Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Astianpesukoneeseen kuuluu täyttää semmoista suolasäiliötä kalkin poistamiseksi pesuvedestä. Vissiin liika kalkki vahingoittaa ajan kanssa konetta + pesutuloskin saattaa olla parempi. Kysymys kuuluu: pesukoneliikkeissä myytävä pesukonesuola on saamarin kallista. Ajaisiko tavallinen karkea merisuola saman asian, vai voiko siinä olla jotain epäpuhtauksia, joista koneelle on haittaa? Itse olisin siinä uskossa, että merisuolaa voi huoletta käyttää varsinaisen pesukonesuolan sijaan.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sivut

Kommentit (18)

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014

Se on natriumkoridia ja merisuola varmaan käy. Sen tarkoitus on estää kalkkisaostumia astioissa jotka jää mistä vesi haihtuu.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

Jorma
Seuraa 
Viestejä2351
Liittynyt27.12.2008

Aweb

Astianpesukoneeseen kuuluu täyttää semmoista suolasäiliötä kalkin poistamiseksi pesuvedestä. Vissiin liika kalkki vahingoittaa ajan kanssa konetta + pesutuloskin saattaa olla parempi. Kysymys kuuluu: pesukoneliikkeissä myytävä pesukonesuola on saamarin kallista. Ajaisiko tavallinen karkea merisuola saman asian, vai voiko siinä olla jotain epäpuhtauksia, joista koneelle on haittaa? Itse olisin siinä uskossa, että merisuolaa voi huoletta käyttää varsinaisen pesukonesuolan sijaan.

Olen aina käyttänyt näitä tai vastaavia, ja hyvin toimii.

http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/LVI/Kemikaalit/Suolatabletit-36008/

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1684
Liittynyt10.4.2005

Merisuola voi pilata tiskikoneen suodattimen, muuten sillä ei niin väliä liene. Vesilaitokselta voi kysästä veden kovuuden, jos maaperässä on paljon rautaa tai mangaania niin kalkkia lisätään saostuksessa ja tämä nostaa kovuutta.

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

---
Seuraa 
Viestejä3397
Liittynyt6.9.2006

Itse olen muutaman kerran vuodessa pessyt koneen sisältä ne kaikki irti lähtevät suodattimet kunnolla ja sen jälkeen pessyt sitruunahapolla kuumimman pesuohjelman mitä löytyy, hyvin on pelannut ihan sillä. Se sitruunahappo ei apteekissa maksa juuri mitään. Olen vähän samoilla linjoilla SamBodyn kanssa siltä osin.

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014

Pyykkikone puhdistui uuninpuhdistuvaahdolla. Voi päteä tiskikoneeseenkin.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

---
Seuraa 
Viestejä3397
Liittynyt6.9.2006
Jodi

Saanen kysyä, miten tuli edes mieleesi?

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014
Jäärä
Jodi

Saanen kysyä, miten tuli edes mieleesi?

Koitin mietoja pesuaineita siihen pehmennin-töhnään tuloksetta ja se vaahto tuli mieleen. 

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
SamBody

Jos vesi tulee vesilaitokselta, on kaikenlaisen suolan käyttö turhaa. Tuo suola toimii veden "pehmentimenä" ja tarpeen vain jos vesi on "kovaa" eli alhainen pH. Sellaista voi tulla esim omasta porakaivosta. 

Joo, meillä on porakaivo ja niin paljon kalkkia, että kaikki paikat on valkoisena.

Jorma
Seuraa 
Viestejä2351
Liittynyt27.12.2008
Aweb

Vastaakohan nuo suolatabletit siis vaikkapa tätä tuotetta:

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/54279/csdvr/Electrolux-astianpesukoneen-suola-1-Kg

Enpä tiiä.

Hae vaan Biltemasta 25 kilon säkki niin riittää. Itse ostan kyllä ÖB:ltä, tabletit ovat kaikki ehjiä, kun taas osa Bilteman tableteista on usein rikkinäisiä, jopa jauhautuneita.

Täällä meillä päin on huono pohjaveden laatu, paljon kalkkia ja humusta, lähes kaikilla oman kaivon omistajilla on vedenpuhdistin. Suolatabletteja myydään kaikissa isommissa kaupoissa, ruokakaupoista rautakauppoihin.

Kukaan, jonka tunnen ei käytä astianpesukoneessa muita  kuin vedenpuhdistimeen tarkoitettuja suolatabletteja. Veden puhdistimessa menee 25 kilon säkki tai  pari vuodessa.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Jorma

Kukaan, jonka tunnen ei käytä astianpesukoneessa muita  kuin vedenpuhdistimeen tarkoitettuja suolatabletteja. Veden puhdistimessa menee 25 kilon säkki tai  pari vuodessa.

Kannattaisiko nuo tabletit murskata ennen laittamista koneeseen? Nähdäkseni niiden ainoa ero varsinaiseen astianpesukonesuolaan on huomattavasti suurempi koko. Kävin äsken hankkimassa tommosen säkin Biltemasta.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat