Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

http://yle.fi/uutiset/testaa_osaatko_suomea/7104869

Ylen sivuilla hauska visa.

Sain 8/11.

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (19)

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

9/11

En tiennyt ministeriötä ja Manausta.

Protestiääni lisäksi siitä, että minua alkoi vituttamaan (<-)eräs kohta.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

block52
Seuraa 
Viestejä1972
Liittynyt17.6.2012

Sait 9/11 oikein. Arvosanasi on 9.

Manausissa ja massadata menivät väärin.

Onneksi tuplapassiivia ei ole vielä hyväksytty, rektiovirheen "alkaa tekemään" hyväksymisessä on vieläkin pureskelemista.

pöhl
Seuraa 
Viestejä899
Liittynyt19.3.2005

9/11. Ihmetytti muuten tuo vastaus "Ministeriöiden nimet kirjoitetaan isolla/pienellä alkukirjaimella." Siis ei kai se fontin koko ratkaise vaan alkukirjaimen muoto. Voihan vaikkapa kirjaimen A kirjoittaa sekä fontilla 8, joka on aika pientä, että isolla fontilla 24. Eikös ne versaali ja gemena ole parempia ilmauksia kirjaimen muodon ilmaisemiseen?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Puuhikki

Eikös ne versaali ja gemena ole parempia ilmauksia kirjaimen muodon ilmaisemiseen?

Ei. Iso kirjain on vakiintunut tarkoittamaan A-kirjainta ja pieni kirjain tarkoittamaan a-kirjainta. Fyysisellä koolla ei ole merkitystä, koska teksti katsotaan kirjoitettavan yhdellä kirjasintyypillä ja -koolla.

Hämmentää.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013

Mä en oikeesti tienny sitä datajuttua, arvasin sen perusteella, mikä kuulosti järkevimmältä. Kalevalan päivän tiesin siksi, että olen joskus tarkistanut miten se kirjoitetaan, kun en ole ollut varma. Se perhanan aivohaveri ihmetyttää ja ärsyttää vieläkin. Mistä te sellaisen sanan ootte oppineet ja miksi minä en oo? Ihan tyhmä sana. :/

asdf
Seuraa 
Viestejä11382
Liittynyt16.3.2005

11/11. Seurailen suomen kielen lautakunnan päätöksiä osaksi mielenkiinnosta ja osaksi siksi, että osa-aikaisen ammattini vuoksi kai pitäisi.

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010

Vain 8/11. Ministeriön nimi pienellä, XXX ZZZ -kappale (<<-ei taida tuokaan olla oikein tässä), ja tuplapassiivi ei olla tehty (luulin, että molemmat olisivat ok).

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Vaihdokas
Se perhanan aivohaveri ihmetyttää ja ärsyttää vieläkin. Mistä te sellaisen sanan ootte oppineet ja miksi minä en oo? Ihan tyhmä sana. :/

Tästä aivohaverista luin jutun Ylen verkkosivuilta tuossa joku aika sitte.

Ihteä pännii se Manaus, tiedän miten taivutetaan vieraat konsonanttiloppuiset paikannimet. Kalevalan päivä hävettää vähäsen...

Hämmentää.

Erer
Seuraa 
Viestejä346
Liittynyt29.11.2010

Minulla oli kolme arvausta, jotka menivät oikein. Haltia oli ennen se satuolento ja haltija joku ihminen joja pitää hallussaan esim. omaisuutta. Tämä on näköjään osittain muuttunut syksyllä 2013. Nyt saa satuolentoa kutsua jommaksikummaksi. 

mirab kirjoitti: Israel on tuhottava. Kuulemma myös sianliha on kielletty Israelissa. Maailmanpankki kirjoitti: MENA-maiden non-oil-vienti on pienempi kuin Suomen. Kts myös http://tinyurl.com/lobwaek ja http://tinyurl.com/o3hs9ro

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat