Seuraa 
Viestejä1567
Liittynyt12.4.2005

Yle uutisoi tänään, että suomalaiset ovat huomattavan isopäisiä. Omakohtaisesti tuo osui ja upposi: hatun koko 62, pituutta 178 cm.

Miten muilla?

Vanha jäärä

Sivut

Kommentit (48)

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187
Liittynyt27.2.2014

62

Evoluutio on suosinut koska isompi ei jäädy niin  nopeasti.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Pojan laittoivat nelivuotisneuvolakäynnin jälkeen tarkkailuun ja lääkärille, kun on kuulemma iso pää. Pyh. Eihän siitä muuta haittaa ole, kuin että joidenkin paitojen pääntie on ahdas varsinkin lastenvaatteissa, ja vaatii erityistä pukemistekniikkaa tyyliin: kalotti, takaraivo ja sitten vasta kasvojen editse.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

asdf
Seuraa 
Viestejä11662
Liittynyt16.3.2005
Kosh

Pojan laittoivat nelivuotisneuvolakäynnin jälkeen tarkkailuun ja lääkärille, kun on kuulemma iso pää. Pyh. Eihän siitä muuta haittaa ole, kuin että joidenkin paitojen pääntie on ahdas varsinkin lastenvaatteissa, ja vaatii erityistä pukemistekniikkaa tyyliin: kalotti, takaraivo ja sitten vasta kasvojen editse.

Minun poikani pantiin muistaakseni kolmivuotiaana pään röntgeniin ja älykkyystestiin pienen pään vuoksi. Kaikki oli ikätasoa vastaavaa tai yli. Lopulta lääkärikin totesi, että suomalaisilla on keskimäärin iso pää ja pojan pää on kansainvälisesti mitattuna keskivertoa. Hiukan hätävarjelulta vaikutti, kun itse tiesi, että ihan fiksu ja kaikin puolin normaali lapsi on kyseessä, mutta kaipa se on hyvä, että ollaan liian varovaisia kuin liian lepsuja.

kytoann
Seuraa 
Viestejä1924
Liittynyt16.3.2005

Minulla on iso pää, olikohan 61. Mitkään naisten hatut eivät mahdu, onneksi en käytäkään hattuja. Talvihatun olisin ehkä joskus ostanut mutta kun ei löytynyt sopivaa. 

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mää en muista mun hatun kokoa. Voiskohan olla 56? Tai 54. Eli naiseksi aika normaalin kokoinen pää lienee pituuteen nähden. 177 cm.

Hämmentää.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9287
Liittynyt18.8.2008

Kappas. En olekaan sitten niitä isopäisimpiä, kun koko on vain 59.

Kusi- ja paskapääksi on kyllä usein luokitettu, että olisiko sekin yksi suomalaisten erityisominaisuus.

Laittaa tuo tieto muutakin epäilyä rullaamaan. Isopäinen vauveli kuulemma vaikeuttaa synnytystä, että mitenkäs lie? Olemmeko me suomalaiset saapuneet tänne murheen laaksoon keskimäärää väljemmästä portista?

Hannu Tanskanen
Seuraa 
Viestejä8848
Liittynyt26.3.2009

Onko hatullakin numero? En tiennytkään, mutta saattaa johtua siitä, etten koskaan käytä hattua.

"Iso pää, vähän järkeä, pieni pää ei sitäkään", sanoo wanha kansanviisaus tyhjentävästi.

Eusa
Seuraa 
Viestejä15171
Liittynyt16.2.2011

Mulla on pieni pää, kokoa 56, mutta epäilen, että se ei älykkyyteen korreloi ainakaan negatiivisesti, koskapa äo-testit, joita on muutama tullut tehtyä, eivät ole antaneet tulosta (loppunut mittari kesken).

Hienorakennevakio suoraan vapausasteista: 1 / (1^0+2^1+3^2+5^3+1^0/2^1*3^2/5^3) = 1 / 137,036

kytoann
Seuraa 
Viestejä1924
Liittynyt16.3.2005
kytoann

Minulla on iso pää, olikohan 61. Mitkään naisten hatut eivät mahdu, onneksi en käytäkään hattuja. Talvihatun olisin ehkä joskus ostanut mutta kun ei löytynyt sopivaa. 

Joo väärin muistin, nyt kun mittasin  niin 59  päänympärykseni on. Pituus 174. Käsittääkseni tosin pään koko ei korreloi pituuden kanssa? 

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat