Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

En tiedä osuiko otsikko aiheeseen, mutta...

Kun android-älypuhelimen yhdistää johonkin usb-piuhalla, se päästää samanlaisen äänen kuin windows siihen tökättäessä jokin usbilaite. Eikö windows ole patentoinut tai muuten suojannut äänimaailmaansa?

En ole kumpaakaan ääntä tutkinut lähemmin, eli en tiedä mitä eroa niissä on. Korvalla kuultuna sen verran sama on saundi että jos suoja on, plagiointisyyte olisi paikallaan.

Miten edes noita tietokoneen päästämiä ääniä voi edes omia itselleen? Paljonko pitää olla taajuuspektrissä eroa että ääni on lain mukaan eri?

Ps. Itse olen poistanut käytöstä kaikki muut äänet windowsistani paitsi juuri laitteen tökkäämisen ja poisvetäisyn äänet sekä roskakorin tyhjennysäänen. Ne on vaan niin kivoja.

edit. en kerro mitä

Kommentit (4)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Vänni

Ei kai noi tietokoneen ohjauksen äänet olekkaan mitenkään kopiosuojauksen alaisia.

Miksi eivät ole? Olen luullut että Microsoft on ylpeä omistaan ja kitsas jakamaan.

Hytizz
Seuraa 
Viestejä5
Liittynyt27.11.2013

Eivät ole copyright lakien alaisia. Kaikki windowsin äänimaailma on vapaata riistaa.

Life - A sexually transmitted disease which always ends in death. There is currently no known cure.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Miksi? Itse jos olisin porvari, ottaisin itselleni ja suojaisin rikoslakitovereideni avustuksella kaiken mitä alaiseni tekevät. Niin olisi koodarin, muotoilijan ja ääniefektimiehen aivoitukset minun. Ihan vaan ettei eurooppalaiset ja muut kommarit saisi niistä hyötyä ja näin pääsisin taivaaseen tavalla jonka isäni opetti.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat