Kommentit (3)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä36454
Liittynyt6.12.2009

Päivitetään tätä kirjoitusta tämän päivän indikaatioilla:

 

Tosin vegaanin on syytä olla tarkkana ruokavalionsa kanssa.  Havaitsimme nimittäin paraikaa meneillään olevassa vegaanitutkimuksessamme, että tiukkaa kasvisruokavaliota eli vegaaniruokavaliota noudattavien elimistön B-12-vitamiini-, D-vitamiini-, jodi- ja seleenitasapaino oli merkitsevästi heikompi kuin sekaruokaa syövien verrokkien. On siis hyvin tärkeää, että vegaanit nauttivat säännöllisesti ruokavaliosta puuttuvia ravintoaineita erityisvalmisteina. Tämän lisäksi on suositeltavaa käyttää päivittäin elintarvikkeita, joiden ravintoainesisältöä on täydennetty. Esimerkiksi on hyvä juoda vilja- tai soijajuomaa tai hedelmämehua, mikä on täydennetty vaikkapa B12- vitamiinilla ja kalsiumilla. Vegaanien olisi myös hyvä saada yksilöllistä ravitsemusneuvontaa ruokavalion koostamisessa.

http://yle.fi/uutiset/anna-liisa_kosonen_tiukka_kasvisruokavalio_altistaa_puutostaudeille/6838686

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014

Ylellä on dokkari missä on näivettynyt kasvissyöjä äiti jonka lapsi on selvästi kehityksestä jäljessä ja täysin äitinsä aivopesemä. Huostaanotot uhkasivat jne.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

Pullasorsa
Seuraa 
Viestejä234
Liittynyt22.2.2014
jussipussi

Päivitetään tätä kirjoitusta

Kysymys oli mitä ´välttämättömiä ravintoaineita ei saa kasvisruuasta?´.

Vastaus on B-12 vitamiini.

Eli mikään ei ole muuttunut.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat