Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Tässä Vatkain nojailee kivääriinsä sissilääkintäharjoituksen tauolla.

Hajotti ja vesi oli loppu. Onneksi nohevat rajajääkärit hakivat sitä muutaman kilometrin päässä olevalta purolta koko porukalle. Saatiin kepat täyteen ja päästiin jatkamaan sissitoimintaa.

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (28)

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Liittynyt5.11.2008

Milloinkas mokomat muoviset tulivat, meillä oli 80-luvun lopussa metallisia mikäli muisti ja aivosolut sopusoinnussa. Sinänsä olisin kyllä huudellut Winchesterin veljeksiä apuun jos Vatkain olisi moisena metässä vastaan sattunut

block52
Seuraa 
Viestejä1972
Liittynyt17.6.2012

Muovilippaat taisivat tulla ainakin kokeilukäyttöön minun palvelukseni aikana. SPOL-joukkue toimi aina koekaniinina, saatiin m91-vermeetkin ekana. Noi muovilippaat olivat valtava parannus niihin pahoinpideltyihin syöttöhäiriöitä jatkuvasti tekeviin peltihärpäkkeisiin.

Palvelin siis III/93 Vekaralla.

edit. Nyt kun oikein sauhutan aivonystyröitä, niin sissikomppaniassa morsiamessa oli peltilippaat, samoin Savon prikaatissa komennuksella ja muovihärpättimet tulivat sitten taittoperämorsmaikkuun jossain palveluksen puolivälin jälkeen, -94 keväällä.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mulla oli II/00, eikä kukaan koskaan kuullutkaan mistään peltilippaista. Veikkaan, että ne tuli -95. Eikö sillon tullut muitaki varusteuudistuksia?

Hämmentää.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845
Liittynyt1.2.2010

Valmet m76 on se paras ja kaunein. Se muuten sulaa se muovilipas tositoimissa. Ja kun noissa lukko ei jää auki ja pesä tyhjäksi, kuumuus laukasee piipussa olevan patin.

- Ubi bene, ibi patria -

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14021
Liittynyt16.3.2005

Sviddu. Männynoksalla noita peltilippaita oiottiin. Yhdellä louskulla muuten ammuin 96. Sitten en enää saanut ampuakaan. Ammuin intissä kaikkiaan 25 kovaa patia, kun ei ollut vatiolla rahaa. Sitten vatkain otti ollin naaman avatariksi.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
block52

Muovilippaat taisivat tulla ainakin kokeilukäyttöön minun palvelukseni aikana. SPOL-joukkue toimi aina koekaniinina, saatiin m91-vermeetkin ekana. Noi muovilippaat olivat valtava parannus niihin pahoinpideltyihin syöttöhäiriöitä jatkuvasti tekeviin peltihärpäkkeisiin.

Palvelin siis III/93 Vekaralla.

edit. Nyt kun oikein sauhutan aivonystyröitä, niin sissikomppaniassa morsiamessa oli peltilippaat, samoin Savon prikaatissa komennuksella ja muovihärpättimet tulivat sitten taittoperämorsmaikkuun jossain palveluksen puolivälin jälkeen, -94 keväällä.

Meilläpäin rynkyt ei ollu mitään morsiamia. Ne oli työkaluja joita opeteltiin käyttämään lähinnä venäläisten pysäyttämiseen ampumalla kohdetta keskivartaloon.

Morsiamet oli sitten kotona niillä joilla sellainen oli. Mulla ei ollu. Iltalomilla mä makasin tuvassa ja kuuntelin gary moorea ja luin soundia ja söin karkkia. Viikonloppulomilla join kaljaa vitusti kännissä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat