Seuraa 
Viestejä34
Liittynyt15.5.2012

Vai onko joidenkin mielestä? En uskalla kertoa ajatuksiani yhteiskunnasta ja mielenterveyshoidosta mielenterveystoimistossa koska pelkään että he pitävät mua vainoharhaisena, onhan mulla jo hullun paperit. Miksi uskoisivat mua jos heidän älykkyysosamääränsä ei riitä ymmärtämään ajatuksiani? Minulla ei ole skitsofreniaa, en ole koskaan ollut esim. psykoosissa tai selvästi vainoharhainen, mutta tuntuu että he alkaisivat heti epäilemään sitä. Onko muka hulluutta nähdä asiat pintaa syvemmältä ja laajasti? Minkä minä sille voin jos heidän oma ymmärryskykynsä ei riitä käsittämään sanomisiani? Tai sille että kaikki sanomiseni he tulkitsevat sairauteni kautta? Ei ole kovin objektiivista jos ei pysty ymmärtämään että se mielenterveysdiagnoosi on vain yksi osa minua. Että kaikki sanomiseni ja ymmärrykseni maailmasta ei johdu sairaudestani ja että minä ymmärrän että julkisen mielenterveyshoidon tehtävä on vain saada ihminen työelämään ei oikeasti auttaa sitä ihmistä. Ja miten esim. kognitiivinen psykoterapia on käytännössä aivopesua kun siinä opetellaan "uusia ajattelutapoja" ja että miten typeränä pidän sitä että ne mielenterveyshoidossa kuvittelevat että sä uskot kaiken mitä ne sanoo ja kuin koira hypit kun ne käskee. Että miten osa niistä ihmisistä käyttää valtaa väärin, alkaa määräilemään sen potilaan elämää, kuvittelevat että olet niin avuton ettet osaa itse päättää elämästäsi. Että miten se oikeastaan on vallankäyttöä. Miten ne voi kuvitella että se auttaa ihmistä kun sitä kohdellaan kuin idioottia ja aletaan holhoamaan ja kontrolloimaan sen ihmisen elämää ja annetaan ymmärtää että et sä tiedä mistään mitään eikä sun kannata luottaa itseesi? 

Sivut

Kommentit (25)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä40689
Liittynyt6.12.2009
Pimpom

Vai onko joidenkin mielestä? En uskalla kertoa ajatuksiani yhteiskunnasta ja mielenterveyshoidosta mielenterveystoimistossa koska pelkään että he pitävät mua vainoharhaisena, onhan mulla jo hullun paperit. Miksi uskoisivat mua jos heidän älykkyysosamääränsä ei riitä ymmärtämään ajatuksiani? Minulla ei ole skitsofreniaa, en ole koskaan ollut esim. psykoosissa tai selvästi vainoharhainen, mutta tuntuu että he alkaisivat heti epäilemään sitä. Onko muka hulluutta nähdä asiat pintaa syvemmältä ja laajasti? Minkä minä sille voin jos heidän oma ymmärryskykynsä ei riitä käsittämään sanomisiani? Tai sille että kaikki sanomiseni he tulkitsevat sairauteni kautta? Ei ole kovin objektiivista jos ei pysty ymmärtämään että se mielenterveysdiagnoosi on vain yksi osa minua. Että kaikki sanomiseni ja ymmärrykseni maailmasta ei johdu sairaudestani ja että minä ymmärrän että julkisen mielenterveyshoidon tehtävä on vain saada ihminen työelämään ei oikeasti auttaa sitä ihmistä. Ja miten esim. kognitiivinen psykoterapia on käytännössä aivopesua kun siinä opetellaan "uusia ajattelutapoja" ja että miten typeränä pidän sitä että ne mielenterveyshoidossa kuvittelevat että sä uskot kaiken mitä ne sanoo ja kuin koira hypit kun ne käskee. Että miten osa niistä ihmisistä käyttää valtaa väärin, alkaa määräilemään sen potilaan elämää, kuvittelevat että olet niin avuton ettet osaa itse päättää elämästäsi. Että miten se oikeastaan on vallankäyttöä. Miten ne voi kuvitella että se auttaa ihmistä kun sitä kohdellaan kuin idioottia ja aletaan holhoamaan ja kontrolloimaan sen ihmisen elämää ja annetaan ymmärtää että et sä tiedä mistään mitään eikä sun kannata luottaa itseesi? 

Miten vastaist kysymyksiin (kysymyksiisi) jos joku muu olisi yllä olevan kirjoittanut tänne?

Pyytäsitkö tarkennuksia, selviä esimerkkitapauksia jne?

Pimpom
Seuraa 
Viestejä34
Liittynyt15.5.2012

Miten saa hullun paperit?

Tuo on aina kiinnostanut."

Siten että menet mielenterveystoimistoon ja käyt siellä vuoden ajan. Eiköhän ne jonkun diagnoosin sulle siinä ajassa keksi. Riittää myös se että jos olet tarpeeksi ahdistunut tai masentunut ihan oikeista syistä. Se sun ahdistus ja masennus johtuu tietysti vain sun hulluudesta eikä oikeasti huonosta elämäntilanteesta tai vaikkapa erityisen ilkeästä psykiatrista tai psyk.sairaanhoitajasta.

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä27924
Liittynyt13.5.2005

Mikäli omasta älykkyydestäsi ei ole itsellesi tai ympäristöllesi haittaa, ei sitä luokitella missään tapauksessa mielenterveysongelmaksi, olit sinä sitten ajatuksinesi kuinka eksentrikko tahansa. Ja silloinkin kun se sitten aiheuttaa haittaa, on vielä mahdotonta päätellä ilman asiantuntemusta ja pitkään kestänyttä tutkimusajanjaksoa, onko ongelma luonteeltaan itseaiheutettua ja tervettä eli mahdollista rikollisuutta/typeryyttä vai tilanteisiin joutumista ja ei siten itseaiheutettua eli mielenterveydellistä.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä27924
Liittynyt13.5.2005

^otan kuitenkin sen verran takaisin, että koska subjektiivisen näkemykseni mukaan huuhaaseen uskovilla on yläkerrassa jotain vinksallaan ja minä yksityishenkilönä ja maallikkona luokittelen ihmisiä järjettömien päähänpistojen myötä melko surutta ongelmatapauksiksi, että tuossa yllä tarkoittamani "missään tapauksessa" viittaa tällä kertaa lääketieteeseen ja potilasvalan vannoneisiin lääkäreihin.

Riittoisampi keskustelukumppani.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
-:)lauri

^otan kuitenkin sen verran takaisin, että koska subjektiivisen näkemykseni mukaan huuhaaseen uskovilla on yläkerrassa jotain vinksallaan ja minä yksityishenkilönä ja maallikkona luokittelen ihmisiä järjettömien päähänpistojen myötä melko surutta ongelmatapauksiksi, että tuossa yllä tarkoittamani "missään tapauksessa" viittaa tällä kertaa lääketieteeseen ja potilasvalan vannoneisiin lääkäreihin.

T Hanskanen
Seuraa 
Viestejä222
Liittynyt8.5.2014
Pimpom

Miten saa hullun paperit?

Tuo on aina kiinnostanut."

Siten että menet mielenterveystoimistoon ja käyt siellä vuoden ajan. Eiköhän ne jonkun diagnoosin sulle siinä ajassa keksi. Riittää myös se että jos olet tarpeeksi ahdistunut tai masentunut ihan oikeista syistä. Se sun ahdistus ja masennus johtuu tietysti vain sun hulluudesta eikä oikeasti huonosta elämäntilanteesta tai vaikkapa erityisen ilkeästä psykiatrista tai psyk.sairaanhoitajasta.

Jaa ei lääkäri hevin anna toditusta jossa kerrotaan potilaan olevan terve, sairaan paperit on helpompi saada.

Eli hullun paperit pitää ansaita.

SDP on yhteiskunnan versio tietokoneviruksesta.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6285
Liittynyt8.11.2012

Lainatakseni suurta suomalaista ajattelijaa nimeltään Petri Nygård: "Pitää olla hullu ettei sekoo".

Älykäs voi olla olematta hullu, mutta se on äärimmäisen vaikeaa. Hullu sitävastoin voi olla olematta älykäs, eikä se nyt niin vaikeaa edes ole.

Pimpom
Seuraa 
Viestejä34
Liittynyt15.5.2012

Lähinnä teki mieli tuuletella tunteitani koska itse en koe kovin hullu olevani (mutta mielenterveysdiagnoosin kyllä omaan) vain sen vuoksi että kärsin toisten ihmisten hulluudesta ja ilkeydestä. Mutta silti mua pidetään sekopäänä jonka juttuja ei kannata uskoa joidenkin mielenterveysalan ammattilaisten puolelta. Onko muka hullua reagoida toisten ihmisen hulluuteen ja kaltoinkohteluun ja kiusaamisiin..? Lisäksi kärsin myös ylipäätään maailman pahuudesta. Mielestäni se ei ole hulluutta. Jotkut ovatkin sitä mieltä että on tervettä reagoida ahdistuksella, masennuksella ja jopa psykoosilla kaikenlaiseen tässä maailmassa olevaan epäoikeudenmukaisuuteen, ilkeyteen ja suoranaiseen typeryyteen. Osa ihmisistä näkee selvemmin kaiken typeryyden ja epäoikeudenmukaisuuden nimenomaan tietynlaisen älykkyyden vuoksi.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8626
Liittynyt16.3.2005

Minäkin reagoin kaikenlaiseen hulluuteen esimerkiksi hiilipäästökaupoissa. Ymmärrän keskivertoa paremmin miten asiat ovat pielessä tuossa hommassa.

Jospa sitten erehdyn kuvailemaan, jotta voin hankkia päästöoikeuksia maksamalla Sademetsän Sakarille euron päivässä siitä, että se miiluttaa puuhiiltä pari kuutiota joka päivä. Ja levittää sen puuhiilen pitkin metsiänsä ikiajoiksi. Niin että mitä mieltä on Katri Kallonkutistaja tästä ideasta. Hullun paperit irtoaisivat aivan varmasti. Mutta oikeasti meikäläisellä on aivan kirkas visio toimivasta hiilenkaappauksesta, kunhan Sakari huolehtii siitä, ettei metsä vähene tämän hiilenkaappauksen takia ainakaan pysyvästi.

Sademetsä muuten kiittää tuollaisesta hiilen lisäyksestä ohueen karikkeeseen. Kasvu kiihtyy huikeasti maanparannuksen myötä. Tämä on sitä Terra-Preta-juttua. Googleta Terra preta.

On minulla selvä visio toisestakin hulluudesta. Yhdyskuntajätevedet tulisi palauttaa aina virtaamasuunnassa ylöspäin maastoon eikä laskea alavirtaan ja mereen. Kun kymmeniä vuosia vielä kuluu niin asia ymmärretään. Ja vielä selvemmin jätevedet pitäisi haihduttaa lämpövoimalaitoksissa prosessihöyryksi. Tätä olen sivunnut jo vuonna 2006 täälläkin. Mutta idea kuulostaa taviksesta niin hullulta, että paperit tulisivat tuostakin milloin vain.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat