Seuraa 
Viestejä4
Liittynyt16.4.2014

Tuolla toisaalla oli pitkä ja kiinnostava viestiketju mustekasettihuijauksesta: uudet mustekasetit maksaa tulostimeen enemmän kuin itse tulostin! Tämä on niin totta! Huomasin sen juuri, kun aloin katsella puoli vuotta sitten ostamaani tulostimeen musteita. Ihan poskettoman hintaisia!

Kysymys kuuluukin: onko mitään mahdollisuutta laittaa halvempia mustekasetteja tähän mun tulostimeen? Kyllä niistä on tietoa netissä, mutta kun joka paikassa sanotaan että tulostuksen laatu voi kärsiä, esim täällä. Kärsiikö se ja mistä se johtuu että kärsii? Tarttisin aika hyvän tulostuslaadun, en siis tulosta pelkästään mustaa tekstiä...

Mun tulostin on HP Officejet Pro 8600. Mistä voin alkaa haeskella sopivia feikkikasetteja tähän? Mitä ongelmia niiden kanssa voi tulla?

Sivut

Kommentit (21)

---
Seuraa 
Viestejä3397
Liittynyt6.9.2006

En tiedä kärsiikö laatu välttämättä, mutta laitevalmistajat tekevät kyllä kaikkensa että feikkikasetit eivät kävisi heidän laitteisiinsa. Tämä voi sitten pahimmillaan johtaa mitä kummallisimpiin ongelmiin tulostettaessa. Toiset feikit ovat toki parempia kuin toiset. Erään yrityksen Brother mustesuihkari oli aina ongelmissa halpiskasettien kanssa.

Eräs tulostinhuoltaja aikoinaan kertoi, että lasertulostimistakin huomaa usein jos siellä on käytetty feikkikasetteja ja suositteli valitsemaan ainakin laadukkaan feikin.

Kannattaa yrittää selvittää (kuten parhaillaan teetkin) mikä olisi sinun tapauksessasi HP:n tulostimiin tarjolla olevista feikeistä se "turvallisin" tai paras vaihtoehto ja kokeilla sitä.

Olen vähän sitä mieltä, että tuo ansaintalogiikka joka kaikkia tulostinvalmistajia vaivaa alkaa olemaan vähän ajastaan jäänyt. Parempaakaan tosin ei taida olla tarjolla. Voihan asian niinkin mieltää, että kukapa haluaisi että hyvän tuotesuunnittelun tulos pilataan huonolla "varaosalla", koska syy toimimattomuuteen menee usein tulostusvalmistajan piikkiin anywayss; "ikinä en enää osta HP:ta!", vaikka vika on itse hankitussa "kiinakasetissa".

---
Seuraa 
Viestejä3397
Liittynyt6.9.2006
CE-hyväksytty

Mä ajattelen asian niin, että tulostaminen maksaa juuri niiden mustekasettien muodossa. Itse tulostin on vain halpa apuväline sen musteen levittämiseen.

Olen käyttänyt hivenen samaa analogiaa tietokonetta kalliimpien CAD -sovellusten osalta.

kuningas
Seuraa 
Viestejä1246
Liittynyt10.12.2007

Tein joskus firmalle hommia joka myi softaa. Softa pakattiin itse, kiinasta kotelot ja kuoret printattiin. Printtaus kuitenkin tuli kalliiksi kun ohjelmaa meni paljon ja silloin kokeiltiin näitä halvempia mustekasetteja. Väreissä oli eroa, mustassa ei. Värieroa tuskin huomaa jos ei vertaa kahta samaa tulostettuna eri musteilla.

War doesn't determine who's right but who's left.

There is no such thing as an atheist in a foxhole.

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

Itellä on Brottherin halpis laser mustavalkee, eikä maksa kasetti pajon paskaakaan.

http://www.DCP-7055

Valokuvan tulostuksessa ei ole järjen häivää.

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

kuningas
Seuraa 
Viestejä1246
Liittynyt10.12.2007

War doesn't determine who's right but who's left.

There is no such thing as an atheist in a foxhole.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8613
Liittynyt16.3.2005
kuningas

Ei laivata Suomeen ja jos laivattaisiinkin niin postikuluja tulisi siihen. Mutta kertoo siitä, että vaihtoehtoja on. Itse ostan noin 2 euron keskihinnalla värejä musteruiskuun (IP4500).

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Isäntämies
Seuraa 
Viestejä177
Liittynyt4.12.2013

Perseestä koko tulostus 5 € olisi järkevä hinta 4 värikasetista, niillä ei vielä kovin kauheeta kasaa kuvia tulosta!

Tuota edellä olevata 2 € hintaa en usko vaikka laittaisi linkin sivulle josta niitä voi ostaa.

Kukaan ei ole hyödytön:
Aina voi olla edes huonona esimerkkinä

Paul M
Seuraa 
Viestejä8613
Liittynyt16.3.2005
Isäntämies

Perseestä koko tulostus 5 € olisi järkevä hinta 4 värikasetista, niillä ei vielä kovin kauheeta kasaa kuvia tulosta!

Tuota edellä olevata 2 € hintaa en usko vaikka laittaisi linkin sivulle josta niitä voi ostaa.

http://www.ebay.com/itm/20-NEW-INK-FOR-CANON-PGI-5-CLI-8-PRINTER-MX850-IP4200-IP4300-IP4500-IP5200-/181153542853?pt=US_Ink_Cartridges&hash=item2a2d97b2c5

Noista tulee 1,5 euroa kappaleelle postikuluineen (Canon IP 4500-tulostimeen). Ei tarvitse uskoa. Eipä juuri kannata täyttää kasetteja. Ei sen puoleen. On minulla väriä pulloissakin täyttämiseen.

http://www.ebay.com/itm/15-Compatible-Canon-CLI-8-PGI-5-Ink-Cartridges-f...

Jälkimmäisistä tulee euro kasettia kohti postituksineen kotio. Ei tarvitse uskoa.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28261
Liittynyt16.3.2005
Kaisli Katainen

Tuolla toisaalla oli pitkä ja kiinnostava viestiketju mustekasettihuijauksesta: uudet mustekasetit maksaa tulostimeen enemmän kuin itse tulostin! Tämä on niin totta! Huomasin sen juuri, kun aloin katsella puoli vuotta sitten ostamaani tulostimeen musteita. Ihan poskettoman hintaisia!

Paljastetaanpa lisää "röyhkeää hujaamista". Tulostinten mukana tulevat mustekasetit ovat vain osittain täytettyjä.

Kysymys kuuluukin: onko mitään mahdollisuutta laittaa halvempia mustekasetteja tähän mun tulostimeen? Kyllä niistä on tietoa netissä, mutta kun joka paikassa sanotaan että tulostuksen laatu voi kärsiä, esim täällä. Kärsiikö se ja mistä se johtuu että kärsii? Tarttisin aika hyvän tulostuslaadun, en siis tulosta pelkästään mustaa tekstiä...

Musteiden ominaisuudet ovat erittäin tarkkaan säädetty ja tulostin on valmistajan toimesta kalibroitu niille. Toisten valmistajien musteiden ominaisuudet ovat aina vähän erilaisia. Jos haluaa hyvää jälkeä, pitäisi olla kalibrointilaitteet ja -softat. Halpamustekasettien tekijät tilaavat väriaine-eriä eri valmistajilta, joten kalibrointi pitäisi tehdä aina, kun vaihtaa kasetit.

Jos haluat laatua, niin en suosittele pihtaamaan väreissä. Hyvä ja halpa eivät mahdu samoihin kuoriin. Harakirivärikasetteja saa tulostintarvikekauposta, joistain saa irtomustetta, jota voi injektoida vanhaan kasettiin. Ongelmat voivat olla mitä vain huonosta tulostusjäljestä siihen, että tulostin huomaa fuskun ja kieltäytyy toimimasta. Se vaatii vähän kokeiluja. Muiden kokemuksista voi hyötyä vain rajallisesti, koska laitteet ja värin muuttuvat koko ajan.

Isäntämies
Seuraa 
Viestejä177
Liittynyt4.12.2013
Neutroni
Kaisli Katainen

Paljastetaanpa lisää "röyhkeää hujaamista". Tulostinten mukana tulevat mustekasetit ovat vain osittain täytettyjä.

Musteiden ominaisuudet ovat erittäin tarkkaan säädetty ja tulostin on valmistajan toimesta kalibroitu niille. Toisten valmistajien musteiden ominaisuudet ovat aina vähän erilaisia. Jos haluaa hyvää jälkeä, pitäisi olla kalibrointilaitteet ja -softat. Halpamustekasettien tekijät tilaavat väriaine-eriä eri valmistajilta, joten kalibrointi pitäisi tehdä aina, kun vaihtaa kasetit.

Jos haluat laatua, niin en suosittele pihtaamaan väreissä. Hyvä ja halpa eivät mahdu samoihin kuoriin. Harakirivärikasetteja saa tulostintarvikekauposta, joistain saa irtomustetta, jota voi injektoida vanhaan kasettiin. Ongelmat voivat olla mitä vain huonosta tulostusjäljestä siihen, että tulostin huomaa fuskun ja kieltäytyy toimimasta. Se vaatii vähän kokeiluja. Muiden kokemuksista voi hyötyä vain rajallisesti, koska laitteet ja värin muuttuvat koko ajan.

Mihin vittuun sitä laatua tarttee koti oloissa, paskan marjat sanon minä. Jos laatua kaipaa polttaa kuvat CD- ja vie alan liikkeeseen.

Kukaan ei ole hyödytön:
Aina voi olla edes huonona esimerkkinä

Paul M
Seuraa 
Viestejä8613
Liittynyt16.3.2005
Isäntämies

Mihin vittuun sitä laatua tarttee koti oloissa, paskan marjat sanon minä. Jos laatua kaipaa polttaa kuvat CD- ja vie alan liikkeeseen.

No tämä juttu on vähän sama kuin pikkukylän punaisissa seisoskelu sunnuntain varhaisella aamukävelyllä. Toiset seisoo ja toiset ei. Sanotaan myös jotta tavat ovat epävarmoja varten. Minä sanoisin, jotta originaalit värikasetit ovat epävarmoja varten.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat