Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

mikäs se onkaan? Kummaa, etteivät ns. lentäjänlasit luovuta kyseistä tietoa, vaan palauttavat massan artikkeileita, jossa termiä käytetään olettaen, että lukija sen tuntee. (Eikö siis maailmanlaajuisverkossa ole Wanhaa Kunnon Tietosanakirjaa, todellista virtuaalista Pikkujättiläistä?)

Miten tietokonevanhuksesta huomaa, jos se on joutunut kyberiittisen kapinakoneiston kohteeksi?

Pähkäilyni perustana on tietenkin tieto siitä, että Windows XP -järjestelmää ei pian enää huolleta, tueta entiseen tapaan.  Kun käyttäjä vain haluaa hyödyntää vanhasta laitteesta sen viimeisetkin tehonrippeet, niin miten iso riski koituu virushyökkäyksestä ... tai tuleeko kenties korvausvastuita, jos käyttäjä (muka)tietämättömyyttään jatkaa epäilyttävästi köhivän seniorikoneen käyttämistä maailmanlaajuisessa tietoverkossa?

Kommentit (2)

Reiska
Seuraa 
Viestejä5206
Liittynyt6.5.2007

En tiedä tapausta, että kukaan olis joutunu korvausvastuuseen..

Jos tietoturva huolettaa, vaihda linuxiin, pääsee ilmaseks, vaikka se vähän erilainen käyttis onki. Muuten joutuu kukkaroa raottamaa, tai menemää nykyisellään. Riskejä olen väärä ihminen arvioimaa.

Per se

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

On kaksi suositeltavaa lähestymistapaa jos yhä samaa konetta haluaa käyttää: XPkoneisiin kannattee vaihtaa ennen kuin käyttöliittymän päivitykset lakkaa tai sitten ottaa pois nettikäytöstä kokonaan.

Käyttöliittymän vaihtamisessa on taas kaksi vaihtoehtoa, ostaa uusi windows tai sitten laittaa ilmainen linux järjestelmä. Jos kone on kovin vanha ja vielä haluaa pysytellä windowsissa niin silloin kannattee hankkia kokonaan uusi kone koska luulen että uudemmat käyttöjärjestelmät saattaa viedä enempi tehoja itse koneesta jolloin vanhempien koneiden tehoilla on hankaluuksia pyörittää niitä ja varsinaisia ohjelmia.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat