Seuraa 
Viestejä2918
Liittynyt8.9.2011

Miten ihmeessä näinkin yksinkertainen asia voi olla joillekin ihmisille ylivoimainen tehtävä?

zz

Sivut

Kommentit (28)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Onko siihen olemassa muitakin tekniikoita kuin riittävän terävä veitsi?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

asdf
Seuraa 
Viestejä11665
Liittynyt16.3.2005

Säilyttää ne sipulit jääkaapissa, niin ovat leikatessa sen verran viileitä, että kyynelettävät kaasut haihtuvat hitaammin.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

En säilytä jääkaapissa, en käytä uimalaseja, leikkaan juuripään. Vissiin silmät sen verran tottuneet, että harvoin kirveltää. Ja jos täytyy iso määrä silputa niin monitoimikoneeseen.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

T Hanskanen
Seuraa 
Viestejä222
Liittynyt8.5.2014

En mä tiedä kun en ole asian tiimoilta koskaan kamppailua käynyt, joskus tulee vedet silmistä ei kuitenkaan aina, muijalla on suojalasit, se käyttää niitä myös paistohommissa koska joskus räiskähtää.

SDP on yhteiskunnan versio tietokoneviruksesta.

kytoann
Seuraa 
Viestejä1925
Liittynyt16.3.2005

Auttaako ne suojalasit? Minä olen viime keväisen kovan flunssan ja keuhkokuumeen jälkeen menettänyt hajuaistini melkein kokonaan, mikä on murheellinen asia , mutta se hyöty siitä on, ettei  sipulin pilkkominen itketä. 

Siitä päätellen sipulin haihtuvat kemikaalit, mitä tioleja nyt ovatkaan, vaikuttavat nenän ja hajuaistin kautta eivätkä suoraan silmiin. 

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

T Hanskanen
Seuraa 
Viestejä222
Liittynyt8.5.2014
kytoann

Auttaako ne suojalasit? Minä olen viime keväisen kovan flunssan ja keuhkokuumeen jälkeen menettänyt hajuaistini melkein kokonaan, mikä on murheellinen asia , mutta se hyöty siitä on, ettei  sipulin pilkkominen itketä. 

Siitä päätellen sipulin haihtuvat kemikaalit, mitä tioleja nyt ovatkaan, vaikuttavat nenän ja hajuaistin kautta eivätkä suoraan silmiin. 

Kun sipulia leikkaa, siitä vapautuu kemikaaleja, jotka keskenään reagoidessaan muodostavat silmiä ärsyttävää kaasua, syn-propaanitioli-S-oksidia. Kyynelnesteen kanssa yhdistyvä kaasu muuttuu rikkihapoksi, joten silmä pyrkii tuottamalla lisää kyyneliä laimentamaan aineen vaikutusta.

Tutkijat ovat koettaneet kehitellä sipulia ilman näitä kemikaaleja, sipulia, joka ei itkettäisi. He ovat kuitenkin todenneet, että juuri tuo aine tuo sipulille sen tyypillisen maun.

SDP on yhteiskunnan versio tietokoneviruksesta.

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010

Tosiaankin jotkut käyttävät uimalaseja.

Myös käynnissä olevan liesituulettimen vieressä/alla leikkaaminen helpottanee. Nopea veitsityöskentelykin auttanee asiaa, voi siirtyä nopeasti vähän etäämmälle. Ja ehkä se, ettei aivan pieneksi hienonna. Minua itseäni ei haittaa, jos ei sipuli ole kovin hienonnettu, joten usein en itselleni kokatessa viitsi liata leikkuulautaa, vaan pilkon sipulin viipaleiksi suoraan kattilaan tai pannuun siinä liesituulettimen alla, joten itketys on minimaalinen.

Sipulin kuoriminenkin saattaa muuten itkettää. Siihen auttaa se, että laittaa sipulit hetkeksi valuvan kuumavesihanan alle, jolloin kuoret pehmenevät.

Isäntämies
Seuraa 
Viestejä177
Liittynyt4.12.2013
kytoann

Minäkin olin kuolemankielissä sairaalassa keuhkokuumeen vuoksi 4 vuotta sitten, ei onneksi mennyt hajuaisti, tietää milloin akka työntää paskaa.

Kukaan ei ole hyödytön:
Aina voi olla edes huonona esimerkkinä

Pullasorsa
Seuraa 
Viestejä234
Liittynyt22.2.2014
kytoann
Auttaako ne suojalasit?

Joo. Tosin pitää olla ilmatiiviit uimalasit jotka ei päästä kaasuja sisään.

Ja kädet pitää pestä ennen kuin ottaa lasit pois.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29585
Liittynyt16.3.2005

Onko se hetkellinen vähäpätöinen silmien kirvely ja kyynelehtiminen teidän mielestä niin kamalaa, että näette vaivaa sen välttämiseksi? Itse en viitsisi.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä40727
Liittynyt6.12.2009
Isäntämies
kytoann

Minäkin olin kuolemankielissä sairaalassa keuhkokuumeen vuoksi 4 vuotta sitten, ei onneksi mennyt hajuaisti, tietää milloin akka työntää paskaa.

Ihan mielenkiinnosta mikä oli kuukausi /vuodenaika keuhkokuumeessa?

Pullasorsa
Seuraa 
Viestejä234
Liittynyt22.2.2014
Neutroni

Onko se hetkellinen vähäpätöinen silmien kirvely ja kyynelehtiminen teidän mielestä niin kamalaa, että näette vaivaa sen välttämiseksi? Itse en viitsisi.

Kyyneleet irrottaa silmämeikin maskarat ja kajaalit jotka valuu silmille ja ärsyttää niitä. Sitten silmät pyyhkii vaistomaisesti käsillä jotka ovat just hivelleet sipulin perkeleellisiä kemikaaleja. Lopputulos on väliaikainen sokeus ja pakollinen naaman huuhteleminen pesualtaassa ruoanlaiton ohessa.

Uimalasit oh rakastan teitä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat