Seuraa 
Viestejä827
Liittynyt14.12.2013

Kun olen pelannut pelejä veikkauksessa tai nettipokerissa, niin tuntuu että jos ei ole kohteeseen uskoa, niin pelionnikin on sen mukaista että ei taho oikein voittaa. (oletko huomannut kysesein ilmiön?). Ja heti jos on varma voitosta niin myös yllättävän usein tärppää. Joskus tuntuu että epäilys voitosta siirtyy pelajiin, esim. jalkapallossa, siten että varman kohteen pelikin kääntyy samantien huonoksi. Onko teorioita kyseisestä asiasta? :)

If this world isn't about me and it certanly isn't about of you either, - then who the f**k about of us it is then?"

Sivut

Kommentit (25)

deep purpose
Seuraa 
Viestejä827
Liittynyt14.12.2013
jees

Sitä kutsutaan vahvistusilluusioksi. Vaihtoehtoinen teoria onkin jo sitten telekinesia, joka on huonosti tunnettu ilmiö. Varmuudella voidaan kuitenkin sanoa, ettei se perustu tunnettuihin luonnonvoimiin.

Luulinkin jotain tommosta sen olevan. Entäs ootkos ajatellut mahdollisia muutoksia ottelun tulokseen mikä voisi johtua siitä kun esim. kirjoitat englantilaselle nettikaverille netin kautta, joka menee paikalle ottelua seuraamaan?

If this world isn't about me and it certanly isn't about of you either, - then who the f**k about of us it is then?"

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
deep purpose
jees

Sitä kutsutaan vahvistusilluusioksi. Vaihtoehtoinen teoria onkin jo sitten telekinesia, joka on huonosti tunnettu ilmiö. Varmuudella voidaan kuitenkin sanoa, ettei se perustu tunnettuihin luonnonvoimiin.

Luulinkin jotain tommosta sen olevan. Entäs ootkos ajatellut mahdollisia muutoksia ottelun tulokseen mikä voisi johtua siitä kun esim. kirjoitat englantilaselle nettikaverille netin kautta, joka menee paikalle ottelua seuraamaan?

Minun grandioosit illuusioni rajoittuu lähinnä vastakkaiseen sukupuoleen.

Tarkoitan siis madonna-huora-kompleksia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Madonna%E2%80%93whore_complex

Mutta se oli vitsi. Oikeasti minun on vaikeaa nähdä, kuin puutteessa, huoraa muuna kuin lasteni äitinä. No sekin oli vitsi. Oikeasti mua ei kiinnosta vittuakaan. (Ei se ollut vitsi. Oikeasti arvostan naisia aivan liikaa jotta kenestäkään olisi täyttämään kategoriaa. Kai siinäkin on taas vaihteeksi kyse äitistä. Mistäpä ei, ainakaan hänen kuolemansa jälkeen. *Nyyh*)

deep purpose
Seuraa 
Viestejä827
Liittynyt14.12.2013

Jees, enoni mukaan naisia ei pidä arvostaa liikaa - silloin suhteesta voi jotain edes tulla. Olen sen sanomisen jälkeen kasvanut suhde-asioissa melko lailla. Kokeile sinäkin. :D

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1767
Liittynyt9.6.2011

Eiköhän se jalustalle nostaminen ja suoranainen palvominen ole suunnilleen arvostamisen maksimi? Ja melkein kaikkihan tietää että siitä ei hyvä seuraa. Toisin kuin voisi loogisesti kuvitella että nainen pitäisi tuollaisesta palvomisesta, niin käykin päinvastoin ja naikkonen lähtee vieraisiin. Sen sijaan miehet, jotka sopivin väliajoin vaikkapa pistävät naista turpaan kunnolla, yleensä menestyvät naismarkkinoilla kaikkein tehokkaimmin.

Eli siis ei kannata arvostaa liikaa.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013

^Jalustalle nostamisessa on ikävää se, että siltä jalustalta tippuminen sattuu aina jonkin verran, vaikka sille ei itse olisikaan tahtonut nousta.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
deep purpose

Jees, enoni mukaan naisia ei pidä arvostaa liikaa - silloin suhteesta voi jotain edes tulla. Olen sen sanomisen jälkeen kasvanut suhde-asioissa melko lailla. Kokeile sinäkin. :D

Enosi ei voisi puhua enempää asiaa, mutta kuten sanoin, sanoillani ei ole arvoa (eli en ole jumala). Kyllä mä tajuan että naiset ovat tismalleen samanarvoisia, mutta ehkä siksi en heitä lasteni vanhemmiksi suo.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä827
Liittynyt14.12.2013
Vaihdokas
^Mitä tarkoitat, selitätkö tarkemmin? Mitä tarkoittaa, että arvostaa liikaa?

Tarkoittaa että ei pidä laskeutua naisen tasolle liikaa tai menettää miehyydestään oikeus olla mies.

Ei tarkoita että ei olisi tasa-arvot samoja molemmilla mutta jos naiselle antaa liikaa valtaa, suhde kariutuu siihen että mies alkaa mädäntymään sisältäpäin. Ei mies ole nainen ja nainen ei ole mies. Miehen ei kuulu alkaa palvelemaan naista koska jo apinoilla on se siten että mies on arvollinen olento. Nykykulttuuri tuhoaa miehiä aika lailla. Luulisi että tasa-arvo on kaksisuuntaista, mut on osoittautunut päinvastaiseksi. No joo, vähän liiottelua tää on, mut pointti on se että parempi olla sinkku heteromies kun menettää miehen ylpeyden.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013
deep purpose

Tarkoittaa että ei pidä laskeutua naisen tasolle liikaa tai menettää miehyydestään oikeus olla mies.

Kuten tietenkin ymmärrätkin, ilmaisu "laskeutua naisen tasolle" sisältää automaationa oletuksen, että naisen taso on alempi kuin miehen taso. Voisitko tarkemmin selittää, millä tavoin ja millä tasoasteikolla naisen "taso" on alempi kuin miehen vastaava? Ja mistä tasosta on kyse? Ja mitä miehen on tehtävä laskeutuakseen kyseiselle tasolle?

deep purpose

Ei tarkoita että ei olisi tasa-arvot samoja molemmilla mutta jos naiselle antaa liikaa valtaa, suhde kariutuu siihen että mies alkaa mädäntymään sisältäpäin. Ei mies ole nainen ja nainen ei ole mies. Miehen ei kuulu alkaa palvelemaan naista koska jo apinoilla on se siten että mies on arvollinen olento.

Mitä tarkoitat sanoessasi "jo apinoilla se on siten että mies on arvollinen olento"? Millainen määrä valtaa on naiselle liikaa, ja kuinka vallan tulisi mielestäsi jakautua parisuhtessa? 

deep purpose

Nykykulttuuri tuhoaa miehiä aika lailla. Luulisi että tasa-arvo on kaksisuuntaista, mut on osoittautunut päinvastaiseksi. No joo, vähän liiottelua tää on, mut pointti on se että parempi olla sinkku heteromies kun menettää miehen ylpeyden.

Tämän kaltaisia hokemia kuulee, mutta osaisitko syventää niiden merkitystä? Minustakin ihmisen on parempi sinkkuna kuin suhteessa, jossa ei arvosteta.

deep purpose
Seuraa 
Viestejä827
Liittynyt14.12.2013
Vaihdokas
deep purpose
Kuten tietenkin ymmärrätkin, ilmaisu "laskeutua naisen tasolle" sisältää automaationa oletuksen, että naisen taso on alempi kuin miehen taso. Voisitko tarkemmin selittää, millä tavoin ja millä tasoasteikolla naisen "taso" on alempi kuin miehen vastaava? Ja mistä tasosta on kyse? Ja mitä miehen on tehtävä laskeutuakseen kyseiselle tasolle?

Miehen ja naisen taso ovat samassa luokassa. Mutta kyse on enemmänkin käytännön ongelmasta, että tarviiko edes alkaa soveltamaan muutosleikkejä parisuhteen osuttua kohdalleen. Ei!

Minä rakastan naisia ja kunnioitan heitä paljon, mutten olisi valmis olemaan mitään muuta kuin olen jo nyt. + tietysti se että aina neuvotella saa.

Vaihdokas
deep purpose
Ei tarkoita että ei olisi tasa-arvot samoja molemmilla mutta jos naiselle antaa liikaa valtaa, suhde kariutuu siihen että mies alkaa mädäntymään sisältäpäin. Ei mies ole nainen ja nainen ei ole mies. Miehen ei kuulu alkaa palvelemaan naista koska jo apinoilla on se siten että mies on arvollinen olento.
Mitä tarkoitat sanoessasi "jo apinoilla se on siten että mies on arvollinen olento"? Millainen määrä valtaa on naiselle liikaa, ja kuinka vallan tulisi mielestäsi jakautua parisuhtessa?
Apinat jotka ovat ihmisten sukulaisia, osaa nää valta-asettelut paremmin kuin me ihmiset. Siellä turha politikointi on jätetty pois kokonaan. Viittaan siihen että ei miehiä pidä kasvattaa liikaa mammanpojiksi. He eivät pärjää yhteiskunnassa samalla aaltopituudella. Valta ei saa olla suhdannekysymys parisuhteessa. Mielummin jättää valtataistelu pois ja olla hyvä mies vaimolle ja päinvastoin. Mutta ehkäpä nyt olen v*****ntunut vaan nykynaisten passivisuuteen ymmärtää miehiä.

Vaihdokas
deep purpose
Nykykulttuuri tuhoaa miehiä aika lailla. Luulisi että tasa-arvo on kaksisuuntaista, mut on osoittautunut päinvastaiseksi. No joo, vähän liiottelua tää on, mut pointti on se että parempi olla sinkku heteromies kun menettää miehen ylpeyden.
Tämän kaltaisia hokemia kuulee, mutta osaisitko syventää niiden merkitystä? Minustakin ihmisen on parempi sinkkuna kuin suhteessa, jossa ei arvosteta.

Naapurinainen joka käy mun luona on ainakin sanonut että "Miehet ovat reilumpia". Kai se on se vanha tuttu juttu, että nainen on sokea olento ja vieläkin odottaa valkoista ratsumiestä ovensa taakse. Mehän niitä kaikki ollaankin. Valitseeko nainen mielummin sielukaverin vai rikkaan jolla on varaa kaikkeen mitä tarvitsee? Mä en itse valitsisi naista ainakaan minkään ulkopuolisen kriteerin perusteella kuten raha. Ajattele jos mies on vielä ruma ja saadaan rumia vauvoja, hehe. :D

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013
deep purpose

Miehen ja naisen taso ovat samassa luokassa. Mutta kyse on enemmänkin käytännön ongelmasta, että tarviiko edes alkaa soveltamaan muutosleikkejä parisuhteen osuttua kohdalleen. Ei!

Mutta samalla tavallahan mieskin voi haluta naisen muuttuvan mieleisekseen, että en välttämättä näe tuossa eroa sukupuolten välillä. Mutta ei minustakaan suhde toimi, jos kelvatakseen on muututtava joksikin muuksi.

deep purpose

Minä rakastan naisia ja kunnioitan heitä paljon, mutten olisi valmis olemaan mitään muuta kuin olen jo nyt. + tietysti se että aina neuvotella saa.

Itse henkilökohtaisesti toivoisin itseäni arvostettavan yksilönä, omien ominaisuuksieni tähden, enkä naiseuteni tähden. Ylipäänsä en näe miten naiseus itsessään olisi erityisen arvostettava asia - sen enempää tai vähempää kuin mieheyskään.

deep purpose

Apinat jotka ovat ihmisten sukulaisia, osaa nää valta-asettelut paremmin kuin me ihmiset. Siellä turha politikointi on jätetty pois kokonaan. Viittaan siihen että ei miehiä pidä kasvattaa liikaa mammanpojiksi. He eivät pärjää yhteiskunnassa samalla aaltopituudella. Valta ei saa olla suhdannekysymys parisuhteessa. Mielummin jättää valtataistelu pois ja olla hyvä mies vaimolle ja päinvastoin.

Minustakaan parisuhde ei saa olla mitään valtataistelua.

deep purpose

Mutta ehkäpä nyt olen v*****ntunut vaan nykynaisten passivisuuteen ymmärtää miehiä.

Sori... mutta nyt en ymmärrä. (:D) Minkälaista ymmärrystä miehet mielestäsi tarvitsisivat naisilta?

deep purpose

Naapurinainen joka käy mun luona on ainakin sanonut että "Miehet ovat reilumpia". Kai se on se vanha tuttu juttu, että nainen on sokea olento ja vieläkin odottaa valkoista ratsumiestä ovensa taakse. Mehän niitä kaikki ollaankin. Valitseeko nainen mielummin sielukaverin vai rikkaan jolla on varaa kaikkeen mitä tarvitsee?

Riippuu varmasti naisesta että kumman valitsee. Yksilökohtaista, ihan niin kuin miehilläkin. Mutta: "nainen on sokea olento..." .. tota, jos saan neuvoa, niin jos olet sinkku, niin älä nyt ainakaan kenenkään naisen kuullen tuollaisia lauo, jos suhteesta haaveilet.. :D

deep purpose

Ajattele jos mies on vielä ruma ja saadaan rumia vauvoja, hehe. :D

No sanoppa muuta. Onneksi mun vauvat on jo tehty ja nättejä tuli. <3

deep purpose
Seuraa 
Viestejä827
Liittynyt14.12.2013
Vaihdokas
Mutta: "nainen on sokea olento..." .. tota, jos saan neuvoa, niin jos olet sinkku, niin älä nyt ainakaan kenenkään naisen kuullen tuollaisia lauo, jos suhteesta haaveilet.. :D

Tätä just tarkoitan, miksi muuten täydellinen suhteenalku voi kariutua johonkin tällaiseen, pikkujuttuun. Eli silloin naisen vastaus voisi olla "Olen sokea, mutta hyvä ottamaan sulta suihin" Myisi! :D

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013

Myisi varmaan, en epäile. Toinen juttu sitten, että haluaako nainen myydä itsensä suhteeseen, jossa mies näkee hänet sukupuolensa perusteella sokeana olentona ja kokee hänen olevan itseään alemmalla tasolla (jolle siirtyminen olisi laskeutumista). Sanavalinnat kertovat asenteista, asenteet kertovat ajattelusta, ajattelu on sitä mitä ihminen pohjimmiltaan on.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat