Seuraa 
Viestejä161
Liittynyt25.5.2013

Mikä siinä maksaa ettei ihminen mielellään pidä kuolleen omaisensa hyväkuntoisiakaan vaatteita, esim. isältäni jäi hieno susilakki, jota en jostain syytä kykene pitämään, ei sen enempi veljenikään, han kuoli tapaturmaisesti autoonnettomuudessa. 

( ei ollut lakki päässä kuollessaan )

Maailman kiusana on se, että typerät ovat ehdottoman varmoja ja viisaat täynnä epäilystä. (Bertrand Russell)

Sivut

Kommentit (17)

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Oliskohan niin että se muistuttaa vainajasta ja ihminen ei halua kantaa vainaajaa koko ajan mukanaan.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Oudoltahan se hieman tuntuisi, mutta käyttäisin varmaankin, jos isältäni olisi jotakin järkevää vaatetta jäänyt. Valitti aina kylmää talvisin (nuorempanakin) ja hirveet rääsyt päällä. No, en minäkään vaatteita koskaan osta. Ajan mittaan on muutamat hapertuneet päälle.

Isä kertoili joskus, että oli rauhassa pystynyt hevosta lähestymään, kun muita se oli karsastanut. Juju varmaan oli siinä, että "kuunteli" hevosta ja ei tehnyt mitään yllättävää tai karskia repimistä. Tosin hän kertoi myös hauskan jutun, kun puskeva pässi oli takonut ihmisiä huolella persuksille. Isä oli kävellyt kiven luokse ja tajunnut sen kokoajan missä mennään ja väistänyt viime hetkellä, pässi oli painellut kiveä päin. Sen jälkeenkin kait muita ihmisi vielä puski, mutta ei isää enää. 

Hyvin polkee.

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010
Cogida

Mikä siinä maksaa ettei ihminen mielellään pidä kuolleen omaisensa hyväkuntoisiakaan vaatteita, esim. isältäni jäi hieno susilakki, jota en jostain syytä kykene pitämään, ei sen enempi veljenikään, han kuoli tapaturmaisesti autoonnettomuudessa. 

( ei ollut lakki päässä kuollessaan )

Kyseessä lienee taikausukoinen tai ns. intuitiivinen ajattelu. Sinusta ehkä tuntuu, että vaatteseen "tarttuu" joitakin kantajansa ominaisuuksia?

Marjaana Lindeman Helsingin yliopistossa on tutkinut tuollaisia. Esimerkiksi miksi ihmiset eivät suostuisi pitämään Hitlerin vaatteita, tai syömään steriloituja russakoita. Ihmiset attribuoivat elottomiin objekteihin niihin kuulumattomia asioita, esimerkiksi pahuutta.

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Typerää taikauskoa...

Olen pitänyt kaksikymmentä vuotta korkealuokkaisia varrellisia talvikenkiä, "buutseja", jotka isäni hankki hieman ennen poismenoaan. Kolme vuotta sitten meenhtyneen veljeni kesäpuseroa. Se on kunnioitus poismenneitä lähemmäisiämme kohtaan.

asdf
Seuraa 
Viestejä11665
Liittynyt16.3.2005
Hannu Tanskanen

Typerää taikauskoa...

Olen pitänyt kaksikymmentä vuotta korkealuokkaisia varrellisia talvikenkiä, "buutseja", jotka isäni hankki hieman ennen poismenoaan. Kolme vuotta sitten meenhtyneen veljeni kesäpuseroa. Se on kunnioitus poismenneitä lähemmäisiämme kohtaan.

Sinä oletkin tunnevammainen, psykopaiaksi tekojesi perusteella joku voisi oireitasi luonnehtia, joten ei ole mitenkään kummallista, ettet tunne ns. tavallisten ihmisten tunteita.

block52
Seuraa 
Viestejä1972
Liittynyt17.6.2012
Hannu Tanskanen

Mitä on "psykopaia" (muuta kuin lukihäiriösi)?

Tarkista edellisen viestisi typot ennen muiden typottamisista huutelua.

"meenhtyneen"

"lähemmäisiämme"

kytoann
Seuraa 
Viestejä1925
Liittynyt16.3.2005

Olen käyttänyt paljonkin äidiltä perimiäni puseroita ja jakkuja, ovat kauniita ja hyvälaatuisia.  En edes ajattele asiaa. Myös yksi isältä jäänyt pusakka minulla on,  hyvää kangasra ja lämmin, vähän vain iso mutta käytän kyllä. 

Kengät ovat liian pieniä, en tiedä olisinko ottanut muutenkaan.  Turkkia olen käyttänyt kerran talvisella Tallinnanmatkalla. Ei oikein  sovi minulle turkki.

Ehkä olen luonnevikainen, sitä olen kyllä epäillytkin.  Yhtä äidin lempimekkoa en kyllä ottanut, enkä alusvaatteita.  Se olis tuntunu jotenkin pahalta. 

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Isäntämies
Seuraa 
Viestejä177
Liittynyt4.12.2013

Muori taisi lahjoittaa kaikki rääsyt seurakunnalle, ei voinut niitä kaapissaan enää säilyttää, ja caliberi ei olllut mulle käypänen!

Kukaan ei ole hyödytön:
Aina voi olla edes huonona esimerkkinä

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä10186
Liittynyt20.1.2013
kytoann

Olen käyttänyt paljonkin äidiltä perimiäni puseroita ja jakkuja, ovat kauniita ja hyvälaatuisia.  En edes ajattele asiaa. Myös yksi isältä jäänyt pusakka minulla on,  hyvää kangasra ja lämmin, vähän vain iso mutta käytän kyllä. 

Kengät ovat liian pieniä, en tiedä olisinko ottanut muutenkaan.  Turkkia olen käyttänyt kerran talvisella Tallinnanmatkalla. Ei oikein  sovi minulle turkki.

Ehkä olen luonnevikainen, sitä olen kyllä epäillytkin.  Yhtä äidin lempimekkoa en kyllä ottanut, enkä alusvaatteita.  Se olis tuntunu jotenkin pahalta. 

Et ole luonnevikainen.

Jos olisit mies ja käyttäisit edesmenneen äitisi alkkareita ja mekkoa, niin sitten ehkä...

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013

Minullakin on kuolleen ihmisen vaate ja käytän sitä. Psykopatiaa ei ole diagnosoitu, muttei toisaalta tutkittukaan, joten siihen en osaa sanoa miään.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Yhdet sukat on isältä. Veivasin viime kesänä sata km pyörää ja kastuin, hetkeksi menin äiteen luokse välitauolle, lähdin sieltä kuivine sukkineen. Minulla on levee lättäjalka kuten äidillä. Isällä oli kapeempi ja kait vähän pidempikin? Sukat on välillä olleet jalassa. Ainahan siinä muistot pyörähtää. En niitä koe huonoksi. Ehkä joku lippis, jos sitä innostaisi käyttää voisi olla sellainen, koska isä niin niistä lippiksistä piti ja aina oli ulkona päässä. Pipo kait kutitti.

Hyvin polkee.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

No ei vainajan vaatteiitten pitäminen kenestäkään psykopaattia tee.

Johonkin hommiin vaan on semmonen tunneside että ei niitä halua. Jonkun hattu, saappaat tai paita, miks ei. Ite kuitenkin lahjotin kaikki edesmenneen emännän vaatteet pois sen sukulaisille. En antanu mitään esimerkiks taloudenhoitajalle, kun en halunnu nähdä että se siinä pyörii läheisen ihmisen vaatteissa.

Riippuu myös asian tuoreudesta. Kun surutyö on kovimmillaan niin ei niitä läheisen vaatteita ehkä kannata esillä pitää tai päällensä pukea.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

deep purpose
Seuraa 
Viestejä881
Liittynyt14.12.2013

Mä haluan itselleni ne vaatteet ylleni, mitä mulla on nyt piällä. Maksoi mitä maksoi, ostinhan ne ite. Ehkäpä ykköset päällä on paras juttu tehä kuoleman jälkeen Kill Billit.

When people become inviduals again, instead of being a cattle, we'd get back in busines again. <--

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Kirpputoreilla ravaa mielenvikaista sakkia (tämän ketjun perusteella). 

Ainakin SPR:n Konteissa saattaa olla jopa väkivallan uhriksi jääneen jäämistöä. Miettikääpä sitä, kun seuraavaksi menette putinkiin. 

En tiedä. Ehkä en laittaisi läheisen vaatteita päälle, koska epäilen niiden sopivuutta. Pysyttelen omissa ryysyissä,  jotka kulutan puhki. En oikein muutenkaan pidä vaatteiden sovittelusta. Ei sinäänsä kai haittaisi. Sitten niissä on ne ominaishajut sun muut epämukavuudet.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat