Seuraa 
Viestejä1
Liittynyt31.1.2014

Mulla on ollut pienet hammasraudat suussa jo noin 15 vuotta ja sairastamista on takana pari vuotta vähemmän. Ensin alkoi vatsaoireet ja sitten niveloireet. Molemmat on jatkuneet nyt reilut 10 vuotta. Tänään sain kuulla, että suussa on todennäköisesti nikkeliä ja terästä. Mulla on nikkeliallergia. Selvittelen tarkempaa koostumusta vanhan hammasklinikan kautta. Kuulin, että raudat suussa voi aiheuttaa myös terveydellisiä ongelmia. Yleisimmät on iho-oireet ja huulten turpoaminen, jotka tulee melkein heti rautojen laiton jälkeen. Mulla ei sellaisia ole ollut, mutta terveys on ollut nuoresta iästä huolimatta heikoilla kantimilla. Nyt yritän selvitellä  voisiko raudat olla syynä. Kokemuksia tai ajatuksia?

Kommentit (4)

fenoxi
Seuraa 
Viestejä201
Liittynyt12.12.2013
Jontte80

Mulla on ollut pienet hammasraudat suussa jo noin 15 vuotta ja sairastamista on takana pari vuotta vähemmän. Ensin alkoi vatsaoireet ja sitten niveloireet. Molemmat on jatkuneet nyt reilut 10 vuotta. Tänään sain kuulla, että suussa on todennäköisesti nikkeliä ja terästä. Mulla on nikkeliallergia. Selvittelen tarkempaa koostumusta vanhan hammasklinikan kautta. Kuulin, että raudat suussa voi aiheuttaa myös terveydellisiä ongelmia. Yleisimmät on iho-oireet ja huulten turpoaminen, jotka tulee melkein heti rautojen laiton jälkeen. Mulla ei sellaisia ole ollut, mutta terveys on ollut nuoresta iästä huolimatta heikoilla kantimilla. Nyt yritän selvitellä  voisiko raudat olla syynä. Kokemuksia tai ajatuksia?

Yhdysvaltalaistutkimuksessa on selvitetty nikkelin aiheuttamia oireita nikkeliallergisilla potilailla. Kyselyyn vastasi 43 oikomishammaslääkäriä, jotka olivat olleet alalla keskimäärin yli 20 vuotta. He olivat hoitaneet yli 30 000 nikkeliallergista potilasta, joille oli käytetty nikkelipitoisia oikomislaitteita.

Vain 8 potilasta oli kärsinyt nikkeliallergiaan liittyvistä oireista, jotka olivat olleet pääosin lieviä. Yhdellä potilaalla oli todettu nokkosihottumaa. Kaiken kaikkiaan oireita ilmeni vain yhdessä tapauksessa kolmesta tuhannesta.

http://www.terve.fi/oikomishoidot/nikkeliallergia-ei-aiheuta-oikomishoidossa-juurikaan-ongelmia

Onko rautojen pitäminen tarpeellista edes enää, yleensä niitä pidetään muutama vuosi.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mulla oli kans hammasraudat nelisen vuotta. Sitten sellainen kisko oli suussa kuutisen vuotta niitten jälkeen. Kaikkiaan oli ylimäärästä semmoset reilu kymmenkunta vuotta. Mulle ei muita oireita tullut raudoista kuin ihan tätä tavallista mekaanista vaivaa, eli purentavaikeuksia, pääkipua, yleistä arkuutta. Leukanivel alkoi mennä pois paikaltaan niin että suu lukkiutui, onneksi kiinni eikä auki. Tämä vaiva hävisi, joskin edelleen leuat saattaa naksua. Puhevikaa ilmeni, joitain kirjaimia ja kirjainyhdistelmiä ei osannut enää sanoa ja ne piti opetella uudelleen.

En usko että hammasrautojen metalli on enää nykyään ongelma. Jos suun alueelta jotain metallimyrkkyjä löytyy, niin veikkaan amalgaamipaikkoja. Itelläkin niitä löytyy useampi.

Hämmentää.

Juhot
Seuraa 
Viestejä2
Liittynyt17.7.2016

Ny ku raudoista puhutaan. Mulla on ollu vähän yli käytös raudat ja otin ne pois eile ja huomasin että mun kitalaessa on molemmilla puolilla haavojen näköisiä paikkoja. Sattuisiko kukaa tietää mitä ne o?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat