Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Ylen sivuilla hauska testi, missä tunnistetaan muuttolintuja. Jos tunnistaa pelkästä kuvasta tai äänestä, saa 2 pistettä. Jos pitää käyttää sekä kuvaa että ääntä saa yhden pisteen.

Ite sain 13 pistettä. Pari meni kokonaan väärin ja yhteen piti käyttää ääntä ja kuvaa. Olin aika yllättynyt että pärjäsin noin hyvin. Olen aika huono tunnistamaan lintuja. Enivei, kiva testi

http://yle.fi/uutiset/nama_muuttolinnut_ovat_nyt_liikkeella__testaa_tunnetko_ne/7180248

Hämmentää.

Kommentit (5)

kytoann
Seuraa 
Viestejä1915
Liittynyt16.3.2005

16/20.  Aika helppoja useimmat, en ole mikään lintuharrastaja. Yhden pisteen kyllä menetin turhaan kun arvasin kuvan perusteella, äänestä olisin erottanut ettei ainakaan  kumpikaan kahdesta muusta ole.  

Mutta hauska testi kyllä. Useimmat tunnistin kuvasta , pitääkin kokeilla uudestaan ja kuunnella ääniä niin ehkä taas oppii  vähän lisää. 

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Sinbad
Seuraa 
Viestejä39
Liittynyt28.10.2008

Tein testin ja sain, uskomatonta kyllä, täydet pisteet. Totuuden nimissä on kuitenkin tunnustettava, että yksi meni arvaamalla oikein. Äänestä olisin kyllä tunnistanut kyseisen linnun, mutta tein testin pelkästään kuvia katsomalla ja yritin maksimoida pisteet. Onneksi onnistui tällä kertaa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

No oho! Ompa kiva että ihmiset pärjää näin hyvin! Suurin osa oli kyllä aika helppoja tai vastauksen pystyi jotenkin päättelemään. Muutama oli sellanen että mulla kosahti ihan totaalisesti.

Sinbad

tein testin pelkästään kuvia katsomalla ja yritin maksimoida pisteet

Sama. Mutta toisaalta en minä niitä ääniä kyllä tunnistakaan. Korkeintaan erotan variksen varpusesta ja sen tyyppisessä kyssässä tuota ääntä käytinkin apuna.

Hämmentää.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat