Seuraa 
Viestejä950
Liittynyt11.12.2010

Kuinka joku mainostaja voi olla niin idiootti, että käyttää fläsh-tekniikkaa mainoksessaan. Ts. Silmä ja aivot reagoi väkisin hyppiviin pikku-ukkoihin ja teksteihin. Jos tuote tai tarjous ei kiinnosta, joutuu pakkomainonnan alle, joka tuntuu pääkopassa sanoinkuvaamattomana vittuiluna ja vittuiluna.

Esimerkiksi LähiTapiolan mainoskampanja ei minun osaltani mennyt oikein putkeen. Hyppivän tekstin vuoksi olette viimeinen vakuutuksien tyyssija, josta koskaan ottaisin vakuutusta. Painukaa helvettiin tältä sivulta.

(Moderaattoreille: minulla on oikeus sanoa mielipiteeni pakkomainonnan haitallisuudesta. Lähden tämän jälkeen kiihkomielisenä pitkälle automatkalle, ja jos kolari sattuu, haastan lähitapiolan silmille hyppivän mainoksen oikeuteen.)

Sivut

Kommentit (36)

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013

Voi olla että jotain tossa on. Mulle vätettiin että Gif grafiikka on kans jotenkin perse. Liikkuvat net grafiikat jotka vie niitä sivuun, alaes ja 3d'hen on kuin pitäisi ampua itsensä. Ne naamat on siinä ihan kuin ne ei ois inhimillisiä kattoo.

When people become inviduals again, instead of being a cattle, we'd get back in busines again. <--

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Läskiperse

Kuinka joku mainostaja voi olla niin idiootti, että käyttää fläsh-tekniikkaa mainoksessaan. Ts. Silmä ja aivot reagoi väkisin hyppiviin pikku-ukkoihin ja teksteihin.

No siksihän niitä käytetään. Sinä saatat otta raivona, mutta joku toinen puolestaan kokee alitajunnassaan herätyksen ja menee retkuun. Seurauksena mainostaja saa asiakkaan, eli mainos toimii.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
o

Onhan se nykyään selkeästi niin, että jos jokin mainos ärsyttävyydellään väistämättä kaappaa huomion, niin samantien boikottiin menee kyseinen kohde. Ostan vain tuotteita joista en ole nähyt mainoksi.

Minä en kyllä koskaan edes muista, mitä mainoksia olen nähnyt.

Läskiperse
Seuraa 
Viestejä950
Liittynyt11.12.2010
Aweb
o

Onhan se nykyään selkeästi niin, että jos jokin mainos ärsyttävyydellään väistämättä kaappaa huomion, niin samantien boikottiin menee kyseinen kohde. Ostan vain tuotteita joista en ole nähyt mainoksi.

Kyllä aivoissa pitää olla tietynlainen tasainen hurina, jos ei fläsh-mainokset herätä. Olisi hyvä ruveta muistamaan, että voisi laittaa ko. lafkan boikottiin.

Minä en siedä yhtään hyppivää boxia tai tekstiä, tai yleensä jotain välkkyvää. Syön monenlaisia pillereitä, joten vika ei ole ainakaan lääkityksessä. Vihaan kaikkea uutta - mihin vittuun tarvitaan esimerkiksi älypuhelimen rajoittunutta älyä.

Tosin sellaisen älynyken kelpuuttaisin, jota voisi naida oikeasti. Älynukke kävisi sitä kiimaisemmaksi, mitä kovempaa sitä jyystäisi edestä ja takaa, päältä ja alta, jne...

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Njaa. Menevän ne siinä, kun käyttää blokkausta.

Mainosmaailma on kieltämättä aika järkyttävän näköistä oman selaimen ulkopuolelta. 

Pitää ajatella niin, että mainokset ovat suunnattu niille, jotka eivät filtteröi.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä40652
Liittynyt6.12.2009
idiotus

Njaa. Menevän ne siinä, kun käyttää blokkausta.

Mainosmaailma on kieltämättä aika järkyttävän näköistä oman selaimen ulkopuolelta. 

Pitää ajatella niin, että mainokset ovat suunnattu niille, jotka eivät filtteröi.

Juu täällä myös, kauhee blokkaus päällänsä.

Läskiperse
Seuraa 
Viestejä950
Liittynyt11.12.2010

Ja mistähän nuo blokkaukset saa päälle firefoxissa?

...

Tjaa, firefoxissa saa blokkauksen päälle ainakin manuaalisesti, rasti ruutuun.

...

Hmm...nyt on kaikki ylimääräiset mainokset blokattu, eikä aikaa kulunut, kuin vartti. Vitun mainostajat, se on niin, että mun silmille ei hypitä, vaikka olisi kuinka erinomainen tarjous tahansa.

Eikä kukaan myi alennuksella, jostain mainoseurot revitään suurella voitolla irti, jos ei muuten, niin irtisanomalla työntekijöitä, eli. ns. tehostamisella - ja paskat.

o
Seuraa 
Viestejä1647
Liittynyt16.11.2005

Lainaus:

Mainoksenhan tosiaan pitää olla suoraan helvetistä, jos pystyy ohittamaan blockerit ja jäämään väkisin mieleen. Siinä vaiheessa voisi jo haastaa kyseisen firman kotirauhan häirinnästä.

Miettikääpäs miten järjetön kommentti on, että mainokset ovat niitä toisia varten, jotka jotakin? Ihan kuin niitä kukaan haluaisi. Mutta jokin kummallinen kollektiivinen harha silti jaksaa uskoa, että niistä olisi hyötyä ja ne pitäisi siksi pitää sallittuina.

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Läskiperse

Tosin sellaisen älynyken kelpuuttaisin, jota voisi naida oikeasti. Älynukke kävisi sitä kiimaisemmaksi, mitä kovempaa sitä jyystäisi edestä ja takaa, päältä ja alta, jne...

No jos silmiisi sattuisi mainos tuollaisesta nukesta, tarttuisitko tarjoukseen, vai boikotoisitko koko tuotetta, koska mainos välkkyi silmissä?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
o

Miettikääpäs miten järjetön kommentti on, että mainokset ovat niitä toisia varten, jotka jotakin? Ihan kuin niitä kukaan haluaisi. Mutta jokin kummallinen kollektiivinen harha silti jaksaa uskoa, että niistä olisi hyötyä ja ne pitäisi siksi pitää sallittuina.

Suurin osa meistä haluaa markkinavetoisen, toimivan yhteiskunnan, jossa härpäkkeitä riittää. Eli suurin osa meistä kannattaa täydestä sydämestään kasvavaa myyntiä ja vakaata, rikkaammaksi kehittyvää taloutta. Eli todellisuudessa suurin osa meistä on riemuissaan mainonnasta, jonka avulla kauppa myy aina vain enemmän ja enemmän.

Läskiperse
Seuraa 
Viestejä950
Liittynyt11.12.2010
Aweb

Suurin osa meistä haluaa markkinavetoisen, toimivan yhteiskunnan, jossa härpäkkeitä riittää. Eli suurin osa meistä kannattaa täydestä sydämestään kasvavaa myyntiä ja vakaata, rikkaammaksi kehittyvää taloutta. Eli todellisuudessa suurin osa meistä on riemuissaan mainonnasta, jonka avulla kauppa myy aina vain enemmän ja enemmän.

Miten niin? Jos kasvusta puhutaan, niin karkeasti shakkilaudan ensimmäiselle ruudulle yhden prosentin kasvutavoite. Toiselle ruudulle kahden prosentin kasvutavoite. kolmannelle ruudulle neljän prosentin kasvutavoite, jne...8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, 2048, 4096, 8192, 16384, 32768, 65536...prosentin kasvutavoite.

Talousviisaat luulevat, että kasvuun tarvittavat voimavarat riittävät maailman tappiin saakka. Ja kun nokialla meni neutraalisti - plus miinus nolla-tulos, niin väkeä piti ruveta heti irtisanomaan, jotta tulos olisi seuraavalla kvartaalilla mahdollisimman positiivinen.

Ja jos olet riemuissasi mainoksista, ole hyvä vain. On kuitenkin syytä muistaa, että jo tässä ketjussa puntit ovat kallistuneet ei mainoksia puolella. Eli kolme mainosten vihaajaa vastaan yksi mainosten tykkääjä.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Läskiperse

Miten niin? Jos kasvusta puhutaan, niin karkeasti shakkilaudan ensimmäiselle ruudulle yhden prosentin kasvutavoite. Toiselle ruudulle kahden prosentin kasvutavoite. kolmannelle ruudulle neljän prosentin kasvutavoite, jne...8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, 2048, 4096, 8192, 16384, 32768, 65536...prosentin kasvutavoite.

Älä viitsi, en minä usko jatkuvaan talouskasvuun, enkä edes kannata semmoiseen pyrkimistä. Minä puhuin yleisellä tasolla. Kauppiaat joutuvat kilpailemaan toistensa kanssa, ja ilman ilmoittelua ja silmille hyppivää mainontaa se olisi jokseenkin mahdotonta. Mainonnan kielto aiheuttaisi välittömästi tilanteen, jossa valtavan suuri määrä kaupoista joutuisi lopettamaan toimintansa kokonaan, ja jäljelle jäisi vain pari jättiläistä, jotka hallitsisivat koko kenttää ja hinnoittelisivat tuotteensa kaikessa rauhassa.

Läskiperse

Ja jos olet riemuissasi mainoksista, ole hyvä vain. On kuitenkin syytä muistaa, että jo tässä ketjussa puntit ovat kallistuneet ei mainoksia puolella. Eli kolme mainosten vihaajaa vastaan yksi mainosten tykkääjä.

Minä en riemuitse mainoksista, ärsyynnyn niistä suuresti, mutta tunnustan myös realiteetit. Mainonnan keinoja rajoitetaan jo nyt; valheellinen mainonta pyritään estämään, samoin loukkaavan materiaalin käyttö. On myös rajoituksia tuotteille, joita saa mainostaa, ja sille, missä niitä saa mainostaa. Tämä on hyvin tarkkaa nuoralla taiteilua, ettei mennä liian pitkälle. Ei liiallinen sensuuri hyödytä ketään mainonnassakaan.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat