Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Kuulemma perusmaidotkin muuttuvat korkkiversioiksi. Minä en henkilökohtaisesti tykkää. Purkkiin jää aina maitoa jota ei saa sieltä ulos. Huuhtelu ei onnistu kunnolla koska sinne jää huuhteluvesimaitoseosta jota ei saa sieltä ulos. Radiossa lueteltiin muitakin syitä miksi ovat kehnoja. Kuulemma perhe avaa vahingossa useita maitopurkkeja koska ei ole visuaalisesti näkyvillä mikä on valmiiksi avattu eli "käytössä". Ja sen sellaista. Lisäksi hinta nousee. Vanhuksien on kuulemma myös vaikea avata. Noissa on kaksi hyvää puolta, jotka ovat mahdollisuus säilytykseen vaakatasossa avaamisen jälkeen ja mahdollisuus helpompaan kuljettamiseen avaamisen jälkeen.

Miksi ei myydä näitä entisiä ja uusia korkillisia rinnakkain?

Pidätkö sinä uusista purkeista?

くそっ!

Sivut

Kommentit (55)

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005
Ronron
Pidätkö sinä uusista purkeista?

Vihaan uutta maitopurkkia pelkän periaatteenkin vuoksi, käytännöllisyydestä puhumattakaan. Periaatteena pitäisi olla, että jos se ei ole rikki, älä korjaa sitä! Perinteinen tölkki on toiminut täydellisesti vuosikymmeniä, miksi sitä piti nyt mennä muuttamaan? Varmaan siksi, että saavutetaan kustannussäästöjä, kun ei tarvi ylläpitää kahta erilaista tölkkilinjaa meijerissä. Mutta silti..

Kuulemma perhe avaa vahingossa useita maitopurkkeja koska ei ole visuaalisesti näkyvillä mikä on valmiiksi avattu eli "käytössä".

Ei siihen mitään perhettä tarvita.

Noissa on kaksi hyvää puolta, jotka ovat mahdollisuus säilytykseen vaakatasossa avaamisen jälkeen ja mahdollisuus helpompaan kuljettamiseen avaamisen jälkeen.

Minä olen ainakin säilyttänyt avattuja tölkkejä vaakatasossa ennenkin. Kuljetus on ehkä ainoa järkevä syy korkille, mutta ne mokomat on lanseerannu puolen litran maitotölkistäkin tämänmallisen version. Tämä on oikein hyvä purkkimalli jos maitoa pitää roudata mukaan retkelle tjs. Ison tölkin olisi voinut ihan hyvin säilyttää ennallaan, kun se edustaa arkitavaraa mitä säilytetään jääkaapissa.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Nykyäänkin on jo korkillisia nestetölkkejä. Ne ovat kuitenkin tetramallisia kuten suuri osa nykyisistä maito- ja maitotuotetölkeistä ja pakkaukset voi korkin lisäksi avata myös yläreunasta. Yläreunan avaaminen tuottaa myös niin avaran poistumisaukon, että viimeisetkin ravintopisarat saa hyödynnettyä ja tölkin huuhdeltua kierrätyskuntoon.

Pelkästään pikku korkista avattava ravintonestepakkaus ei kuullosta yhtä toimivalta ratkaisulta etenkin, jos pakkauksen poistoaukkoa on hankala laajentaa. Noottia valmistajalle!

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14005
Liittynyt16.3.2005

Pystyykö ne avaamaan niinkuin vanhanmallisetkin?

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Minä en meinaa saada ruuvattua sitä korkkia kiinni, aivan kuten muutkin tällaiset ruuvailujutut tuottavat näpeilleni problematiikkaa. Eikä tunnu ollenkaan hyvältä että muovin määrä jätteessä sen kuin lisääntyy. (Jotain muoviahan kai niissä pakkauksissa on toki ollut jo ennestään, koska pelkkä pahvi ei pidättäisi nestetavaraa.)

Vanhoissa purkeissa oli sitä vikaa että joskus sitä nokkaa ei saanut avattua kunnolla, vaan repeytyi koko höskä, mutta muistikuvieni mukaan tätä sattui useammin jogurttien kuin maitojen kanssa.

(Jogurttitölkin leikkaan saksilla levälleen sitten kun se on tyhjä, ja kaavin loput pahvin pinnalta, tai annan kissan nuolla jos on kyse maustamattomasta jogurtista.)

Jorma
Seuraa 
Viestejä2351
Liittynyt27.12.2008
Rousseau

Minä en meinaa saada ruuvattua sitä korkkia kiinni, aivan kuten muutkin tällaiset ruuvailujutut tuottavat näpeilleni problematiikkaa. Eikä tunnu ollenkaan hyvältä että muovin määrä jätteessä sen kuin lisääntyy. (Jotain muoviahan kai niissä pakkauksissa on toki ollut jo ennestään, koska pelkkä pahvi ei pidättäisi nestetavaraa.)

Ennen kauan sitten, silloin kun minä olin keski-ikäinen, olivat maitotölkit vahattua pahvia tai kartonkia, kuinka vain haluatte. Maan mainiota sytykettä takkaan tai uuniin. Nykyisinhän niitä ei ole voinut polttaa, koska vahaus on korvattu muovikelmulla. Kyllä kaikki oli ennen paremmin, minäkin olin nuorempi. Kyllä niissä korkeissa täytyy kuitenkin jotain erinomaista olla, vaikka kukaan tiede-palstan lukija ei ole sitä vielä huomannut.

Vierailija

Itse olen alkanut kiinnittämään huomiota muovipusseihin ja muistutankin aina kavereita pyöriäisistä jos he hamstraavat säkkejä pakasteilleen.

BTW: Siihen suggestion edut jäävätkin. Ei sillä pillua saa, sanoi Lauerma mitä tahansa. Tosta voi esimerkiksi nähdä miten jengi suggestoi itse itsensä. Osasta huomaa heti miten ne toimii odotetulla tavalla pelkästä sosiaalisesta paineesta. https://www.youtube.com/watch?v=Qk65kdAVNXI 

Pitäköön bileensä. Jos järjen ääni ei tavoita, niin ei siitä nyt ketään voi vankilaankaan pistää.

..Tosin en epäile hetkeäkään jotteiko avaintodistajan rooli hivelisi Lauerman egoa. On siinä varmaan aika mahtava fiilis kun pääsee päättämään kuka kuuluu kaltereiden taakse ja kuka ei. Todellisuudessa se raja on vaan niin hämärä että tuomiot perustuvat pelkkään auktoriteettiin. 

Tosta vielä tieteellinen näkemys aiheeseen.

https://www.youtube.com/watch?v=VS46DZe5usY

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Hommasin taannoin semmoisen kestopussin, olisiko ollut SPR:n pussi, johon paiskataan vaikkapa tomaatit ja liimataan hintalappu päälle, se lappu lähtee helposti irti ja voi käyttää sitä pussia varmaan helvetin pitkään. Vielä kun muistaisi pitää sitä mukana ja vielä kun tekisi mieli edes ostaa niitä tomaatteja. Banaaneihinhan saa siihen kuoreen sen hintalapun, ettei niille tartte pussia.

Viinirypäleetkin myydään nykyään muovirasioissa, joissa taatusti on paksuuden vuoksi rutosti enemmän muovia kuin olisi edes irtomuovipusseissa. Tai en minä ainakaan vuosiin ole enää nähnyt missään sellaista rypäleläjää josta saa itse repiä ne mieleisensä tertut irti. Kilohintakin noussut älyttömästi kun se on vaan puolen kilon se rasia, maksaa enemmän kuin mitä aikoinaan maksoi ne irtorypäleet kilo, jos olivat tarjouksessa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Rousseau

Viinirypäleetkin myydään nykyään muovirasioissa, joissa taatusti on paksuuden vuoksi rutosti enemmän muovia kuin olisi edes irtomuovipusseissa.

Mutta se voi olla erilaista muovia. Niinku että se voi hajota nopeampaa tai sen tuotantoprosessi voi olla parempi. En siis tiedä, mutta tarkotan siis, että ei pidä muovia paksuuden mukaan "tuomita".

Hämmentää.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
Vatkain
Rousseau

Viinirypäleetkin myydään nykyään muovirasioissa, joissa taatusti on paksuuden vuoksi rutosti enemmän muovia kuin olisi edes irtomuovipusseissa.

Mutta se voi olla erilaista muovia. Niinku että se voi hajota nopeampaa tai sen tuotantoprosessi voi olla parempi. En siis tiedä, mutta tarkotan siis, että ei pidä muovia paksuuden mukaan "tuomita".

Toivottavasti näin/noin.

offmind
Seuraa 
Viestejä15957
Liittynyt19.8.2008
Jorma
Kyllä kaikki oli ennen paremmin,

Ei nyt sentään kaikki.

Kyllä niissä korkeissa täytyy kuitenkin jotain erinomaista olla, vaikka kukaan tiede-palstan lukija ei ole sitä vielä huomannut.

Se on hieman kätevämpi kuin revittävät mallit.

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014

Minä avasin korkillisen mehupurkin enkä saanut traumaa jos ei nyt posttraumaa tee.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005

Olen odottanut monta vuotta tätä ja nyt se on tulossa.Hyvä homma..siirrytään pikkuhiljaa kohti 2000 -lukua.

Aina vituttanut kuin pientä oravaa jos on ottanut typerän suomalaisen maitotölkin mukaan eväisiin metsä yms. reissulle ,juonut siitä puolet ja puolet on kaatunut sitten eväslaukkuun tai johonkin hittoon kun ei ole ollut korkkitölkkiä.

Vielä kun saisi maidon myntiin muovipullossa ja kanisterissa niin hyvä olisi.

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat