistot ovat olleet pienempiä ja mitään isoa rakennusta ei ole ikinä näytetty. Toivorikkaana voisin ajatella että olen elämässäni siirtymässä isompiin ympyröihin joissa tulen saamaan korkeampaa koulutusta kuin tähän mennessä (olkoonkin vaikka ns. elämän koulu vain). Toisaalta olen myös nähnyt viimeaikoina paljon unia asunnosta jonka aikoinaan omistin, ja niissä unissa tunnen vastenmielisyyttä sitä kohtaan että olen taas siellä vanhassa paikassa, vaikka haluan olla siellä missä nykyään oikeasti olen ja asun.

morfiinisiivet
Seuraa 
Viestejä132
Liittynyt9.2.2013

Viimeisimmässä mieleen jääneessä unessani lemmin entistä työkaveriani lapsuuden kotini  omassa huoneessani.

Unessa tämä todellisen elämän siveyden sipuli on kyltymätön nymfi joka ei tahdo edes antaa kortsua laittaa kun pitää jo saada lisää ja jostain syystä kortsut pitää sitoa kiinni ja laittaa patjan väliin.

Huvittavinta asiassa on se etten ole ikinä ajatellut hänestä kaveruutta enempää ja hän oli niin ujo , että puhuttaessa vähäkään seksistä vaikka muidenkin kanssa hän punastui heti.

Joskus ihmettelimme miten noin häveliäs ihminen on yleensä saanut pyöräytettyä kolme lasta.

Muut mieleen jääneet unet koskevat tukehtumisen ja hukkumisen tunteeseen liittyviä  ja yhdessä vähän erikoisemmassa unessa olen hävittämässä kauppaani ilmestynyttä ruumista

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Näin unta sarjamurhaajasta joka seikkaili kaikenlaisissa tilanteissa josta en ihan kaikkea muista. Ajoi junalla kielekkeeltä alas hippiporukan päälle ja joutui vankilaan ja karkasi sieltä koska naispuolinen virkailija ei uskaltanut tätä pysäyttää ja nakkasi jokeen sellaisen kortin millä poliisit olisivat tämän löytäneet. Tämä pakeni maaseudulle ja varasti aluksi mönkijän jonkun pihasta mutta sitten löysi sellaisen traktorin missä oli sellainen silppuri perässä, jossa menee sivuttain sellaisia teriä jollainen leikkikalu minulla oli joskus lapsena. Tämä pakeni sillä poliisien päällä ja verti lensi poliisiporukasta ja poliiseja alkoi katoamaan jälkiä jättämättä. Loppujen lopuksi tämä joutui jonkinlaiseen räjähdykseen tai tulipaloon ja paloi mustaksi korpuksi mutta jäi eloon. Katselin tätä hahmoa silmiin jolla oli erikoisen iso pää ja siniset silmät ja tietty mustaksi palanut arpinen naama joka sanoi että se oli Big Brother joka viittanee Orwellin 1984:n.

Uni johtunee eilisestä pohdinnoistani moraalista työmatkallani miksi ihmiset voivat toimia niin eri tavoin. Ajatukseni lähtökohdista pohdin moraalia siltä kantilta että en pysty tekemään omaa moraalikäsitystäni vastaan koska tavallaan toisessa vaakakupissa on sen verran periaatteita mistä ei pysty rikkomaan ja siksi tietynlaiset asiat olisivat mahdottomia tehdä. Toisilla ihmisillä vaakakupin toisessa päässä voi olla erilaisia periaatteita ja toimivat ihan erilain niin siksi käsittämättömiltä asioilta tuntuvia tapahtumia voi sattua. Edelleen periaatteet rajoittavat täysin anarkista toimintaa.

Miksu
Seuraa 
Viestejä283
Liittynyt11.4.2006

Itse asiassa viimeyönä näin todella outoa unta... Tyttöystävä joutu läksii viikoksi Bangkokiin ja kaverin kanssa juopoteltiin kämpillä. Sitten keskellä yötä kuvittelin herääneeni ja kaveri oli muka tässä "puoli"unessa käynyt hankkimassa 3 sexy ladya taloon. Ite olin et v et tekis mieli ottaa heidät mut en haluu tyttöystävälläni tehdä haureutta. Mutta onneksi kaikki oli vaan unta! :)

Todellinen Epämiellyttävä Totuus:

http://www.youtube.com/watch?v=aUtzMBfD ... r_embedded

"This is unbelievable" - en voi kuin yhtyä toimittajan toteamukseen!

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Näin unta missä olin musta ritari, ja ystävystyin valkoisen ritarin kanssa. Jouduin ihmeellisiin seikkailuihin ja viimein jonkinlaiseen colosseumiin mitä vartioi jättiläinen millä iso pottuvarvas. Jättiläisen voitettuani jouduin jonkinlaiseen kamppailuun kirahvin kanssa joka oli yllättävän vaarallinen peto jota piti varoa.

Uni selittyy sellaisesta kontekstista että luen juuri Orlando Furiosoa joka harrastuksiini ja projekteihini liittyen antaa paljon ajateltavaa.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat