Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kävin keskiviikkona työkkärissä pisti 5. päivän kurssille johonkin missä haetaan jotain suuntaa. 

Onko kellään kokemuksia näistä kursseilta noin siis viime vuosilta.  ei 10 vuotta sitten. Olen kuullut että taso on noussut.  Eka työkkärin setä meinasi laittaa 2 kuukauden kurssille missä olisi ollut ilmaistyötä. Mutta se ei käynyt, koska käyn osa-aikatöissä niin haluan katsoa tuleeko sitä kautta mitään työtehtäviä tai kokoaika työtä. Luulisi että oikeissa palkkatöissä käyden on enemmän työvoimakelpoisempi kun työvoimatoimiston kohti työelämää ja koulutus kurssia käyden. 

Nythän moni louskuleuka taitaa olal työttömänä täältäkin palstalta,  niin luulisi että kokemusta  on kertynyt.   Varsinainen työvoimakoulutus on hyvä laatuista nykyään tutkimuksien mukaan 50 prosenttia suorittaneista on työllistynyt.

Niihinkään ei pääse helposti. Kävin viime syksynä hakeutumassa rekrykoulutukseen niin työnantaja esitteli vain tyhjiä tilauslistoja. Jäi ainakin ihan luotettava kuva työnantajasta ei paljon maalannut turhia mielikuvia.  työntekijöitä huonoista talousnäkymistä huolimatta. 

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Ai tieris pääty elämänhallintakurssille. Siellä opetellaan pesemään hampaita ja laittamaan makaronilaatikkoa.

Mä kävin siellä kerran ja sitten ne jo rupeski jo virittämään ansaa kun olin "pelottava" (suoraan potilasrekisteristä) Vitutti vaan se saatanan halveksuva asenne, enkä edes ollut verbaalisesti agressiivinen. Vain ärtynyt. Noh, en mennyt varatulle lääkäriajalle, jossa olikin sitten tarkoitus pistää ämmä (lähete psykiatriselle) päälle. Sillä kertaa väistin luodin. Vedän sitä huoraa turpaan jos uudestaan pakottaa sen puheille.

Mutta joo. Muista ettei kannata sitten purra hampaita yhteen, tai katoo kaikki ihmisoikeudet viimeistään siinä kohtaa.

Vierailija

Muuten jos osoittautuu että susta ei ole, niin kannattaa masentua. Masennuksella on ihan selkeä funktio eliinjäämisen kannalta. Se hetkellisesti heikentää näkymiä, mutta avaa mielen uusille horisonteille. Ei kannata kuunnella noita holhoavia urpoja, vaikka se monen vatipään egoa hiveleekin, kun on joku pyyhkimässä persettä. Itse en moisesta symbioosista niin välitä. Sairauden siitä tekee yhteiskunta joka tekee siitä merkityksettömän. Normatiivinen etiikka ylittää deskriptiivisen. Häpäisyn arvo pyritään säilyttämään jo ihan esimerkiksi kirosanoilla. Jos joku sanoo sua äpäräksi niin sun pitäisikin loukkaantua, mutta toisaalta ketään ei saisi loukata. Ihan päätöntä. Sitä ei saa edes päättää koska ja minkä kokee loukkaavaksi.

Mun päässä on maaginen mikseri, kun mä tyrin niin mä syytän vain itteeni.

http://www.youtube.com/watch?v=aPNJEWqnMkc

Vierailija

Että sellainen moniarvoinen yhteiskunta. Se on niin kauan moniarvoinen, kunnes joku pysähtyy miettimään onko keisarilla vaatteita. Yritä siinä nyt sitten olla oman elämäsi pioneeri.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
jees

Ei tietenkään. Se työllistytkö vai et, riippuu siitä onko susta mihinkään.

Ei työllistyminen siitä riipu. Myös sellainen ihminen voi olla työllistymättä josta on johonkin.

Vierailija
tiäremiäs

Nimimerkki jees nyt ei tainut tajuta mitä meinasin, kun syytää noita juttujansa.  Yleisellä tasolla puhun että onko näistä kursseista nykyään mitään arvoa.  

Kyllä mä tajuan. Aihe on vain sen verran kapea leikkaus kokonaisuutta.

Vierailija
CE-hyväksytty

Ei työllistyminen siitä riipu. Myös sellainen ihminen voi olla työllistymättä josta on johonkin.

Eli väität ettei missään ole mitään järkeä.

Mulla ei ole ainakaan ollut ikinä mitään ongelmia työllistymisessä. Ne joiden ongelmia työllistymisessä olen katsonut vierestä, luulevat poikkeuksetta että jollain on velvollisuus palkata heidät. tätä normi yhteiskunta sitä ja tätä ja joka vitun juttu koskettaa yhteiskuntaa ja vittu blaablaa.

Eikä mulla muuten ole mitään koulutusta. Ei mua tuu kukaan repii duuniin. Kun mä meen duuniin niin olen aina se paskin työntekijä jolla on pienin palkka. Usein mä oon vieläpä se joka ymmärtää että jotain pitää tehdäkin sen palkan eteen ja siihen se usein tyssääkin, kun lopulta heitän hanskat tiskiin tehdessäni muiden hommia. Ei mulle makseta siitä että pidän rattaat pyörimässä.

Paras palkankorotus jonka oon saanu oli 100% ja sekin parin viikon jälkeen. (Tosin ylitöistä, mutta se nyt taas ei muuta kuin korota sen korotuksen arvoa. Ainiin, kohta selitetään että niin sen pitäisi mennäkin, vaan ei. Sen päälle.)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
jees
CE-hyväksytty

Eli väität ettei missään ole mitään järkeä.

Jännä tulkinta.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Sitä juuri meinasin että tähän keskusteluun ei tarvi kumpaakaan ääripäätä mikä väittää että työtä saa jos tekee ja sitten että kaikki on paskaa. 

Tälläiset tyypit ovat esim. pilanneet suomi24 vastaavat keskustelut.

Eli asialinjalla pysytään ja asiassa. Onko näistä kursseista  mitään hyötyä, oli kysymys. 

Ja voi kertoa omakohtaisia kokemuksia mitä on hyötynyt tai ei ole. 

Simplex
Seuraa 
Viestejä3025
Liittynyt26.1.2010

Kävin aikoinani Qt-ohjelmnointikurssin - juuri ennen kuin Nokia päätti luopua Qt:n kehittämisestä. Oli erinomainen kurssi, vaikka minusta ei tullutkaan sitten kännykkäkoodaaja. Vastaavia IT-alan kursseja järjestetään aina silloin tällöin ympäri maata eri kurssittajien toimesta. Oman kokemukseni perusteella voin suositella. Tuollakin kurssilla vauhti oli varsin kova ja vaati omaehtoista harrastuneisuutta, jotta sai kurssista hyödyn irti. Päiväkerhoksi siitä ei todellakaan ollut, mikäli halusi työllistyä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat