Seuraa 
Viestejä160
Liittynyt12.11.2013

Puhutaan tilavuusmitasta, paljonko ihmisen veressä on alkoholia (tilavuus) jos on 3‰ kännissä ja oletetaan että verta on ko. henkilössä täsmälleen 6 litraa.?

Selibatia ei ole perinnöllistä.

Kommentit (14)

Ueberweg
Seuraa 
Viestejä1218
Liittynyt12.9.2008

Veren alkoholipitoisuus mitataan joko massa/massa tai massa/tilavuus, mutta ei koskaan tilavuus/tilavuus. Jos mitataan massa/massa, yhden promillen humalassa alkoholia on tietenkin yksi gramma kilossa. Massa/tilavuus -mittauksella alkoholia on 1,06 grammaa litraa kohden. Jos verta on kuusi litraa ja promilleja kolme (massa/tilavuus), alkoholia koko verimäärässä on 19,08 grammaa eli 24,18 senttilitraa. Tarvittavat tiedot löytyvät Wikipediasta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_alcohol_content

En kyllä ymmärrä, mitä sinä tällä tiedolla teet, sillä alkoholi jakautuu melko tasaisesti koko ihmisen sisältämään vesimäärään. Juomalla 24 senttiä alkoholia et siis pääse kolmen promillen humalaan. Vai ajattelitko käyttää alkoholia suonensisäisesti? En suosittele.

Retvoorti
Seuraa 
Viestejä160
Liittynyt12.11.2013
Ueberweg

Veren alkoholipitoisuus mitataan joko massa/massa tai massa/tilavuus, mutta ei koskaan tilavuus/tilavuus. Jos mitataan massa/massa, yhden promillen humalassa alkoholia on tietenkin yksi gramma kilossa. Massa/tilavuus -mittauksella alkoholia on 1,06 grammaa litraa kohden. Jos verta on kuusi litraa ja promilleja kolme (massa/tilavuus), alkoholia koko verimäärässä on 19,08 grammaa eli 24,18 senttilitraa. Tarvittavat tiedot löytyvät Wikipediasta:

En kyllä ymmärrä, mitä sinä tällä tiedolla teet, sillä alkoholi jakautuu melko tasaisesti koko ihmisen sisältämään vesimäärään. Juomalla 24 senttiä alkoholia et siis pääse kolmen promillen humalaan. Vai ajattelitko käyttää alkoholia suonensisäisesti? En suosittele.

En tee tiedolla mitään mutta ei taida olla niin yksioikoinen vastatakkaan, alkoholi kuitenkin on nestettä.

Retvoorti
Seuraa 
Viestejä160
Liittynyt12.11.2013
CE-hyväksytty

Ehkä hän haluaa tietää paljonko veressä on alkoholia kun känni on 3 promillea. Eli siis että kannattaako kännisen veret juoda.

Väärin ei edes 3% kännisen verta viitsi juoda ainakaan päihtymys tarkoituksessa.

Cogida
Seuraa 
Viestejä161
Liittynyt25.5.2013

Retvoorti
Ueberweg

En tee tiedolla mitään mutta ei taida olla niin yksioikoinen vastatakkaan, alkoholi kuitenkin on nestettä.

Mahtaako laskusi pitää paikkaansa 24 cl on 6 paukkua ja laskussa se tarkoittaa puhdasta alkoholia.

50 %:ksi lantrattuna 12 paukkua luulen että jossain heittää sinun tilavuusmitta.

Maailman kiusana on se, että typerät ovat ehdottoman varmoja ja viisaat täynnä epäilystä. (Bertrand Russell)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Cogida

50 %:ksi lantrattuna 12 paukkua luulen että jossain heittää sinun tilavuusmitta.

Taitaa tarkoittaa millilitroja. Täsmää paremmin grammoihin.

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

Jaa mitenkähän kävisi jos 6 mitallista 100% alkoholia veressä olisi, itsellä ei ole hajuakaan hommasta, mutta olen uskonut ettei kaikki imeydy vereen minkä juo. tosi paljon vaatii juomaa päästäkseen tuollaiseen känniin, olen joskus puhaltanut jonkilaiseen mittariin mutta se näytti vaan valoin ettei voi lähteä ajamaan.

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013
CE-hyväksytty
Cogida

Taitaa tarkoittaa millilitroja. Täsmää paremmin grammoihin.

Saatat olla oikeessa, tuo määrä nimittäin tuntuu suurelta cl:na

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29585
Liittynyt16.3.2005
Octopitos

Jaa mitenkähän kävisi jos 6 mitallista 100% alkoholia veressä olisi, itsellä ei ole hajuakaan hommasta, mutta olen uskonut ettei kaikki imeydy vereen minkä juo. tosi paljon vaatii juomaa päästäkseen tuollaiseen känniin, olen joskus puhaltanut jonkilaiseen mittariin mutta se näytti vaan valoin ettei voi lähteä ajamaan.

Tuossa laskussa on tosiaan kertaluokkavirhe. Mutta kuten joku jo sanoi, juotu alkoholi ei mene vain vereen, vaan jakautuu suunnilleen tasaisesti koko elimistön nestetilavuuteen, mikä on paljon veren määrää suurempi. Miehillä noin 75 % massasta on vettä, naisilla vähän vähemmän.

Retvoorti
Seuraa 
Viestejä160
Liittynyt12.11.2013
Neutroni
Octopitos

Tuossa laskussa on tosiaan kertaluokkavirhe. Mutta kuten joku jo sanoi, juotu alkoholi ei mene vain vereen, vaan jakautuu suunnilleen tasaisesti koko elimistön nestetilavuuteen, mikä on paljon veren määrää suurempi. Miehillä noin 75 % massasta on vettä, naisilla vähän vähemmän.

Noinhan se taitaa mennä, eli laskelmia voi tehdä pelkästään periaate tasolla, mutta voidaakos kusesta päätellä, humalatila.

Ueberweg
Seuraa 
Viestejä1218
Liittynyt12.9.2008
Neutroni
Octopitos

Näin on. Oikea vastaus on 2,4 senttilitraa eli 24 millilitraa.

Retvoorti
Seuraa 
Viestejä160
Liittynyt12.11.2013

No jaa, ruokalusikallinen näyttää joissain laitettu vastaamaan 15 ml, eli määrä ei ole kovin valtava mitä veressä on 3 ‰ hutikassa.

Retvoorti
Seuraa 
Viestejä160
Liittynyt12.11.2013
Retvoorti

No jaa, ruokalusikallinen näyttää joissain laitettu vastaamaan 15 ml, eli määrä ei ole kovin valtava mitä veressä on 3 ‰ hutikassa.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat