Seuraa 
Viestejä15
Liittynyt6.2.2014

Voiko taloyhtiö jo kertaalleen haltuunsa ottamansa huoneiston ottaa uudelleen haltuunsa. Ensimmäinen haltuunotto on yli vuosi sitten, mutta ei voi panna toimeen, koska kanne vireillä käräjillä. Sitä haltuunotto rasittaa se, että se on tehty yhden naapurin valitusten perusteella. Nyt uusi haltuunotto useiden naapurien valitusten perusteella. Miten voi haltuun ottamaansa enää ottaa haltuunsa? 

Sivut

Kommentit (31)

Paul M
Seuraa 
Viestejä8613
Liittynyt16.3.2005

Voihan olla, että toinen haltuunotto käsitellään ensimmäisen yhteydessä. Näin joskus tehdään käräjillä. Tulee painoarvoa, kun on enempi väkeä takana.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Kello
Seuraa 
Viestejä15
Liittynyt6.2.2014

Olen osakkeenomistaja. Eka haltuunoton aikana olleet vuokralaiset lähtivät heti haltuunoton jälkeen pois. Sitten huoneistoon tullut uudet vuokralaiset. Tässä haltuun otetussa asunnossa on yläkerran remontin vuoksi melun aiheuttaman terveyshaitan epäily ja uudelleen terveystarkastajalla, kun hallinto-oikeus kumosi jo kertaalleen terveystarkastajan tekemän päätöksen ettei asunnossa muka olisi melun aiheuttamaa terveyshaittaa. Yläpuolen asunnosta poistivat alkuperäisiä eristeitä ja osakehuoneistooni kohdistuu yläkerrasta kovaa askeläänimelua. 

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010
Kello

Voiko taloyhtiö jo kertaalleen haltuunsa ottamansa huoneiston ottaa uudelleen haltuunsa. Ensimmäinen haltuunotto on yli vuosi sitten, mutta ei voi panna toimeen, koska kanne vireillä käräjillä. Sitä haltuunotto rasittaa se, että se on tehty yhden naapurin valitusten perusteella. Nyt uusi haltuunotto useiden naapurien valitusten perusteella. Miten voi haltuun ottamaansa enää ottaa haltuunsa? 

Eikön sitä voi, jopa joutua evakkoon kokonaan, eli omistus asunnostakin voi saada häädön tiedän ainakin yhden tapauksen.

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Kello
Seuraa 
Viestejä15
Liittynyt6.2.2014

Sellainen on tilanne, että silloin yläkerran remontin aikainen vuokralaiseni sairastui siitä melusta ja joutui erikoissairaanhoidon piiriin moneksi kuukaudeksi. Itse yritin asumista, mutta en minäkään pysty asumaan siinä huoneistossa. Tuon sairastuneen vuokralaiseni lääkäri kommentoi minulle, että osakehuoneistossani pystynee asumaan vain kuulovammaiset ja sellaisten henkilöryhmien henkilöitä, jotka sietävät melua normikansalaista enemmän. Onhan tässä vuokranantajana aika liemessä, kun taloyhtiö viestittää, että minun pitäisi ottaa vuokralaiseksi talon profiiliin sopivia kunniallisia kansalaisia (puhuvat normaaleista ihmistä, mutta eivät ole tarkentaneet, että minkälaisia ominaisuuksilla varustettuja nuo heidän normaalit ihmiset sitten olisivat) , mutta taloyhtiö haluaa kokonaan unohtaa ja sivuuttaa sen, että huoneistossa on jo yksi sairastunut pitkäaikaisesti ja itse vuokranantajakaan ei kykene melun vuoksi siinä asunnossa asumaan. Sekä nykyinen että edellinen vuokralainen kuvaa melua kuin norsut asuisivat yläpuolella ja melua on kellon ympäri. Yläkerran remontin valmistuttua silloinen vuokralainen joutui valvomaan säännöllisesti jokaisen yön ja jo parissa viikossa väsyi niin, että joutui viikon arkipäivien väliset yöt yöpymään muualla, jotta pysti tekemään päivän työt. Viikonloppuina tuo vuokalaiseni yritti asua asunnossaan, mutta joutui tuon yläkerran vuoksi valvomaan koko ajan, sillä joka viikonloppu siellä yläkerrassa juhlittiin ja sen mukaisesti valvottiin aamuöihin aina klo 3, 4 ja 5 saakka. 

Kello
Seuraa 
Viestejä15
Liittynyt6.2.2014
Vatkain

En edelleenkään ymmärrä, että miski sinun asuntoasi ollaan haltuunottamassa?

Kaitpa vuokralaisvalinta ei minulta onnistu taloyhtiön/isännöitsijän mieltä myöten. Tosin kenelle sinä uskaltaisit vuokrata huoneiston, jossa itse asuessa olet kokenut, että siihen kantautuu niin kova melu, että et voisi itse asua. Ja tietäisit huoneistossa jo jonkun tuon melun vuoksi sairastuneen. Totta kai yksi motiivi on tuottaa minulle taloudellista tappiota niin paljon kuin mahdollista. Taloyhtiötä laki velvoittaa huoneiston vuokraaminen edelleen uudelle vuokralaiselle, mutta kyllä itse taloyhtiökin tietää, että melu siinä huoneistossa on yläkerran lattiaremontista johtuen todella kova. Taloyhtiöhän voi näytellä, että yritettiin vuokrata, mutta kukaan ei vuokrannut. Perusteena on esitetty huoneistossani valvomisen äänistä klo 22 jälkeen. Tosin äänimittauksissa ilmaääniarvot olivat sallittujen rajojen yli ainakin keittiöiden välillä sekä parissa muussa huoneistossa siinä ja siinä rajalla. Tosin mittauksista on esitetty minun puolelta todistelua hallinto-oikeudessa, että ne suoritetut mittaukset ovat epäluotettavat. Saattaisi luotettavissa mittauksissa olla tilanne se, että minkään huoneiston osalta ei täyttyisi äänieristys ilmaäänissä. 

Kello
Seuraa 
Viestejä15
Liittynyt6.2.2014
jees

Tässä on nyt joku tukari ottanut turpaansa ja yrittää kiemurrella irti tilanteesta. Täällä ole mitään nähtävää.

Jos tarkoitat minua, niin minä se en ole.

Btw yläkerran remontissa laitettiin lattioita siten, että 20 % alalta käytettävissä olevasta lattiapinta-alasta asennettiin klinkkeri suoraan ontelolaatalla olevan välipohjan päälle. 

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mää nyt en tajua tästä enää mitään.

Siis sinä omistat asunnon, jota vuokraat?

Vuokralainen ei ole voinut asua asunnossa yläkerrasta kantautuneen melun vuoksi?

Sinäkään et ole pystynyt asunnossa asumaan?

Taloyhtiö velvoittaa sinua vuokraamaan omistamaasi asuntoa?

Sinä et siis saa jättää asuntoa tyhjilleen tai ns. kakkosasunnoksi?

Yläkerrasta tuleva melu johtuu lattiaremontista?

Lattiaremontti on kestänyt vuosikausia kun juttu on kerinnyt KHO:ssa asti käydä?

Mitä tarkoittaa perusteena huoneistossasi valvomisen äänistä klo 22 jälkeen?

Minkä perusteena?

Kuka valvoo?

Missä valvoo?

Hämmentää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Kello
jees

Tässä on nyt joku tukari ottanut turpaansa ja yrittää kiemurrella irti tilanteesta. Täällä ole mitään nähtävää.

Jos tarkoitat minua, niin minä se en ole.

Btw yläkerran remontissa laitettiin lattioita siten, että 20 % alalta käytettävissä olevasta lattiapinta-alasta asennettiin klinkkeri suoraan ontelolaatalla olevan välipohjan päälle. 

Eli siis yläkerrasta tuleva melu on niin kovaa, että asunnossa ei voi asua?

Miksi sinun asuntosi ollaan tämän takia haltuunottamassa? Ethän se sinä sitä melua aiheuta?

Hämmentää.

Kello
Seuraa 
Viestejä15
Liittynyt6.2.2014

Vastaukset boldattu

[quote author="Vatkain" time="06.02.2014 klo 21:46"]

Siis sinä omistat asunnon, jota vuokraat? KYLLÄ

Vuokralainen ei ole voinut asua asunnossa yläkerrasta kantautuneen melun vuoksi? KYLLÄ SE VUOKRALAINEN, JOKA OLI ASUNUT ASUNNOSSA ENNEN YLÄKERRAN REMONTTIA n. 18 VUOTTA

Sinäkään et ole pystynyt asunnossa asumaan? EN OLE PYSTYNYT SEN MELUN VUOKSI ASUMAAN

Taloyhtiö velvoittaa sinua vuokraamaan omistamaasi asuntoa? EI VELVOITA VUOKRAAMAAN VAAN ON VELVOITTANUT VALITSEMAAN TALOYHTIÖLLE MIELUISAT VUOKRALAISET

Sinä et siis saa jättää asuntoa tyhjilleen tai ns. kakkosasunnoksi? VOIN JÄTTÄÄ, MUTTA EI MINULLA OLE TARVETTA KAKKOSASUNNOLLE. EIKÄ KANNATA TYHJILLÄÄN PITÄÄ.

Yläkerrasta tuleva melu johtuu lattiaremontista? KYLLÄ

Lattiaremontti on kestänyt vuosikausia kun juttu on kerinnyt KHO:ssa asti käydä? REMONTTI KESTI 11 VIIKKOA. MELUHAITTA KÄVI VÄLITUOMIOISTUIMESSA (alueellinen hao, joka kumosi terveystarkastajan päätöksen siitä, että asunnossani ei olisi melun aiheuttamaan terveyshaittaa. Terveyshaittaepäily on nyt uudelleen terveystarkastajan pöydälle ja mittaukset tulossa.)

Mitä tarkoittaa perusteena huoneistossasi valvomisen äänistä klo 22 jälkeen? KAITPA SIELTÄ ILMANVAIHTOKANAVISTA JA HEIKOSTA ILMAÄÄNIERISTYKSESTÄ LÄPI MENEE ÄÄNIÄ SINNE REMONTOITUUN YLÄKERTAAN.

Minkä perusteena?  ???

Kuka valvoo? EN TIEDÄ. EI AINAKAAN NYKYINEN VUOKRALAINEN. HÄN KUULEE MELUN, MUTTA HÄNEN UNIAAN SE EI HÄIRITSE. EI HÄIRINNYT TÄTÄ EDELLISENKÄÄN VUOKRALAISEN UNIA. TOSIN EN TIEDÄ MILLAISIA UNILÄÄKKEITÄ KÄYTTÄVÄT, JOS KÄYTTÄVÄT.

Missä valvoo?  ???

Kello
Seuraa 
Viestejä15
Liittynyt6.2.2014
Vatkain

Eli siis yläkerrasta tuleva melu on niin kovaa, että asunnossa ei voi asua?

Miksi sinun asuntosi ollaan tämän takia haltuunottamassa? Ethän se sinä sitä melua aiheuta?

Ainakaan minä en voi asua eikä yksi vuokralaisistani voinut asua. Minä olen asunut kymmeniä vuosi kerrostaloissa ja tuossakin asunnossa toistakymmentä vuotta ilman, että minkään kerrostalon äänet ovat häirinneet minua. Nyt vaan on niin kova melu, että en voisi sairastumatta asua tuossa huoneistossa. 

En minä sitä melua ole aiheuttanut. Se on ihan selvää se. 

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat