Seuraa 
Viestejä5
Liittynyt13.1.2014

Alkuvuodesta menin vierailulle mun kiinalaisen ystäväni perheen luo., Näin siellä jotain, mitä on vaikea tieteellisesti selittää. Ystäväni isä pitää Kiinassa lapsille jonkinlaisia “aivojen kehittämis“-kursseja. Hänen mukaansa lapset voivat 

kurssin jälkeen nähdä silmät sidottuina, esimerkiksi tunnistamaan pelikortit toisistaan ja lukemaan tekstejä. Ystäväni pikkuveli oli myös ottanut noita kursseja, ja hän näytti minulle miten tämä käytännössä toimii. 

Häneltä sidottiin silmät ja annetiin pelikortteja vuorotellen käteen. Koskettamalla niitä pariin kertaan hän pystyi kertomaan kortin maan ja numeron joka kerralla oikein. Luotan kyllä tähän perheseen enkä usko että he yrittäisivät minua 

huijata, mutta tätä oli kuitenkin vaikea uskoa. Sitten he antoivat minun itse sitoa häneltä silmät, laitoin kaksi sidettä päällekäin ja varmistin ettei hänen ollut mahdollista nähdä mitään. Tämän jälkeen valitsin itse kortit jotka annoin hänelle 

arvattavaksi. Tälläkin kerralla hän tiesi kaikki oikein. Sen jälkeen otin pakasta kortin ja laitoin sen kirjekuoren sisään, ja ojensin hänelle. Tämänkin hän tiesi oikein.

Kyselin asiasta tarkemmin ystävältäni, ja näitä kursseja pidetään monissa Aasian maissa.Kurssilla käytetään tiettyä musiikkia jonka avulla voidaan avata ns.“kolmas silmä“ Kurssilla tehdään myös harjoituksia korttien ja muiden esineiden kanssa silmät sidottuina. Tällainen koulutus vaikuttaa kuulemma positiivisesti lapsen kehittymiseen monellakin tavalla. Mutta yllättävintä oli kurssien hinnat Kiinassa, ihan törkeän hintaisia. Kahden päivän kurssista maksu oli yhtä oppilasta kohti noin 3000e. 

Englanniksi tätä kutsuttiin Midbrain trainingiksi. Uskon kyllä näkemääni, mutta haluaisin tietää lisää tästä ja kuulla muiden suomalaisten mielipiteitä asiasta. Mitä mieltä te olette? Onko tälle mahdollista löytää tieteellistä tukea? Laittaisitteko omat lapset tällaiselle kurssille?

Tässä vielä pari videota jota löysin aiheesta

https://www.youtube.com/watch?v=qKJwzQLbLFg

https://www.youtube.com/watch?v=T4HB40gIHDI

https://www.youtube.com/watch?v=3Ypnw6CqMk0

Kommentit (15)

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1684
Liittynyt10.4.2005

Niitä kutsutaan taikatempuiksi. Lapset ja lapsenmieliset näkevät niissä toki oikeata taikuutta.

Vähän samaan kategoriaan kuuluu viimeviikkoinen sähköposti jonka sain, mainosti jotain käärmesalvaa joka lisäisi kymmenen senttiä peniksen pituuteen. En ostanut.

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005
Jesspirit

Alkuvuodesta menin vierailulle mun kiinalaisen ystäväni perheen luo., Näin siellä jotain, mitä on vaikea tieteellisesti selittää. Ystäväni isä pitää Kiinassa lapsille jonkinlaisia “aivojen kehittämis“-kursseja. Hänen mukaansa lapset voivat 

kurssin jälkeen nähdä silmät sidottuina, esimerkiksi tunnistamaan pelikortit toisistaan ja lukemaan tekstejä. Ystäväni pikkuveli oli myös ottanut noita kursseja, ja hän näytti minulle miten tämä käytännössä toimii. 

Häneltä sidottiin silmät ja annetiin pelikortteja vuorotellen käteen. Koskettamalla niitä pariin kertaan hän pystyi kertomaan kortin maan ja numeron joka kerralla oikein. Luotan kyllä tähän perheseen enkä usko että he yrittäisivät minua 

huijata, mutta tätä oli kuitenkin vaikea uskoa. Sitten he antoivat minun itse sitoa häneltä silmät, laitoin kaksi sidettä päällekäin ja varmistin ettei hänen ollut mahdollista nähdä mitään. Tämän jälkeen valitsin itse kortit jotka annoin hänelle 

arvattavaksi. Tälläkin kerralla hän tiesi kaikki oikein. Sen jälkeen otin pakasta kortin ja laitoin sen kirjekuoren sisään, ja ojensin hänelle. Tämänkin hän tiesi oikein.

Kyselin asiasta tarkemmin ystävältäni, ja näitä kursseja pidetään monissa Aasian maissa.Kurssilla käytetään tiettyä musiikkia jonka avulla voidaan avata ns.“kolmas silmä“ Kurssilla tehdään myös harjoituksia korttien ja muiden esineiden kanssa silmät sidottuina. Tällainen koulutus vaikuttaa kuulemma positiivisesti lapsen kehittymiseen monellakin tavalla. Mutta yllättävintä oli kurssien hinnat Kiinassa, ihan törkeän hintaisia. Kahden päivän kurssista maksu oli yhtä oppilasta kohti noin 3000e. 

Englanniksi tätä kutsuttiin Midbrain trainingiksi. Uskon kyllä näkemääni, mutta haluaisin tietää lisää tästä ja kuulla muiden suomalaisten mielipiteitä asiasta. Mitä mieltä te olette? Onko tälle mahdollista löytää tieteellistä tukea? Laittaisitteko omat lapset tällaiselle kurssille?

Olisit ostanut uuden korttipakan ja lykännyt tämän hänelle käteen niin sitten oltaisiin nähty miten kolmas silmä toimii...

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Aivoenergialla tunnistaa kuvioita ja värejä? - Joo, en tiedä. Aika hyvin ne näytti osuvan pöydällä noihin esineisiin. Haparoisi sen käsiinsä ja miettisi mihin se kuuluu. Vois olla uskottavampaa? Koko rubiikin kuution olisi saanu kans tehdä. 

Hyvin polkee.

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014

Minulla oli lapsena jokin erityinen suhde kirjoihin. Saadessani käsiini kirjan olin kuin olisin jo sisäistänyt sen lukematta sivuakaan. En osannut verrata sitä toisten kokemuksiin enkä pitänyt sitä minään outona asiana. Opin käytännössä lukemaan itse. Vasta kouluiässä taipumukseni nujerrettiin ja opin vihaamaan koulua, en tarvinnut sitä mihinkään. Opettaja lunttasi kirjasta aina, vaikka olisi luullut jo unissaankin sen muistavan.

Tuossa valossa en pidä outona jos asioita nähdään erikoisilla tavoilla.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

Jesspirit
Seuraa 
Viestejä5
Liittynyt13.1.2014
installer

Olisit ostanut uuden korttipakan ja lykännyt tämän hänelle käteen niin sitten oltaisiin nähty miten kolmas silmä toimii...

Totta, mutta vaikka ne olisivat olleetkin jotkut ''temppukorit'', miten on mahdollista tunnistaa kortin maa ja numero kirjekuoren läpi? Ja silmät sidottuina? 

Jesspirit
Seuraa 
Viestejä5
Liittynyt13.1.2014
Jodi

Minulla oli lapsena jokin erityinen suhde kirjoihin. Saadessani käsiini kirjan olin kuin olisin jo sisäistänyt sen lukematta sivuakaan. En osannut verrata sitä toisten kokemuksiin enkä pitänyt sitä minään outona asiana. Opin käytännössä lukemaan itse. Vasta kouluiässä taipumukseni nujerrettiin ja opin vihaamaan koulua, en tarvinnut sitä mihinkään. Opettaja lunttasi kirjasta aina, vaikka olisi luullut jo unissaankin sen muistavan.

Tarinasi kuulostaa samalta kuin tuossa toisessa videossa, mielenkiintoista. Pystyitkö siis koskettamalla kertomaan mitä kirjassa tapahtuu? Mitä sun pään sisällä silloin liikkui? Kuulisin mielelläni lisää. :)

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014
Jesspirit
Jodi

Tarinasi kuulostaa samalta kuin tuossa toisessa videossa, mielenkiintoista. Pystyitkö siis koskettamalla kertomaan mitä kirjassa tapahtuu? Mitä sun pään sisällä silloin liikkui? Kuulisin mielelläni lisää. :)

Se piti oppia tukahduttamaan jotta oppi virallisen linjan koulussa. Linja oli ja on joustamaton ja persoonallisuutta riistävä. Sopeutujat palkitaan.

Se sitä ennen oli seikkaun riemua uusien asioiden löytämisen tunnetta ja varmuutta asioista jo siinä vaiheessa kun oli juuri aloittamassa lukea kirjaa. Lukeminen oli kuin helpon asian kertaamisen tuntuista. Vertailua toisten kokemuksiin ei tullut eikä lähipiiri arvastanut kirjoja, eikä minuun kiinnitetty huomiota.

Jotain jäänteitä siitä on yhä, jonkinlaista ennaltanäkemistä kun sopiva flow on päällä. Kärsimättömyyttä matelevista asioista ja valehtelusta.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Jesspirit
installer

Totta, mutta vaikka ne olisivat olleetkin jotkut ''temppukorit'', miten on mahdollista tunnistaa kortin maa ja numero kirjekuoren läpi? Ja silmät sidottuina? 

Rupea harrastamaan taikatemppuja, opettele hyväksi ja luotettavaksi niin pääset piireihin. Taikurit ei vissiin toisillekaan temppujaan pahemmin paljastele, mutta eiköhän sieltä niiden konferensseista käteen jää vinkkejä miten ottaa yhteys näkymättömään maailmaan.

slam
Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Mielestäni kakkosvideossa pitäisi haistaa se muste ja paperi, tulkita mistä aineista kirja on valmistettu. Niin täyttä pelleilyä puhua noin epäoleellisesta asiasta kuin kirjan sisällöstä. Itse kirja on materiaalia. Vähän sama kuin ihmiset eivät näe tekstissä itse ihmisaivoa, vaan näkevät vain sanat ja ihmettelevät siis täysin epäolennaista välillistä tuotosta.

Ihmisen tuottama teksti on pelkkää näennäistä "kakkaa", jonka on tarkoitus kuvastaa sitä perimmäistä tarkoitusta. Siinä mennään jälleen pelleileen ihan typeryyksillä (tässä videossa). 

Hyvin polkee.

Vapaa radikaali
Seuraa 
Viestejä1623
Liittynyt26.8.2009

Jesspirit

On se kyllä jotenkin kumma, että tuommoiselle "kolmannelle silmälle" ei näytä koskaan olevan muuta käyttöä kuin puuhastelu joittenkin jonninjoutavien pelikorttien parissa.

Kyllä minä ainakin keksisin sen tuhannen tapaa käyttää moista kykyä hyväkseni, vaikkapa tehdäkseni ihmiskunnan hyväksi jotain hyödyllistä. Tai vaikka vähän rahaa.

Toisaalta, onhan aasialainen ystäväsikin keksinyt tavan tehdä rahaa tuolla kolmannella silmällä. Siinä mielessä kyllä nerokasta, vaikka kenelläkään ei muuta kolmatta silmää olisikaan kuin se, mikä kai kurssinpitäjältä itseltäänkin löytyy pakaroiden välistä.

Gentlemen, start polishing your tin foil hats!

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014

Hyväksikäyttötaitokin on kyky. Hyvin yleinen että sen asemaa ei kyseenalaisteta, vaikka sillä tuotetaan paljon pahaakin. Tosin monasti viitataan siihen rupureikään asian tiimoilta. Tavallisilla kyvyillä on monopoliasema ja kartellit selittää maailmaa, torjuen muut, harvinaisemmat, vaikkei ne uhkaa niiden valtaa. Niiden "virallisten vartioiden" palkka on kiinni oikeaoppisuuden vaalimisesta.

Kynsilakanpoistoaine
Seuraa 
Viestejä16
Liittynyt18.8.2013

Noin neljä vuotta sitten, kun tuli vielä juotua ahkeraan, niin törmäsin jännään ilmiöön krapulassa. Nimittäin silmät suljettuina (myös peitettyinä) rupesin näkemään kyseisen huoneen tarkasti yksityiskohtineen. En tästä kauheasti kellekkään puhunut, kunhan ihmettelin jutun omituisuutta. Jos kämppikseni käveli ohi, niin tavallaan näin hänen kulkevan, mutta tummana hahmona, ja pikku hiljaa se hahmo tarkentui. Sama homma, kun katsoin käsiäni, niin nekin näkyivät ns. tummina mössöinä, mutta selkiytyi aina pikku hiljaa. Huone, minkä näin, pysyi tarkkana, mutta erittäin tummana ja päätä kääntelemällä pystyin katselemaan ympäriinsä. Tämä siis tapahtui yhdessä vaiheessa aina krapulassa ja sitten myöhemmin katosi. Toisinaan kuitenkin näin tavallaan myös tarkan maisemakuvan männyn oksista taivasta vasten, joka oli aina melkein samanlainen; siitä tuli mieleen eräs mänty, joka lapsena sijaitsi läheisessä puistossa missä tuli pyörittyä. Tuskin tässä ilmiössä mitään sen kummempaa oli, mutta olisi hauska tietää, miten tällainen tapahtuu. Varmasti asunnon tuttuus mahdollisti sen, että kaikki näkyi tarkkasti yms. mutta tämä näkymä oli selkeästi erilainen kuin unissa tai jonkun asian kuvittelu mielessä. Eipä tapahdu tuollaista enää, tosin enää en kyllä oikein juokkaan.

ksuomala
Seuraa 
Viestejä2401
Liittynyt30.3.2014
Jesspirit

Äkkiseltään tulisi tuosta korttihommasta mieleen että ne kortit olisi merkitty silleen ettei paljaalla silmällä huomaa mutta tuntoaistilla kyllä. 

Tai sitten semmoinen juttu että pakka on huonosti sekoitettu niin siitä on silloin helpompi löytää ne oikeat kortit.

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014

Taikatemput pyritään aina kaupallistamaan, mutta noiden videoiden lapsia tuskin kukaan epäilee ammattitempuilijaksi. Mitään hyötyaspektia ei niissä näy paitsi pieni julkisuus. Temppuina jatkohyödyntäminen esiintymisineen olisi erittäin vaativaa. Eri tavoin merkittyjen tavaroiden sijaan yleisö voi alkaa vaati omiensa käyttämistä. Lapsien käyttö esiintyjinä lisää uskottavuutta koska hyötyaspekti ei ole niin selvä, mutta heidän taitonsa eivät vaativampaan temppuun riitä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat