Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Kaikki lähtee siitä että yhtäkkiä piti repiä tapetit irti eteisaulasta tarkoituksena maalata se lopulta valkoiseksi. Siinä ohessa tuli revittyä rappusten alapäästä sellainen puolen metrin "kaidepätkä" tukipylväineen auki, eli panelointi pois koska oli niin rumat ja huonot eikä listat pysyneet kiinni ja kaikkea. No sellaiset tukipuurakenteet siihen jäi jäljelle. Jollainhan ne pitäisi sitten päällystää. Mietin kipsilevyä mutta se olisi varmasti mennyt vituiksi. En tiedä onko kipsilevystä kannattavaa tehdä tuollaisia hankalia muotoja. Ehkä olisi, ihan sama. Päädyin vaneriin koska en keksinyt mitään muutakaan, en minä näistä asioista mitään tiedä ja kun ei haluaisi ammattilaistakaan tällaisen pikkuasian takia palkata.. vaneria ne K-raudassakin ehdotti niin miksipä ei. Nyt mulla on vaneria ja olen jo jonkin verran sitä päällystänyt sillä vanerilla. Ei siinä muuten kai mitään mutta ilmeisesti se puuna elää jonkin verran että saumat olisi kai pitänyt jättää auki? No enhän minä. Voin toki vielä ottaa niitä irti ja jättää rakoa jos jaksan. Lähinnä oli haaveena että kulmista ja nurkista olisi saanut tasaiset ja listattomat. Mutta eihän se varmaan ole mahdollista. K-raudassa sanoi että listat on pakko laittaa ei siitä muuten tule mitään. Harmittaa. En haluaisi listoja näkyviin. Mutta jos on pakko niin kai sitä sitten. Miten käy tuollaisille "umpisaumoille" vanerilevyjen kanssa jos vaan yrittää väkisin saumata jollain aineella ja maalata päälle? Räjähtääkö se? Tulee murtumia maaliin?

Myönnän että asiat joista ei mitään tiedä, kannattaisi jättää ammattilaisille tai muille osaajille, mutta nyt vain ei tullut tehtyä niin. Ajattelin että tää on ihan helppo keissi.

くそっ!

Kommentit (2)

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005

Vedä akryylimassaa niihin kulmiin yms. ja maalia päälle.

Pysyy ja toimi jos hyvin käy.

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

myl
Seuraa 
Viestejä224
Liittynyt18.11.2010

Puu elää aina, joten sauma alkaa irvistää jossakin vaiheessa.

Silikonimassalla voi yrittää tehdä elastista saumaa, mutta ei sekään lopullinen ratkaisu ole.

Jos liimaat sauman kohdalle lasikuitunauhaa ja vedät päälle tapetin, niin saattaa kestää.

Tai sitten ei.  Vaikea on tehdä ilman listoja.

-myl

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat