Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

Ei ehkä niin viimesen päälle hyvä hankinta.

 

Viranomaisten mukaan turmakone oli malliltaan Comp Air 8, joka on koottu amerikkalaisvalmistajan rakennussarjasta. Kyseinen lentokone teki ensilentonsa kevättalvella 2009. Ohjaajan lisäksi sen suurimmaksi kapasiteetiksi oli määritetty kymmenen matkustajaa.

http://www.iltasanomat.fi

 

 

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Kommentit (3)

unbiased
Seuraa 
Viestejä1863
Liittynyt26.12.2010

Mahtoiko Suomen kone olla ainoa, jossa oli wingletit? Olikohan näiden lisääminen huomioitu, kun ne lisättiin siiven rakenteeseen. Voivat aiheuttaa mikrovärähtelyjä, jotka väsyttävät siiven rakenteen. Myös siiven kantovoima siirtyy kohti siiven kärkeä, ja taivutusjännitys kasvaa.

unbiased
Seuraa 
Viestejä1863
Liittynyt26.12.2010

Wingletit on asennettu koneeseen jälkeenpäin. (Aiheessa Tekniikka lisää) Epäilen suuresti, että wingletit asennettiin koneeseen siipeä vahvistamatta. Kun tietää, kuinka tarkkaan lentokoneet suunnitellaan, liikaa painolastia ei käytetä painon nousun vuoksi. Wingletit eivät paljoa paina, mutta tuovat siipeen lisärasituksen, joka jonkin ajan kuluttua voi murtaa siiven. Winglettien johdosta siipipyörre eliminoituu ja polttoainetta kuluu vähemmän.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat