Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Aikamatkustusta menneisyyteen on pidetty mahdottomana mm. siksi, koska jos matkustaminen olisi mahdollista, se muuttaisi nykyisyyttä.

Mitä sitten?

Mistä me sen tietäisimme, vaikka nykyisyys muuttuisi koko ajan?

Esimerkki: Aikamatkustaja surmaa nykyisen vaimoni ennen kuin olen tavannut hänet. Avioliitto jää solmimatta ja lapsi tekemättä. Vaimo ja lapsi siis katoavat humpsahtaen elämästäni.

Vaan eihän siinä noin tapahtuisi, koska eihän muutosta huomaisi. Vaimo tapettaisiin ja minä ehkä tapaisin jonkun toisen ja nykyinen elämäni olisi sen mukainen. En huomaisi muutosta koskaan, koska se tapahtuisi aivan tapahtumaketjun juuressa. Nykyisellä minälläni olisi muuttuneen todellisuuden muistikuvat ja kokemukset.

Siis mistäpä me sen tietäisimme, vaikka nykyhetken todellisuus ja historia muuttuisivat koko ajan?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Kommentit (12)

syytinki
Seuraa 
Viestejä9112
Liittynyt18.8.2008
Aweb

----snip----

Siis mistäpä me sen tietäisimme, vaikka nykyhetken todellisuus ja historia muuttuisivat koko ajan?

Tiedämmehän me. Seuraa vain joitain kirjoituksiasi/väitteitäsi.

Nykyhetken todellisuutesi ei vastaa yleistä todellisuutta ja myös historia on kohdallasi jotain muuta kuin muilla.

Perustellusti voidaan olettaa, että elät osittain tai kokonaan jossain rinnakkaisulottuvuudessa, joka kohdallaisi leikkaa meidän ulottuvuuttamme.

JPI
Seuraa 
Viestejä24796
Liittynyt5.12.2012

Aikamatkustusta voi ajatella monella tavalla.

Esim. voidaan ajatella, että jos aikanautti matkustaa menneisyyteen sanotaa 40 vuotta ajassa taaksepäin ja jollakin tavalla estää vanhempiansa siellä tapaamasta toisiaan, niin aikanauttia ei ollut olemassakaan. Voidaan kuitenkin ajatella niinkin, että nykyisyys etenee "karkuun" samalla "nopeudella" kuin menneisyys lähestyy nykyhetkeä. Siis jos 40 vuotta sitten tapahtuu jotakin, niin aikaero on koko ajan tuo 40 vuotta. Tällöin menneisyydessä aikanauttia ei synny, mutta sen vaikutus ei koskaan kerkiä nykyhetkeen, koska nykyisyys pakenee samalla vauhdilla kuin menneisyyden vaikutukset lähenevät, aikaeron ollessa koko ajan 40v. Tavallaan tämä ajatus on järkevämpi kuin se, että koko elämä ja sen vaikutukset ympäristöön pyyhkiytyisivät silmänräpäyksessä tulevaisuudessakin jos menneisyydessä jotain tapahtuu (siis aikanautin toimesta). Olettaen tietysti, että aikamatkustus olisi mahdollista.

Wikipediassa englanniksi on muistaakseni erilaisia ajatelmia aikamatkasta, kannattaa katsoa.

3³+4³+5³=6³

penni
Seuraa 
Viestejä4644
Liittynyt15.4.2011
Aweb

Aikamatkustusta menneisyyteen on pidetty mahdottomana mm. siksi, koska jos matkustaminen olisi mahdollista, se muuttaisi nykyisyyttä.

Mitä sitten?

Esimerkki: Aikamatkustaja surmaa nykyisen vaimoni ennen kuin olen tavannut hänet. Avioliitto jää solmimatta ja lapsi tekemättä. Vaimo ja lapsi siis katoavat humpsahtaen elämästäni.

Vaan eihän siinä noin tapahtuisi, koska eihän muutosta huomaisi. Vaimo tapettaisiin ja minä ehkä tapaisin jonkun toisen ja nykyinen elämäni olisi sen mukainen. En huomaisi muutosta koskaan, koska se tapahtuisi aivan tapahtumaketjun juuressa. Nykyisellä minälläni olisi muuttuneen todellisuuden muistikuvat ja kokemukset.

Kysy joltain ateistilta, ne tietää.

penni
Seuraa 
Viestejä4644
Liittynyt15.4.2011
CE-hyväksytty

Itse olen äärettömän monen rinnakkaisen tapahtumienkulun kannalla.

Höh, tuohan on realiteetti.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
penni
CE-hyväksytty

Siksi juuri.

penni
Seuraa 
Viestejä4644
Liittynyt15.4.2011
CE-hyväksytty
penni
CE-hyväksytty

Siksi juuri.

Todellisuuden kannattaminen on poikaa.

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005
Aweb

Mitä sitten?

Menneisyyden muutoksethan vaikuttaisivat siihen aikamatkaajaankin.

Eikös?

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Goswell
Seuraa 
Viestejä10992
Liittynyt8.3.2010

Kyl mää kauhiast ihmettelen, että ihan aikamatkaa menneisyyteen morjestamaan menneitä sukupolvia, menneitä sukupolvia, menneitä, tajuuttekos mennyt aikamuoto.

Mistähän ne mahtaa oikein löytyä tuon teorian mukaan kun kaikki pötköttää jo kirkkomaassa, lapiolla se kyllä onnistuu mutta ei maksa vaivaa, hiljaista on vuorovaikutuspuolella eikä jo kuollutta oikein voi tappaakkaan uudestaan saati vokotella kalmoja pysymään irti toisistaan, temput kun on jo tehty aikoja sitten, eikä tulosta voi kyllä oikein kehua jos moista matkaa ihan tosissaan meinaatte..

Vai että sitä oikein luullaan että kaikkeus kääntää kelkkansa kun joku valopää liikkuu tarpeeksi lujaa, jotain rajaa sentään pyydän. Saahan noin toki menneisyyden informaation kiinni, vaan hämmentelee siellä vaan fotoneita ihan rauhassa, ei ihmeitä aikaan saa tuolla metodilla, lähinnä sääliviä katseuta ja melkoista rahanmenoa veronmaksajilta, että jos sitten ihan vaan omilla euroilla, niillä saa toki tehdä mitä huvittaa.

Minun mielestä noin.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Installer kirjoitti:
"Menneisyyden muutoksethan vaikuttaisivat siihen aikamatkaajaankin.

Eikös?"

Toki. Mutta mitä sitten? Jos kumoaa oman olemassaolonsa yms. niin sittenhän niin vain tapahtuu. Miksi se olisi paradoksi?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat