Seuraa 
Viestejä34
Liittynyt14.4.2014

Useasti haeskelen sekamelskani joukosta tavaraa löytämättä etsimääni paikasta, jonne muistan sen jättäneeni tai jossa sitä tavallisesti säilytän. (Niin, jopa minulla on jonkinlainen järjestys! ) Pyyhin katseineni hakualuetta ja joskus jopa pengon kukkuraisia hyllyjä, tuloksetta. Mutta kun hetkiseksi herkeän etsimästä ja lepuutan näköaistimiani muualla niin eikös etsimäni tavara ilmaannu paikalleen hyllyyn, pöydälle tai kaappiin!

Mikä selittää moisen vaihtelevan sokeuden?

Kommentit (4)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36454
Liittynyt6.12.2009
Kristiina Soljankare

Useasti haeskelen sekamelskani joukosta tavaraa löytämättä etsimääni paikasta, jonne muistan sen jättäneeni tai jossa sitä tavallisesti säilytän. (Niin, jopa minulla on jonkinlainen järjestys! ) Pyyhin katseineni hakualuetta ja joskus jopa pengon kukkuraisia hyllyjä, tuloksetta. Mutta kun hetkiseksi herkeän etsimästä ja lepuutan näköaistimiani muualla niin eikös etsimäni tavara ilmaannu paikalleen hyllyyn, pöydälle tai kaappiin!

Mikä selittää moisen vaihtelevan sokeuden?

Kannattaa siirrella katsetta rauhallisesti, meillä kaikilla on sokeat pisteet näkemisessä, aivot vain huijaa meitä jatkuvasti täyttämällä ne "kuvittellisella näkemisellä" sokean pisteen kohdilla ja ihmisen näön tarkkuus on tarkin vain noin 7% näkökentästä joten rauhallisesti katselemalla.

Ajasta 04:30 eteenpäin:

Bruce Hood - "The Self Illusion: How Your Brain Creates You" - TAM 2012

http://www.youtube.com/watch?v=ZIDWcWn21gg

Ask Science - How Many Megapixels Does the Human Eye Have?

http://www.youtube.com/watch?v=uqK76wXCKbQ

polle8
Seuraa 
Viestejä120
Liittynyt10.10.2013

On vähän liiankin tuttua minulle. Varsinkin työkalujen kanssa olen monesti ollut hermoromahduksen partaalla, enkä enää oikeastaaan edes vaivaudu niitä etsimään vaan käyn ostamassa uuden jos nyt jotakin on välttämättä tehtävä. Sitten niitä taas joskus löytyy niitä aikaisemmin ostettuja, joskus jopa tehtaan paketissa, mutta johonkin ne ryömivät piiloon silloin kun arvelevat minun niitä tarvitsevan. Pari päivää sitten ostin uuden kiintolenkkisarjan Robbarista, oli tarjouksessa 3 euroa, eli ei kallis mutta väriltään musta eli sen on helppo maastoutua mihin tahansa missä on pimeää, ja kateissa sekin jo on.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat