Seuraa 
Viestejä1441
Liittynyt15.1.2014

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/04/12/lentojen-hinnoittelun-mystinen-maailma

Tuossa vaan yksi esimerkki eli onko logiikka mikä jos haluaa löytää hyvän diilin?

Jossain nettikaupoissa hinta pompsahtaa satasilla...

Eri koneella?, välimuistin tyhjennys?, päivä?, aika?

Kaikki logiikka ja koodaus apu kelpaa kiitos!

Kommentit (3)

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1767
Liittynyt9.6.2011

Niin eli et siis ole itsellesi hakemassa edullisia lentoja vaan yrität koodata jonkun hakukoneen joka hakee absoluuttisesti halvimman lipun tietyllä hetkellä jollekin tietylle lennolle?

Tuskin tuohon mitään logiikkaa on olemassa, eiköhän tuo vaatisi vain valtavan määrän tietokantahakuja eri palveluiden kautta. Tuossa artikkelissakin verrataan systeemiä pörssiin, onhan sielläkin niitä sijoittajarobotteja.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
Liittynyt1.2.2010

En lukenut linkkiä mutta olen usein törmännyt siihen, että kahdella eri koneella ja IP.llä samaan aikaan haettu tarjous samasta paikasta identtisin speksein on kahden hintainen. Mm. hotellit, lentoliput, laivaliput, jne..

Usein myös se, minkä linkin kautta palvelun/tuotteen tarjoajan sivulla klikkaa tuotteen valintaan vaikuttaa hintaan, eli siis että tuotteilla on tikkatauluhinnoittelu joka seuraa jotain systeemiä tai algoritmia.

- Ubi bene, ibi patria -

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Varmaan toikin myynti noudattaa joitain ennustuksia, kuten pörssikin, joka mahdollistaa hintojen scalppaamisen. Onnistuu se ilmankin, mutta vaatii isoa määrää tilastoja.

Jos haluaa olla kunnon hakkeri, niin pommittaa serveriä hintapyynnöillä käyttäen orjaverkkoa ja arvioi sen pohjalta käytettyjä algoritmeja.

Enkä mä edes tajua noista yhtään mitään. Varmasti löytyy fiksumpiakin tapoja, mutta jos mä nyt hetken leikin ajatuksella.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat