Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Sanaristikkotehtävät ovat myös oman aikansa kuvastin. Haetaanhan vastaussanoiksi ajankohtaisten ihmisten ja ilmiöiden nimiä.

Miten helposti on vielä saatavana esimerkiksi niin ammoisia kuin 1980-luvun ristikkotehtävälehtiä ja -kirjoja tai julkaistaanko yksittäisia vanhoja tehtäviä enää missään? Olisi kiinnostavaa tietää, miten vaikeaa nykyratkojan on selviytyä kolmenkaan vuosikymmenen patinoimassa ristisanamaailmassa.

Kommentit (5)

Sepi
Seuraa 
Viestejä3265
Liittynyt16.3.2005

Olen pohtinut samaa asiaa. Lapsena seurasin tätini ristisanantäyttöä aikakauslehdessä ja joskus on mietityttänyt kuinkahan mahtaisivat ratketa nyt? Osa vihjeistä on usein ajankohtaisasioista eli laaja yleissivistys auttaisi varmaan pitkälle...

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Mielenkiintoinen kysymys. Olen tässä jokusen vuoden vaihtelevalla mielenkiinnolla täytellyt ristikoita, ja näyttäisi tässä vaiheessa siltä että esim. atta alkaa olemaan harvinaistumaan päin. Sensijaan atakki ja ukuli rulettavat vielä kovasti. Mitä varsinaiseen historiaan tulee, Atik Ismail keikkuu kyllä vielä tukevasti ristikoissa.

Vaikken mikään suuri salaliittoteorioiden fani olekaan, olen joskus miettinyt että jos ristikoihin alkaa runsain määrin tulemaan jotain ajankohtaista maan nimeä, merkkaako tämä että kohta USA miehittää kyseisen valtion. (Tai miksi sitä sitten pitäisikään nimittää sitä miehitystä, maailman poliisitointahan USA katsoo hoitavansa.)

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Poimin joskus roskiksista vanhoja kuvalehtiä koska niissä on osittain ratkottuja ristisanatehtäviä.

Saan mielihyvää kun ratkaisen toisilta keskenjääneitä ruudukkoja, ja säästän aikaa, kun rutiiniosuus on jo tehty.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat