Kommentit (4)

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

" Moottoreihin tulee uutena ominaisuutena pakokaasujen lämpöenergian­ talteenotto. Hukkalämpö muutetaan liike-energiak­si ja kiihdytyksiin saadaan näin  lisätehoa."

Kyseessä siis lienee jonkinlainen TEG-generaattori, siis lämpösähköelementtejä. Olisiko missään tarkempaa tietoa tuosta?

 

Yleinen mielipide on aina väärässä.

simson
Seuraa 
Viestejä124
Liittynyt22.3.2008

Näin tuosta jossain kuvan. Tarkoittaa turbon akselilla olevaa generaattoria/moottoria, joka toisaalta ottaa osan turbon energista sähköksi ja toisaalta kiihdytystilanteessa avittaa ahtimen pyörimään pienemmällä viiveellä. Laitan sen kuvan tänne jos onnistun löytämään.

 

simson
Seuraa 
Viestejä124
Liittynyt22.3.2008

ERS-H (Energy Recovery System - Heat)
The considerable energy contained in exhaust gases as they exit an engine equates to almost 55 percent of the energy provided by the fuel. This is a huge loss. In the case of the 2014 power unit, however, the motor-generator unit (MGU-H) mounted on the turbo will permit a proportion of this otherwise wasted thermal energy (eliminated via a 'waste gate') to be recovered and converted into electricity.

This electricity is then stored in the battery or used by the other motor-generator unit (MGU-K) to drive the car. This system will allow the MGU-K to be used for practically an entire lap. This system is known as ERS-H (Energy Recovery System - Heat).

A second valuable function of it is to drive the turbo after a period of braking, thereby avoiding the phenomenon of lag (which can last several seconds) before the torque 'requested' by the driver is delivered by the V6 engine.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Jaa, ei ollutkaan TEG.

Näyttäisi olevan jonkinlainen kakkosturbo joka hyödyntää hukkaportin kautta tulevaa paine-energiaa pyörittämällä puhaltimella generaattorilla sähköä varastoon. Onkö?

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat