Seuraa 
Viestejä1691
Liittynyt14.3.2010

Kansakoulua

On paljon parempi tietää kaikesta jotakin, kuin jostakin kaikki. Pascal

Ja muutoin olen sitä mieltä, että Petteri Taalas pitää erottaa!

Kommentit (11)

salai
Seuraa 
Viestejä7369
Liittynyt17.3.2005

Tämän "gallupin" tuntemattomaksi jäänyt (apukoulussa luokalle jäänyt idiootti?) utelija voisi seuraavaksi kysellä vaikkapa:

"Minkä merkkistä kännykkää käytit lapsena?"

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3203
Liittynyt30.5.2010

Kävin kansakoulua, sitten kovatasoista oppikoulua, ja lopuksi kaksi vuotta peruskoulua.

Seula oppikouluun ei ollut tarpeeksi tiukka.

Sinne pääsivät kaikenlaiset häiriköt.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
Liittynyt21.12.2012

Ei mitään käryä miten tuo luokittelu menee, mutta sanoisin omien kokemusten perusteella, että keskitsydeemiä. Kahdessa eri peruskoulussa olin ja ainut ero oli mulkku luokan opettaja. Tai oikeastaan se oli molemmissa mulkku, eli vastaisin molempien olleen aika samaa. 

Saattai olla helppoja tai vaikeita, v*tustako sitä tietää, mutta heitetään että keskivertoshittii.

My feeling always is, if I thought of it, somebody else has thought of it

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
Liittynyt21.12.2012

Hieman asioita mietittyäni täytyy kuitenkin todeta, että kävin ensin helppoa ja sen jälkeen keskimääräistä alakoulua.

Kävin kolme ensimmäistä vuotta toisessa koulussa ja lukemattakan meni hienosti, toisessa koulussa meni sitten astetta kehnommin. Muuttujia tosin ei varmastikaan ollut sitten ensimmäistäkään, joten vaikea sanoa. Kuitenkin ensimmäisestä viestistäni poiketen väittiäisin ensin päässeeni helpolla ja sitten toisessa koulussa edelleen helpolla, mutta oma kiinnostus olisi ssitten heikommassa hapessa ja näin ollen se oli keskimääräinen. (helppoa, itselle vaikeaa = keskivaikeaa).

My feeling always is, if I thought of it, somebody else has thought of it

malierk
Seuraa 
Viestejä124
Liittynyt6.8.2013

Sain lukutaidon 1-2 luokalla, johon ei ollut yhtään kiinnostusta, koska en harrastanut lukemista vaan tutkin asioita itse ja kerran pienen onnettomuuden kautta. 3-4 luokalla kuulemastani vitsistä sain idean erästä projektiani varten, jota yritän toteuttaa parhaillaan. 5-6 luokalla sain täsmällisyyttä ja tietoa siitä mitä ei ole osoitettu vielä faktaksi ja tiedonmurun, että en ole hullu, kun huomasin ilmiön olemassaolon.

malierk
Seuraa 
Viestejä124
Liittynyt6.8.2013
malierk

Sain lukutaidon 1-2 luokalla, johon ei ollut yhtään kiinnostusta, koska en harrastanut lukemista vaan tutkin asioita itse ja kerran pienen onnettomuuden kautta. 3-4 luokalla kuulemastani vitsistä sain idean erästä projektiani varten, jota yritän toteuttaa parhaillaan. 5-6 luokalla sain täsmällisyyttä ja tietoa siitä mitä ei ole osoitettu vielä faktaksi ja tiedonmurun, että en ole hullu, kun huomasin ilmiön olemassaolon.

Se onnettumuus oli täysin itse aiheutettua. Meillä oli vanhamallinen ilmakivääri ja tutkin, kuinka ilma tulee piipusta, että panos lähtee liikkeelle. Aloitin varovasti kokeilemalla eri etäisyyksiltään piipusta kauempaa lähtien etusormellani. Ja lopulta päädyin, niin lähelle, että laitoin sormen taittuvan koneiston väliin ja pistin silmäni kiinni ja menetin etusormestani palasen. Valehtelin, että oli sakset jääneet ovenväliin ja ja sormeni oli saksenterien välissä. En tiedä edes miksi valehtelin, mutta tunsin häpeää sormea käyttäessäni tai muille näyttäessäni sitä vuosikymmeniä.

Opin nyt, että olisi pitänyt heti ehkä kertoa totuus, että laitetta olisi voinut muuttaa. Muistan Ammattikoulussa kaverini sanoneen, kun hän kysyi, että kuinka katkaisin sormeni ja kerrottuani totuuden, että Haapajärvellä jollakin on samanlainen sormi ja ehkä samasta tapahtumasta ja olen pahoillani hänen puolestaan, että en voinut kertoa totuutta riittävän ajoissa.

malierk
Seuraa 
Viestejä124
Liittynyt6.8.2013
malierk
malierk

Se onnettumuus oli täysin itse aiheutettua. Meillä oli vanhamallinen ilmakivääri ja tutkin, kuinka ilma tulee piipusta, että panos lähtee liikkeelle. Aloitin varovasti kokeilemalla eri etäisyyksiltään piipusta kauempaa lähtien etusormellani. Ja lopulta päädyin, niin lähelle, että laitoin sormen taittuvan koneiston väliin ja pistin silmäni kiinni ja menetin etusormestani palasen. Valehtelin, että oli sakset jääneet ovenväliin ja ja sormeni oli saksenterien välissä. En tiedä edes miksi valehtelin, mutta tunsin häpeää sormea käyttäessäni tai muille näyttäessäni sitä vuosikymmeniä.

Opin nyt, että olisi pitänyt heti ehkä kertoa totuus, että laitetta olisi voinut muuttaa. Muistan Ammattikoulussa kaverini sanoneen, kun hän kysyi, että kuinka katkaisin sormeni ja kerrottuani totuuden, että Haapajärvellä jollakin on samanlainen sormi ja ehkä samasta tapahtumasta ja olen pahoillani hänen puolestaan, että en voinut kertoa totuutta riittävän ajoissa.

Erkki Maliniemi

Arroios enkä vaihda
Seuraa 
Viestejä84
Liittynyt30.11.2013

Alakoulu (2 vuotta), yläkoulu (2 vuotta), pyrkiminen oppikouluun, ja karsinta oli ankara. Siellä keskikoulua 5 vuotta tai itse asiassa koulua 8 vuotta, sillä keskikoulutodistuksen ottaminen olisi merkinnyt uudelleen ilmoittautumista lukioon, ja tunkua oli silloin sinnekin.

Koulujen tasoa tuskin oppilas pystyy arvioimaan. Opettajat valtaosaltaan epäpäteviä eivätkä hallinneet alaansa. Poikkeuksiakin oli. Karsinnan ansiosta oppilaat parhaasta päästä, ja tehokeinona oli luokalle jättäminen. (jota en kokenut).

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat