Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Olen suoraan sanoen lopen suivaantunut tähän pulinapalstaan ja harkitsen lopullista poislähtöä. Tulin tänne kahden-kolmen vuoden jälkeen uudelleen katsoakseni, onko taso yhtään parantunut, mutta ei, samat turhat suunsoittajat jatkavat kymmenin tuhansin viestein ja yrität vaikka kuinka asiallista tiedeaihetta aloittaa, tuloksena on henkilööni kohdistuva herjakuoro.

"John Carter", varmaankin foorumin aidoin tiedemies ja suuri persoona muutenkin neuvoi, ettei noista turhapuroista pidä välittää, mutta vaikeaa se on, jos ainoat kommentoijat ovat näitä. Kuunnella omalla nimellään jatkuvaa solvausta näiltä nimimerkin takaa sankarillisesti selkään ampuvilta vellihousuilta on kyllä liikaa kenelle hyvänsä ja ei ihme, jos entinen moderaattorinne (se järkevä, joka lähti pois) puoli vuotta lähtöni jälkeen rukoili takaisin "Täällä on pelkkiä trolleja, sinussa oli särmää".

Huomaan, että lehdestä on lähtenyt blogistina pois kaksi erittäin pätevää henkilöä, tiedetoimittaja Marko Hamilo ja fyysikko Jukka "Syksy" Räsänen. Tuota en ihmettele, kyllä tämä porukka karkoittaisi täältä vaikka Albert Einsteinin! En tiedä mikä on syynä nykynuorison täydelliseen kurin ja hyvien tapojen puutteeseen, sveitsiläinen tutustumaan tullut opettajakin lähti kauhistuneena pois "maailman huonoimmin käyttäytyvä nuoriso", samoin sanoin oli kuvannut aiemmin myös Lenita Airisto. Onko syynä peruskoulu, jossa raahataan mukana tätä "liikunnallisesti lahjakasta" apinasakkia, ettei kukaan jäisi luokalle ja saisi huonoja arvosanoja ja pahaa mieltä? Tuskin noita kannattaisi lukemaan/kirjoittamaan opettaakaan, ei tuleva viemärityöläinen moisia sofistikoituja taitoja tarvitse, tukka lyhyeksi ja lapio käteen, mielellään ketjuvarrella, niin estää nojailun.

En todellakaan tiedä, mutta pakko sanoa, että minä hivenen elämää kokeneena, kesäkuussa 72 täyttävänä "seniorina" olen todella pettynyt ja suivaantunut, jos tämä on tulevaa maailmaa, tahdonkin täältä pois niin pian kuin Luoja sen sallii, en jää katsomaan maan/maailman paskaan hukkumista pervojen häiriköiden vallatessa sen.

Tästä seuraava uusi herjaketju vältetään vain jos ylläpito lukitsee tämän ketjun. Olen puhunut.

Kommentit (13)

o_turunen
Seuraa 
Viestejä13995
Liittynyt16.3.2005

Joo. Älä vaan lähde pois. Jatka paskanjauhantaa, sitä täällä kaikki muutkin harrastavat paitsi minä. Minä en koskaan jauha paskaa, kirjoitan aina silkkaa asiaa.

Jos joskus kasvat isoksi, niin ota minusta oppia, ja jätä pikku hiljaa tuo turhanaikainen suunsoitto. Mutta älä lähde pois, koska et pysty muuten ottamaan minusta oppia.

Ja varo keskipakovoimaa.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Moonis
Seuraa 
Viestejä101
Liittynyt2.2.2014
Hannu Tanskanen

Olen suoraan sanoen lopen suivaantunut tähän pulinapalstaan ja harkitsen lopullista poislähtöä. Tulin tänne kahden-kolmen vuoden jälkeen uudelleen katsoakseni, onko taso yhtään parantunut, mutta ei, samat turhat suunsoittajat jatkavat kymmenin tuhansin viestein ja yrität vaikka kuinka asiallista tiedeaihetta aloittaa, tuloksena on henkilööni kohdistuva herjakuoro.

"John Carter", varmaankin foorumin aidoin tiedemies ja suuri persoona muutenkin neuvoi, ettei noista turhapuroista pidä välittää, mutta vaikeaa se on, jos ainoat kommentoijat ovat näitä. Kuunnella omalla nimellään jatkuvaa solvausta näiltä nimimerkin takaa sankarillisesti selkään ampuvilta vellihousuilta on kyllä liikaa kenelle hyvänsä ja ei ihme, jos entinen moderaattorinne (se järkevä, joka lähti pois) puoli vuotta lähtöni jälkeen rukoili takaisin "Täällä on pelkkiä trolleja, sinussa oli särmää".

Huomaan, että lehdestä on lähtenyt blogistina pois kaksi erittäin pätevää henkilöä, tiedetoimittaja Marko Hamilo ja fyysikko Jukka "Syksy" Räsänen. Tuota en ihmettele, kyllä tämä porukka karkoittaisi täältä vaikka Albert Einsteinin! En tiedä mikä on syynä nykynuorison täydelliseen kurin ja hyvien tapojen puutteeseen, sveitsiläinen tutustumaan tullut opettajakin lähti kauhistuneena pois "maailman huonoimmin käyttäytyvä nuoriso", samoin sanoin oli kuvannut aiemmin myös Lenita Airisto. Onko syynä peruskoulu, jossa raahataan mukana tätä "liikunnallisesti lahjakasta" apinasakkia, ettei kukaan jäisi luokalle ja saisi huonoja arvosanoja ja pahaa mieltä? Tuskin noita kannattaisi lukemaan/kirjoittamaan opettaakaan, ei tuleva viemärityöläinen moisia sofistikoituja taitoja tarvitse, tukka lyhyeksi ja lapio käteen, mielellään ketjuvarrella, niin estää nojailun.

En todellakaan tiedä, mutta pakko sanoa, että minä hivenen elämää kokeneena, kesäkuussa 72 täyttävänä "seniorina" olen todella pettynyt ja suivaantunut, jos tämä on tulevaa maailmaa, tahdonkin täältä pois niin pian kuin Luoja sen sallii, en jää katsomaan maan/maailman paskaan hukkumista pervojen häiriköiden vallatessa sen.

Tästä seuraava uusi herjaketju vältetään vain jos ylläpito lukitsee tämän ketjun. Olen puhunut.

Ei ylläpito ole vastuussa sinun toimista. Miksi avaat täysin turhia keskusteluita ja pyydät jo avauksessa ylläpitoa siivoamaan jätöksiäsi.

Tässäkään ketjussa ei ole tarkoitus keskustella mistään muusta kuin sinusta. Montako tällaista ketjua sinun egosi oikein tarvitsee?

o_turunen
Seuraa 
Viestejä13995
Liittynyt16.3.2005

Miten me voidaan mennä kaappiin, kun sinä täytät koko kaapin. Tule itse ensin pois sieltä.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Kuten sanoit, "kaikki täällä harrastavat paskanjauhantaa". Sitä varten tänne en tullut, oletin keskusteltavan tieteestä, mutta näyttäisi siltä että kaikki vakavasti otettavat täysikäiset ovat lähteneet aikaa sitten. Vaikea nähdä syytä, miksi jäisin tänne sylkykupiksi?

o_turunen
Seuraa 
Viestejä13995
Liittynyt16.3.2005

Siinäpä hyvä kysymys. Jos et halua sylkykupiksi, niin sitten ei kannata sellaiseksi ryhtyä. Yksinkertaista.

Minäkin joskus olen nähnyt täällä keskusteltavan tieteestä. Nykyään menen keskustelemaan tieteestä suoli24.fi-palstalle.

Varo keskipakovoimaa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä40617
Liittynyt6.12.2009
Hannu Tanskanen

Kuten sanoit, "kaikki täällä harrastavat paskanjauhantaa". Sitä varten tänne en tullut, oletin keskusteltavan tieteestä, mutta näyttäisi siltä että kaikki vakavasti otettavat täysikäiset ovat lähteneet aikaa sitten. Vaikea nähdä syytä, miksi jäisin tänne sylkykupiksi?

Oletan tämän olevan syyn käytökseesi.

Häiriötasoinen narsisti on itsekeskeinen, huomionkipeä, kateellinen ja hyväksikäyttävä. Narsisti kokee uhkaa itseään kohtaan osaavampien seurassa. Siksi narsisti voi saada esim. työpaikalla paljon pahaa aikaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Narsistinen_persoonallisuush%C3%A4iri%C3%B6

Voitko listata mielestäsi mitkä alla olevista ei täyty kohdaltasi ?

DSM-IV:n kriteerit

DSM-IV:n mukaan narsistiselle persoonallisuushäiriölle ovat ominaisia laaja-alaiset suuruuskuvitelmat, ihailun tarve ja empatianpuute. Se on psykiatrinen diagnoosi, joka määritellään vähintään viidellä seuraavista oirekriteereistä:[6]

Suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan;

Keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta;

Uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot;

Vaatii korostunutta ihailua;

Mielestään oikeus erityiskohteluun;

Muiden hyväksikäyttö;

Empatian puute;

Kateus (tai uskoo muiden kadehtivan häntä); ja

Ylimielisyys ja röyhkeys.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Tanskaselle sellainen vihje että kirjoittelet toistuvasti aiheista jotka aiheuttavat totaalisia yhteentörmäyksiä tieteen kanssa eikä sellaiset kirjoittajat tule kovin suosittuiksi salaliittoketjuissa yms. Avaruustieteestä sinulla olisi uskoakseni paljonkin annettavaa joihinkin ketjuihin ja voisit ihan kokeillaksesi löytää yhteisymmärrystä (etkä ristiriitoja) palstalaisten kanssa aiheissa missä vahvuutesi voisi tulla esiin ja mitkä itseäsi kiinnostaa ja katsoa miten siinä sitten käy.

Palstalla löytyy kyllä asiantuntemusta ja korkeasti kouluttautunutta porukkaa mikäli sillä on väliä, asialla pitäisi olla merkitystä kun nykymaailmassa tietoa voi hankkia monilla eri tavoilla.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

En jaksa ymmärtää, miksi olen niin mielenkiintonen/ärsyttävä persoona, että keskustelu kuin keskustelu kääntyy minun henkilööni???

Heliumpallokeskustelussa porukka on niin viehättynyt paineisiin, ettei mikään järkipuhe enää auta, vähän kuin "ilmastonmuutos", joka jo elää omaa elämäänsä tutkimuksen tuloksista välittämättä, "jos tosiasiat eivät tue teoriaa, sen pahempi tosiasioille" (Murphyn korollaari). Pitäisi ymmärtää mikä on primäärinen syy, gravitaation kallistuminen ja mikä sekundäärinen, mahdollinen paineprofiilin suunnan muuttuminen, mutta kun ei ...

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Virossa venäläisvallan aikaan länsimaiset elokuvat duubattiin viroksi. John Wayne tulee ulos saluunasta, huomaa hevosensa varastetuksi ja loihe lausumaan:

"Kus mun hobonen?"

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä10177
Liittynyt20.1.2013

Hannu, en olisi niinkään varma siitä mitkä ovat Carterin mietteet sinusta.

Enpä oikein usko, että olisivat sinua mairittelevia, vaikka persettään nuolisitkin.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Hannu Tanskanen

En jaksa ymmärtää, miksi olen niin mielenkiintonen/ärsyttävä persoona, että keskustelu kuin keskustelu kääntyy minun henkilööni???

Viestisi ja argumentaatiotyylisi käsittelee monissa viesteissä melko paljon omaa itseäsi. Ei muutkaan kirjoittajat täällä tuo samalla tavalla itseään esiin argumentoidessaan asioista.

Hannu Tanskanen
Heliumpallokeskustelussa porukka on niin viehättynyt paineisiin, ettei mikään järkipuhe enää auta, vähän kuin "ilmastonmuutos", joka jo elää omaa elämäänsä tutkimuksen tuloksista välittämättä, "jos tosiasiat eivät tue teoriaa, sen pahempi tosiasioille" (Murphyn korollaari). Pitäisi ymmärtää mikä on primäärinen syy, gravitaation kallistuminen ja mikä sekundäärinen, mahdollinen paineprofiilin suunnan muuttuminen, mutta kun ei ...

Kysyin siinä viimeisimmässä heliumpallokeskustelussa siitä että sinunkin mukaan heliumpallo nousee ylöspäin, vain niihin korkeuksiin mihin sen painegradientti antaa myöten, joten se yksinomaan sinunkin mukaasi nousee vain ja ainoastaan paineen takia, eikä siis nouse painovoiman vastaisuuden takia. Kiihtyvyys aiheuttaa sen että painegradientti autossa muuttuu ja edelleen heliumpallon primäärinen syy nosteeseen on se painegradientin muuttuminen palloa ympäröivässä ilmassa. Kiihtyvässä autossa pallon kääntymisen syy menosuuntaan on siis siinä painegradientin edullisimpaan asentoon etsiytymisessä eli samaisessa kohoamisessa. Painegradientti ottaa kyllä sen painovoiman suunnan niinkuin esität, mutta se ei ole sen kääntymisen syy, vaan juurikin sen pallon noste, samalla tavalla kuin mielestäsi sen pallon noste kohoaa vain siihen korkeuteen mihin sen painegradientti antaa myöten.

Ilmastotieteissä en ole kunnostautunut muuten kuin lukemalla muutamia kirjoja ja oma ajankäyttöni tähän täydellisen kokonaiskuvan saamiseksi ei ole riittävä niinkuin ei ole suurimmalla osalla palstakirjoittajistakaan niin en yleensä aiheesta argumentoi. Ilmastoon vaikuttaa niin monet eri tekijät että onnistuneesti väittelemiseen tarvitsisi useamman vuoden tutustumisen aiheeseen johon yleensä vain alalle kouluttautuneilla on siihen jonkinlaiset valmiudet. Teoria siitä että hiilidioksidipäästöt lisäävät lämpötilaa on kuitenkin ilmastotieteissä tutkijoiden keskuudessa konsensus vaikka ilmastoon vaikuttaa monet muutkin asiat. Ilmasto on sen verran kaaoottinen järjestelmä että siitä saa helposti aikaiseksi salaliittoteorioita ja koska aiheeseen liittyy vielä politiikkaa ja rahaa niin se myös korruptoi tietoa sillä että aiheeseen liittyy lobbareita puolin ja toisin jotka myyvät sillä omaa etuaan.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä13995
Liittynyt16.3.2005

Tämä porukka karkoittaisi täältä Einsteininkin.

Hannu Tanskasta tämä porukka ei pysty karkottamaan.

Siis: Hannu Tanskanen ei ole mikään Einstein.

Thread has been locked.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat