Seuraa 
Viestejä7
Liittynyt25.6.2012

Minulla pyörii läppärissä Microsoft Office Outlook 2003 sähköpostiohjelma Windows 7 käyttöjärjestelmässä, joka on siirretty vanhasta Windows XP käyttöjärjestelmästä. Päivitykset loppuu Windows XP:stä 8.4.2014. Onko minulla mitään tietoturvariskiä Outlook 2003 suhteen omassa läppärissä 8.3.2014 jälkeen? Nykyisessä läppärissä pyörii F-Secure Internet Security 2014 ja CCleanerin viimeisin versio?

Pyydän ystävällisiä vastauksia.

Kommentit (3)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Itseä kiinnostaa tämä asia myös. Sen suhteen, että mulla pyörii Word 2003 ja koko Office-paketti. Aikoinani maksoin, tai iskä makso, rahaa tuosta ohjelmasta ja osaan sitä jopa käyttää. Miten lie, aiheutuukohan tuosta kuinka suuri tietoturvaongelma?

Hämmentää.

block52
Seuraa 
Viestejä1972
Liittynyt17.6.2012

Office 2003:n tietoturvapäivitykset päättyvät samana päivänä kuin XP:n. Eli vastaus on kyllä, haavoittuvuuksia aletaan hyväksikäyttää sataprosenttisen varmasti kun tuki loppuu.

---
Seuraa 
Viestejä3397
Liittynyt6.9.2006

Epäilen kyllä, että mahdolliset hyökkäykset kohdentuvat juurikin XP käyttöjärjestelmään, ei niinkään tuohon Officeen. Olen ihan satavarma, että erittäin suurella osalla käyttäjistä ei ole Officen 2003 versio ollut päivitystensä osalta ajantasalla tähänkään mennessä (Service Pack 3 + muut).

Luonnollisestikin on aivan selvää että XP:n tuen loppumista haluavat hehkuttaa Mikkisoftin lisäksi kaikki Mikkiksen käyttiksellä varustettuja laitteita myyvät tahot.

Joten jos alla on joku uudempi kuin XP, päivitykset sen osalta kunnossa ja joku asiallinen virusturva, niin sanoisin että antaa palaa vaan ihan huoleti.

Muok: Laitetaas vielä linkit service paketteihin:

Service Pack 1

Service Pack 2

Service Pack 3

Siinä vaiheessa kun ohvise on SP3 tasolla kandee windows päivitykset laittaa käsin rullaamaan. Kannattaa varmistaa myös, että ohvise on ylipäätään windows updaten piirissä, eikä niin että päivitykset ovat mallia "Windows only" vaan pitää olla "For Windows and other products from Microsoft Update". Kellä nyt vielä XP käytössä, niin kannattaa tarkistaa myös se, että ei käytä enää vanhaa Windows updatea vaan uudempaa Microsoft updatea (vanha on taidettu jo tosin listiäkin).

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat