Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Kurkistan jääkaappiin tarkistaakseni, pitääkö ostaa kevytmaitoa. Koleassa köllöttää
sinitunnisteinen jugurttitölkki lajikumppaneineen. Ostan siis köykäistä puuronhöystettä, kahvikullanvalkaisijaa.

Hyllyttäessäni hankintojani kotikylmiöön huomaan, että jugurteiksi tunnistamani tölkit ovat tässä
välissä muuttuneet MAITOPAKKAUKSIKSI! Olin siis ostanut lisää maitoa, jota on nyt kolmatta litraa
varastossani, pian vanhentumassa.
Ihmettelen: voinko nähdä näin väärin, tulkita tiedostamatta havaintoni noin virheellisesti ja
koska näköjään voin, niin mikä selittää järjettömän ilmiön. Tuskinpa maidontuottajat ja kauppiaat ovat
sentään etäältä ohjelmoineet elimellistä keskusyksikköäni tekemään virhehavaintoja, jotta
nykyajan kauppa-Lopojen helposti pilaantuvien elintarvikkeiden menekki kasvaisi. Niin skifistisiksi en edes minä heitä luule.

Omakohtaisen kokeellisesti totean todistetuksi jo muualla tutkitun teesin: emme voi aina luottaa edes omiin silmiimme.

Mutta mihin voimme luottaa, jollemme ihkaomiin aisteihimme?

Kommentit (3)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Sattuuhan sitä. Ostan melkein joka kerta yhtä ja samaa maustamatonta AB-jogurttia litran tölkissä ja nyt ne olivat muuttaneet sen pakkausta. Ostin pitkästä aikaa samalla reissulla myös AB-piimää. Illalla päätin tehdä tavanomaisen jogurtti-iltapalan ja kaivoin purkista ananaspaloja lautaselle. Nappasin jääkaapista jogurttitölkin, avasin ja kaadoin ananasten päälle - kuten aina.

Ihmettelin sitten että kovinpa on liruksi jogurtti käynyt. Maistaessa tajusin että olin kaatanut lautaselle piimää.

No, saihan senkin sotkun sitten lipiteltyä. Ei se ananas piimässä pahaa tee. Minä kun vaan en ihan kauhea piimän ystävä ole, mieluiten hulauttaisin sen mahd. nop. kerralla alas.

En ymmärrä miksi niitä pakkauksia pitää olla jatkuvasti muuttelemassa. Jopa niin että nyt on sellaista muovikorkkia siellä sun täällä. En meinaa saada sitä millään kiinni. Mutta onko se ruuvailu helpompaa vai vaikeampaa, kuin repiä niitä pahvitölkkejä siitä yläosastaan, jossa touhussa välillä kävi aina niin että repeytyi täysin tohjoksi koko shaisse tai ei siis avautunut niin mitenkään, en tiedä. Mutta tuskin voi olla hyväksi tunkea sitä muovia kaikkialle.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Itse tartun lähes päivittäin väärään tavaraan...

On aiheuttanut todella noloja tilanteita ajoittain. Tyypillisimmin jalkaan menee väärää paria olevat sukat, jos menevät ylipäätään.

Elämä on.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Useiden silmälasien kanssa touhutessa joskus on käynyt että meinaan laittaa lasit päähän vaikka minulla on jo (toiset) lasit päässä. Nuorempana kun käytin piilolinssejä meinasin yksi aamu rynnätä bussille vaikkei ollut mitään laseja päässä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat